تاریخ انتشار : یکشنبه 28 سپتامبر 2014 - 13:25
کد خبر : 1952

انتقاد مردم بلوکو از وضعیت نامطلوب آب، جاده و خدمات‌دهی نامطلوب شهرداری

انتقاد مردم بلوکو از وضعیت نامطلوب آب، جاده و خدمات‌دهی نامطلوب شهرداری

مردم منطقه بلکو از توابع شهر یاسوج از وضعیت نامطلوب آب، جاده و خدمات‌دهی نامطلوب شهرداری نزد استاندار ابراز گلایه کردند.

blkoمردم منطقه بلکو از توابع شهر یاسوج از وضعیت نامطلوب آب، جاده و خدمات‌دهی نامطلوب شهرداری نزد استاندار ابراز گلایه کردند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:
مسئولان جواب قانع کننده‌ای برای مشکلات منطقه بلوکو ندارند

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مسئولان تاکنون جواب قانع کننده‌ای برای رفع مشکلات منطقه بلوکو نداشته‌اند.

غلام‌محمد زارعی به همراه استاندار، معاون عمرانی و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی و شهردار یاسوج با حضور در منطقه بلوکو، پای انتقادات مردمی در خصوص ضعف خدمت‌رسانی به این منطقه نشست.blko

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مردم این منطقه باید بدانند که جزو شهر محسوب می‌شوند یا اینکه در محدوده روستا هستند تا اینگونه برای رجوع به مسئولان و بیان مشکلات خود سردرگم نباشند.

وی ادامه داد: جواب قانع‌کننده‌ای تاکنون برای رفع این همه مشکل مردم بلوکو داده نشده است که باید در عمل این مشکلات پیگیری شوند.

زارعی، وضعیت نامطلوب جاده این منطقه به شهر را یکی از مشکلات اصلی دانست که به همراه یکی بودن این جاده با مسیر شهرک صنعتی هم برای مردم و هم برای شهرک صنعتی بلوکو ایجاد مشکل کرده است.

وی در خصوص اعتبارات ماده ۱۸۰ و نقشی که نمایندگان در توزیع آن دارند، تصریح کرد: اگر بخشی از این اعتبارات را به شهرداری یاسوج تخصیص دادیم برای رسیدگی به وضعیت مناطقی همچون بلوکو بود که اکنون هم انتظار داریم در اولین اقدام جاده اصلی آن‌ها را آسفالت کنند.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس از مشکل آب این منطقه به عنوان یکی دیگر از مشکلات اساسی یاد کرد و افزود: خط لوله قدیمی بلوکو جوابگوی آب مردم صدها خانواری نیست چرا که این شبکه در گذشته و از مسیر زمین‌های کشاورزی با آن همه ناهمواری برای تنها ۲۰ خانوار ایجاد شده بود در صورتی که همین مقدار آب نیز در مسیر توسط برخی افراد و خانوارها برای مصارف دیگری از جمله کشت گیاه به کار می‌رود.
***
در دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد
انتقاد مردم بلوکو از وضعیت نامطلوب آب، جاده و خدمات‌دهی نامطلوب شهرداری

مردم منطقه بلوکو از توابع شهر یاسوج از وضعیت نامطلوب آب، جاده و خدمات‌دهی نامطلوب شهرداری نزد استاندار ابراز گلایه کردند.

سید موسی خادمی عصر امروز به همراه غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از منطقه بلوکو در شهر یاسوج بازدید و از نزدیک پای حرف مردم نشستند.

مردم منطقه بلوکو انتقادات زیادی نسبت به خدمات‌رسانی به این منطقه داشتند و از استاندار خواستار رسیدگی به مشکلات بودند.

در همین خصوص محمد حسین‌پور از اهالی منطقه بلوکو با خطاب قرار دادن استاندار و نماینده مردم از آن‌ها توضیح خواست تا بدانند جزو منطقه شهر یاسوج محسوب می‌شوند و یا اینکه روستایی هستند.

این ساکن منطقه بلوکو اظهار کرد: جاده‌ای در سال‌های قبل داشتیم که کوره آسفالتی از آن می‌گذشت، اما شهرداری به بهانه تعمیر و آسفالت آن همین آسفالت را هم کنده‌کاری کرد و اکنون چیزی به غیر از گرد و خاک در تابستان و وضعیت بد و نامطلوب در زمستان نصیب مردم نشده است.

حسین‌پور به وضعیت آب اشاره کرد و با بیان اینکه آب آشامیدنی سالم به هیچ وجه به دست مردم نمی‌رسد، گفت: در یکی از دفعاتی که اهالی در حال تعمیر لوله‌های روستا بودند اشیایی از داخل لوله اصلی خارج شد که بیان آن در این جمع جایز نیست.

مشکل آبریز شهر و نابودی کشاورزی مردم این منطقه از دیگر مشکلاتی بود که حسین‌پور در جمع استاندار به آن اشاره کرد و گفت: با کمترین بارندگی به دلیل سرازیر شدن آب شهر به این منطقه هکتارها محصول و زراعت ما از بین می‌رود که باید شهرداری فکری به حال آن کند.

عبور مسیر مردم روستا و مشترک بودن جاده روستا با شهرک صنعتی از دیگر مشکلاتی بود که اهالی به آن اشاره کردند.

مردم منطقه بلوکو مدعی بودند که شهرداری و سایر دستگاه‌ها به اندازه مناطق شهری از آن‌ها عوارض دریافت می‌کنند؛ در حالی که از خدمات هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

در ادامه عظیم شفیعی‌نژاد نیز عمده دلیل مشکلات شهر یاسوج را سیاسی‌کاری و خط‌بازی در شورای شهر دانست و گفت: آقایانی که می‌گویند مشکل آب در بلوکو و شرف‌آباد به سادگی قابل رفع نیست تنها دو میلیارد تومان در اختیار من بگذارند تا مشکل آب این مناطق را برای همیشه برطرف کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی