تاریخ انتشار : دوشنبه 21 ژوئن 2021 - 19:55
کد خبر : 19160

رشد ۱۰۰ درصدی بودجه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۰/ ضرورت اجرای نهضت سبز/خریداری ۵ دستگاه سنجش آلودگی هوا

رشد ۱۰۰ درصدی بودجه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ۱۴۰۰/ ضرورت اجرای نهضت سبز/خریداری ۵ دستگاه سنجش آلودگی هوا

آفتاب دنا : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبار محیط زیست استان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، کیامرث حاجی زاده در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوا《هوای پاک》، اظهار داشت: از حضور پرشور مردم برای

آفتاب دنا : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبار محیط زیست استان در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، کیامرث حاجی زاده در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و پیشگیری از آلودگی هوا《هوای پاک》، اظهار داشت: از حضور پرشور مردم برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات که نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند، تقدیر می کنیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: هر رای بیش تر مسئولیت ما را بیشتر می کند و حضور معنادار مردم در انتخابات نشان داد این انقلاب برای ملت ما از همه چیز با ارزش تر است.

وی ضمن تبریک هفته محیط زیست و عرض خدا قوت به محیط‌بانان مستقر در مناطق حفاظت شده استان، اظهار داشت: متاسفانه افراد سودجو با تعرض به محیط زیست قصد به هم زدن تعادل زیستگاه های حیات وحش را دارند اما نمی دانند محیط بانان ما تا پای جان از محیط زیست دفاع می کنند.

حاجی زاده بر ضرورت پاسداشت محیط زیست تاکید کرد و افزود: اجر محیط بانان کمتر از رزمندگان دفاع مقدس نیست.

وی، بیان کرد: کم بارشی، خشکسالی و تغییر در اقلیم جوی زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است و استانی که بعد از شمال از نظر میزان بارندگی در جایگاه دوم کشور قرار داشت اکنون چشمه هایش در حال خشک شدن است و سطح ایستابی چاه ها زیر ۴۰ متر کاهش پیدا می کند.

حاجی زاده، تاکید کرد: پروژه های عمرانی استان باید دارای پیوست های زیست محیطی باشند.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست جزو اولویت های ما است، بیان کرد: اگر محیط زیست را درست مدیریت و نگهبانی کنیم خروجی آن این می شود که امروز بعضی از شهرها اولین شهر در بحث شدت گرما و آلودگی و گرد و خاک است و تبعات بسیاری بر سلامتی انسان ها دارد.

حاجی زاده، ابراز کرد: آلودگی هوا یکی از دلایل شدت رشد بیماری کرونا در جسم برخی بیماران بود.

معاون عمرانی استاندار، تصریح کرد: حفظ محیط زیست به ویژه در این برهه زمانی خیلی مهم است.

وی با اشاره به اینکه ما به علت عدم بارش مناسب در فصول سرد سال با معضلات خشکسالی در مناطق سردسیری رو به رو هستیم،عنوان کرد: خیلی از چشمه های ما خشک شده اند و در بحث هوا تغییر اقلیم صورت گرفته است.

حاجی زاده در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: قانون هوای پاک الزاماتی دارد که دستگاه های اجرایی ملزم به عملیاتی کردن آن ها هستند.

وی خواستار فعال شدن کمیته های ذیل این کارگروه شد و افزود: نشست استانی این کارگروه به صورت ماهانه برگزار می شود.

حاجی زاده بر اجرای نهضت سبز در کارخانجات استان تاکید کرد و گفت: شهرداری ها را مکلف کردیم که نسبت به ساماندهی فضای سبز ورودی شهرها اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار، تاکید کرد: اجرای طرح کمربند سبز شهرهای استان را در سال ۱۴۰۰ با جدیت بیشتری دنبال کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: با پیگیری های استاندار، مجمع نمایندگان استان، سازمان برنامه، رایزنی های این معاونت و تعامل خوب با سایر دستگاه های اجرایی در مرکز امسال در سرجمع اعتبارات رشد خوبی در بودجه های استان داشتیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: سهم محیط زیست استان در بودجه ۱۴۰۰ رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

وی خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای خریداری ۵ دستگاه سنجش آلودگی هوا و نصب ۳ دستگاه تلویزیون در ۳ شهر یاسوج، گچساران و دهدشت جهت نمایش آنلاین وضعیت هوا برای مردم از سوی برنامه و بودجه شد.

حاجی زاده ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه اصحاب رسانه استان و صدا و سیما و پوشش برنامه های ویژه محیط زیست از سوی رسانه ها، گفت: انتظار می رود سازمان های مردم نهاد نیز همگام با رسانه ها پای کار باشند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از معضلات اصلی ما آلودگی هوا و آتش سوزی مزارع است، بیان کرد: هفته گذشته عده ای سودجو در کوه حاتم آتش سوزی عمدی ایجاد کردند و افراد به طمع قاچاق زغال در روستایی که در محدوده استان ما نبود با تیراندازی هوایی رعب و وحشت ایجاد کرده بودند.

حاجی زاده قاچاق زغال را تهدیدی برای محیط زیست دانست و افزود: می توان با ایجاد اشتغال پایدار و پرداخت وام به افراد بومی این منطقه از تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اعزام دو بالگرد برای مدیریت آتش سوزی در این منطقه از سوی استان، عنوان کرد: با تلاش مجموعه بحران استانداری، سایر نیروهای امدادی و مردمی آتش سوزی مهار شد و در این آتش سوزی استان با ۱۰۰ درصد توان خود در بحث مقابله با حریق پای کار بود.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه در خصوص آتش سوزی کوه دیل و لار نیز ظرف کمتر از ۱۲ ساعت ۳ بالگرد در لار و ۲ بالگرد به کوه دیل اعزام شدند و این موضوع یک رکورد بود.

معاون استاندار، اظهار داشت: مناطق ما سخت گذر است و باتوجه به شرایط توپوگرافی در بحث اطفای حریق انفرادی تجهیزات خوبی تخصیص یافت و بین فرمانداری ها توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیروهای آموزش دیده حرفه ای در بحث مقابله با حریق داریم، بیان کرد: نسبت به گذشته در بحث مقابله با حریق باید به دستگاه های متولی نمره خوبی داد.

حاجی زاده با بیان اینکه فرهنگ مدیریت ما با مقوله پیشگیری همخوانی ندارد، عنوان کرد: اصحاب رسانه، دستگاه های اجرایی، صدا و سیما و دلسوزان طبیعت باید در راستای پیشگیری و مقابله با بحران های زیست محیطی تلاش کنند و در راستای افزایش آگاهی مردم آموزش های لازم را به آنها ارائه دهند.

وی، اظهار داشت: امید است روزی فرابرسد که فرهنگ مدیریت ما در بحث پیشگیری و پیش بینی مطلوب شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی