تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 1:29
کد خبر : 19572

۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح 《بیواتانول باشت》 مصوب شد/ اولویت وزارت صمت برای تامین اعتبار / ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر

۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح 《بیواتانول باشت》 مصوب شد/ اولویت وزارت صمت برای تامین اعتبار / ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر

آفتاب دنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به دیدار استاندار با وزیر صمت ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای 《بیواتانول باشت》 مصوب شد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید حشمت الله صمیمی دوست، اظهار داشت: در راستای دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون

آفتاب دنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به دیدار استاندار با وزیر صمت ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای 《بیواتانول باشت》 مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید حشمت الله صمیمی دوست، اظهار داشت: در راستای دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون حل مشکلات طرح های صنعتی استان نشست های مختلفی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) داشتیم.

معاون اقتصادی استاندار، بیان کرد: طرح پالایشگاه سوخت سبز «بیواتانول» شهرستان باشت یکی از طرح های مهمی است که استاندار با جدیت پیگیر حل مشکل آن بود.

صمیمی دوست حجم سرمایه گذاری این پروژه را قریب به یک هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: این طرح یکی از پروژه های بسیار مهم کشور و استان است.

وی ابراز امیدواری کرد که باتوجه به اینکه مواد اولیه این کارخانه ذرت دانه ای است می تواند کمک شایانی به بخش کشاورزی منطقه داشته باشد و محصول این کارخانه نیاز ۱۰۰ درصد داخل کشور است.

صمیمی، خاطرنشان کرد: امکان صادرات این محصول به صورت صد در صد وجود دارد و زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر و هزاران شغل به صورت غیر مستقیم را فراهم می کند.

وی یکی از مشکلات این طرح را کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: در راستای دیدار استاندار با وزیر صنعت، معدن و تجارت و باتوجه به برگزاری نشست های فنی و کارشناسی سرانجام ایدرو نسبت به تامین اعتبار به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان اقدام کرد.

وی، گفت: باتوجه به اینکه هم اکنون نزدیک به ۳۰ نفر در مراحل اجرای طرح مشغول به کار هستند با تزریق این اعتبار در شهریور ماه براساس برنامه ریزی هایی که در حال انجام است اشتغال به بیش از ۱۰۰ نفر خواهد رسید و کمک خوبی به اشتغال منطقه در دوران ساخت پروژه می شود.

صمیمی اظهار داشت: این میزان اعتبار فقط برای بخشی از اجرای طرح است و بنابراین به منظور تسریع در اجرای پروژه در سال های آتی لازم است علاوه بر تامین اعتبار سالانه از سوی ایدرو ، از طریق منابع بانکی تسهیلات مورد نظر به این طرح نیز تزریق شود.

که در همین راستانشستی با مسئولان بانک تجارت کشور و حوزه طرح و برنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در محل آن وزارتخانه برگزار و مقرر شد بانک تجارت از محل سهمیه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال برای طرح های صنعتی در نظر گرفته است نسبت به تامین اعتبار اقدام کند.

معاون اقتصادی استاندار، افزود: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته شده و به منظور ایجاد انگیزه برای بانک عامل
مقرر شد این طرح به عنوان طرح های اولویت دار آن وزارتخانه به بانک تجارت معرفی گردد که تا چند روز آینده مصوبات جلسه به طرفین جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

صمیمی بیان داشت با مجموعه این اقدامات شاهد شتاب خوبی در اجرای این پروژه خواهیم بود.

گفتنی است سالار حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد صمیمی دوست را در این نشست ها همراهی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی