تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 جولای 2021 - 10:57
کد خبر : 19302

اجرای طرح شمیم خدمت برای رونق تولید و اشتغال در بقاع شاخص استان

اجرای طرح شمیم خدمت برای رونق تولید و اشتغال در بقاع شاخص استان

آفتاب دنا: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:طرح شمیم خدمت برای رونق تولید و اشتغال در بقاع شاخص استان اجرا می شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد با اعلام این خبر گفت: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه

آفتاب دنا: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:طرح شمیم خدمت برای رونق تولید و اشتغال در بقاع شاخص استان اجرا می شود.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حجت الاسلام قاسم مومنی شاد با اعلام این خبر گفت: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار ۷ بقعه متبرکه شاخص و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق شعار سال و منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر توجه خاص به تولید واشتغال ، طرح شمیم خدمت را، به عنوان یکی از رویکردها وبرنامه های مهم در بقاع متبرکه در دستور کار خود قرار داده است.

حجت السلام مومنی شاد، آموزش و توانمند سازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه گام اجرای طرح شمیم خدمت عنوان کرد واظهار داشت: دراین طرح از ظرفیت های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال استفاده خواهد شد.

وی از اجرای پایلوت این طرح در امام زاده مختار شهر یاسوج و ۶ بقعه دیگر شاخص کهگیلویه وبویراحمد خبر داد وگفت: در مرحله نخست این طرح ضمن مذاکره و مشاوره با کارآفرینان ، نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب نظران، مدیران مرتبط بخش های دولتی، سازمان های مردم نهاد ونهادهای مجری اشتغال اقدام به آموزش و توانمند سازی خانواده ها در جوار بقاع متبرکه صورت خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط اقلیمی وبومی و ظرفیتهای استان و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

مومنی شاد، با بیان در طرح هر خانه یک کارخانه از ظرفیت بقاع متبرکه برای رونق تولید و اشتغال با اولویت آموزش و توانمندسازی استفاده خواهد شد خاطرنشان کرد: در گام دوم این طرح با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دامپروری، استفاده از فضای اماکن متبرکه جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.

وی افزود: در مرحله سوم اجرای طرح هر خانه یک کارخانه نیز محصولات تولید در بازارچه های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویهخ وبویراحمد در پایان با بیان اینکه در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهادهای حمایتی و آموزشی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی، فنی وحرفه ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بسیج با سازمان اوقاف وامور خیریه همکاری می کنند گفت: سازمان اوقاف وامور خیریه از کارآفرینان نمونه طرح شمیم خدمت در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد به نحو شایسته ای تقدیر خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی