تاریخ انتشار : شنبه 27 سپتامبر 2014 - 17:58
کد خبر : 1913

تامین زمین پارک علم وفناوری دریاسوج به طوری جدی دنبال شود

تامین زمین پارک علم وفناوری دریاسوج به طوری جدی دنبال شود

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تعیین مهلت دو هفته ای برای تعیین تکلیف نهایی زمین مورد نیاز به منظور احداث پارک علم وفناوری در یاسوج ،خواستار همکاری دستگاههای اجرایی برای تحقق این طرح شد.

IMG13083313استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تعیین مهلت دو هفته ای برای تعیین تکلیف نهایی زمین مورد نیاز به منظور احداث پارک علم وفناوری در یاسوج ،خواستار همکاری دستگاههای اجرایی برای تحقق این طرح شد.
به گزارش خبرنگارنسیم دنا سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه بررسی و تعیین تکلیف نهایی زمین مورد نیاز برای احداث پارک علم و فناوری، افزود: طولانی شدن این طرح بعد از گذشت حدود ۹ سال از تصویب آن به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی از تشکیل کمیته ویژه ای برای حل موضوع تعیین زمین مورد نیاز احداث پارک علم و فناوری با مدیریت معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و با شرکت برخی دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری و شورای شهر یاسوج، منابع طبیعی ، دانشگاه یاسوج، محیط زیست و شرکت آب و منطقه ای استان خبر داد.

خادمی تصریح کرد: این کمیته موظف است تمام گزینه های مورد نظر را در زمینه های مختلف زیست محیطی، نداشتن معارضات اجتماعی و قابل توجیه فنی بودن بررسی و نظر نهایی خود را ظرف دو هفته آینده اعلام کند.

وی ابراز داشت: هر تصمیمی که این کمیته ویژه تشخیص و تصویب کند برای احداث طرح پارک علم و فناوری به وزارت علوم اعلام خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد تنها استان محروم از پارک علم وفناوری و مراکز رشد در سطح کشور است، افزود: وزارت علوم نیز باید در این راستا اقتضاعات و شرایط خاص این استان را در نظر بگیرد.

وی با انتقاد شدید از واگذاری بدون ضابطه و خارج از ظرفیت اراضی و منابع ملی به برخی دستگاه ها و سازمان های غیردولتی این استان در سال های گذشته ، افزود: نتیجه این کارهای غیرکارشناسی جز تحمیل هزینه های سنگین بر دولت و مردم سود دیگری به دنبال نخواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار تشکیل کمیته ویژه تخصیص اراضی ملی با حضور دستگاه های مرتبط و محوریت منابع طبیعی در استان شد و افزود: واگذاری زمین بدون مصوبه این کمیته خلاف قانون خواهد بود.

وی تاکید کرد: اداره کل راه وشهرسازی نیز موظف است در زمینه شناسایی اراضی برای واگذاری زمین در کوتاه ترین زمان با کمیته تعیین شده برای تعیین مکان پارک علم وفناوری استان همکاری نماید.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برخی کارهای غیرکارشناسی، غیرعلمی و بدون ضابطه در استان، افزود: ایجاد کارخانه های شن وماسه درحاشیه رودخانه بشار که خود معضلی بزرگ برای نابودی محیط زیست بود، انتقال این واحدها به منطقه دلی بجک و در دل جنگل ها و منابع طبیعی نیز امری غیراصولی تر و بدون کارشناسی بوده است.

وی ابراز داشت: بدون شک نتیجه این کار غیراصولی نیز تا کمتر پنج سال آینده دامن منابع طبیعی و محیط زیست این استان را خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی