تاریخ انتشار : شنبه 27 سپتامبر 2014 - 18:20
کد خبر : 1921

برنامه‌های هفته گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

برنامه‌های هفته گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته گردشگری در استان را تشریح کرد.

13930521000778_PhotoAمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های هفته گردشگری در استان را تشریح کرد.
برنامه‌های هفته گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

محمود باقری  در جمع خبرنگاران با اشاره روز جهانی گردشگر و آغاز هفته گردشگری اظهار کرد: روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری را به دوست‌داران صنعت گردشگری تبریک می‌گوییم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروزه در دنیا و دهکده جهانی که زندگی می‌کنیم گردشگری به عنوان یک صنعت است.

وی اشتغال، درآمدزایی و توسعه را از مولفه‌های صنعت عنوان کرد و گفت: به ازای هر ۱۰۰ شغل ۱۲ مورد آن مربوط به گردشگری بوده و به ازای ورود هر شش گردشگر یک شغل ایجاد می‌شود از این‌رو هزینه گردشگری کشور معادل فروش ۱۵ بشکه نفت است.

باقری با بیان اینکه مسئولان کشوری در افق ۱۴۰۴ پیش‌بینی کردند که ایران باید ۲۰ میلیون گردشگر داشته باشیم، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای جذب گردشگر اقدام کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه ذی‌نفعان گردشگری چهار گروه هستند، گفت: اولین گروهی که از امر گردشگری نفع می‌برند خود گردشگران است با ورود گردشگر به یک منطقه جدید و آشنایی با اقلیم جدید آشنا می‌شوند و هر سفری رهاوردی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دولت‌ها و مدیران را دیگر ذی‌نفعان گردشگری عنوان کرد و گفت: زمانی که گردشگر را به عنوان یک صنعت تعریف می‌‌کنیم نقش آن در توسعه کشورها موثر است که دولت‌ها و مسئولان از این وضعیت به نفع خود استفاده می‌کنند.

وی ارائه دهندگان خدمات را دیگر ذی‌نفعان حوزه گردشگری بیان کرد و گفت: هتل‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها، آژانس‌های مسافرتی با ارائه خدمات از منافع گردشگری استفاده می‌کنند.

باقری در ادامه جوامع محلی دیگر گروه‌هایی هستند که منافعی از گردشگری دارند، گفت: ابتدایی‌ترین استفاده جوامع محلی تبادل فرهنگی است در کنار تبادل فرهنگی بحث اقتصادی است که با ورود گردشگر این امر محقق می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردشگری چه برای خود، جوامع محلی، دولت‌ها و مسئولان بحث درآمدزایی و اشتغال را مطرح می‌کند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های هفته گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: پاکسازی مناطق گردشگری با همکاری NGOها و سازمان‌های مردم نهاد، به صدا درآمدن زنگ گردشگری، انجام تورهای محلی، تبلیغات محیطی، برگزاری شب فرهنگی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، برگزاری تور یک روزه خبرنگاران و پخش تیز و زیرنویسی در سیمای استانی اهم برنامه‌های اجرایی هفته گردشگری است.

وی دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، غبارروبی گلزار شهدا، تور گردشگری مدیران شهرستان‌های باشت و گچساران، تجلیل از ایثارگران میراث فرهنگی و پیشگامان دفاع مقدس، تجلیل از فعالان بخش گردشگری، کلنگ‌زنی چند پروژه، رونمایی از تور مجازی، استقبال نمادین از گردشگران در فرودگاه یاسوج، رونمایی از فیلم رویای سرزمین چهار فصل، رونمایی از تمبر یادبود گردشگری استان دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی