تاریخ انتشار : دوشنبه 12 جولای 2021 - 12:28
کد خبر : 19361

اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات در حوزه نمایش به اجراهای استانی /کهگیلویه وبویراحمد جزء استانهای با کیفیت در زمینه گروهای نمایشی است که اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد

اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات در حوزه نمایش به اجراهای استانی /کهگیلویه وبویراحمد جزء استانهای با کیفیت در زمینه گروهای نمایشی است که اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد

آفتاب دنا: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر به عنوان یک هنر فاخر ،زبانی موثر برای انتقال فکر، اندیشه واز شاخصهای توسعه یافتگی محسوب می شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، قادر آشنا در نشست صمیمی با گروهای نمایشی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هنرهای نمایشی به عنوان یک

آفتاب دنا: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر به عنوان یک هنر فاخر ،زبانی موثر برای انتقال فکر، اندیشه واز شاخصهای توسعه یافتگی محسوب می شود.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، قادر آشنا در نشست صمیمی با گروهای نمایشی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه هنرهای نمایشی به عنوان یک هنر ماندگار و تاثیرگذار نقش بی بدیلی در بالندگی و روحیه امید ونشاط در جامعه دارد گفت: تلاش می کنیم با برنامه ریزی و تعامل با هنرمندان تئاتر نسبت به توسعه کمی و کیفی آن و همچنین فعال سازی مراکز کشف و پرورش استعدادهای درخشان نمایش کشور گام های موثری برداشته شود.
وی گفت: تئاتر در جهان یک هنر فاخر ومبنایی است و حضور مسئولان در استانهای مختلف در جمع هنرمندان نشان از توجه به فرهنگ وهنر وشکوفایی استعدادهای هنری دارد.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جشنواره منطقه ای تئاتر باید برگردد تا هنرمندان استانهای مختلف برای نقد وبررسی آثار خویش دور هم جمع شوند.
آشنا از فعالیت بیش از ۹۰۰گروه نمایشی در سطح کشور خبر داد وگفت:۹۰۰ گروه نمایشی داریم که با احتساب تعزیه و نمایش های خیابانی بیش از ۱۰۰۰ گروه نمایشی در کشور فعالیت دارند.
وی افزود: در حوزه نمایش جز کشورهای درجه یک جهان هستیم و در کشورهای اسلامی و خاورمیانه بی بدیل هستیم.
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توانمندی‌های هنرمندان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد وگفت:استان کهگیلویه وبویراحمد جز استانهای با کیفیت است که گروهای نمایشی این استان اجراهایی در سطح ملی و خارج از کشور دارد.

وی از حمایت وزارت ارشاد از هنرمندان استان‌ها خبر داد و گفت ؛ امسال ۵۰ درصد اعتبارات حوزه نمایش را به اجراهای استانی اختصاص داده ایم

آشنا در بخش دیگری از سخنانش گفت: نهضت‌ نمایش نامه نویسی را در کشور راه اندازی کردیم و برای اخذ آثار هنرمندان هیچ گونه محدودیتی نداریم و هر طرحی که ارسال شود با دقت بررسی می شود که آثار فاخری برای اجرا داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه گفت: هنرمندان تئاتر به عنوان افسران صحنه با اجراهای متنوع نقش بی بدیل واثرگذاری در فرهنگ جامعه دارند.
محمد علی پیرسبزی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شد تا هنرمندان تئاتر نتواند کارهای خلاق و ارزشمند خود را به صحنه بیاورند گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد هنرمندان توانمندی در عرصه فرهنگ وهنر دارد که نیازمند توجه و حمایت ملی جهت شکوفایی استعدادهای آنان است.
وی نمایش نامه نویسی را از مزیتهای هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد وگفت: انتظار می رود به هنرمندان تئاتر در سطح استانها و شهرستان که برای اجرا از امکانات کمتری برخوردار هستند نگاه ویژه ای شود تا شاهد بروز وظهور کارهای خلاقانه آنان در عرصه هنر تئاتر باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: همه آنانی که امروز در عرصه ملی هنر نام ونشانی دارند از همین شهرستانها شروع کرده اند که امروز ماحصل آنها در عرصه ملی پدیدار شده است.
پیرسبزی، از حمایت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از اهالی فرهنگ وهنر شهرستان دنا تقدیر کرد وگفت: برگزاری جشنواره های استانی و منطقه ای در حوزه تئاتر نقش مهمی برای تبادل تجربیات و به نمایش گذاشتن فعالیت هنرمندان این عرصه دارد که باید مورد توجه مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار گیرد.
در این جلسه مسئولان گروهای نمایشی به بیان دغدغه ها ، دیدگاهها و نقطه نظرات خویش پیرامون مسائل ومشکلات پیش روی تئاتر پرداختند و خواستار توجه بیش از پیش مسئولان به هنر تئاتر و هنرمندان شهرستانی شدند .
محمد علی پیر سبزی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در پایان ، تفاهم برای تولید ۱۰ اثر نمایشی ،تهیه تاریخ تئاتر استان ،تشکیل کارگروهای تئاتر خیابانی به صورت تخصصی و برگزاری جشنواره های مختلف با همکاری شهرداری ومیراث فرهنگی را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی