تاریخ انتشار : شنبه 27 سپتامبر 2014 - 17:49
کد خبر : 1910

شهر یاسوج متعلق به همه مردم استان است

شهر یاسوج متعلق به همه مردم استان است

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی اظهارنظرها درخصوص شهر یاسوج گفت: امروز شهر یاسوج دیگر متعلق به بویراحمد علیا یا یک ایل خاص نبوده بلکه متعلق به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

indexبه گزارش نسیم دنا؛ شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به همراه دیگر روسای داخلی شهرداری با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
در ابتدای این نشست عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به خدمات و فعالیت های این شورا در یک سال گذشته اظهار داشت: شورای اسلامی شهر یاسوج در یک سال گذشته با مشکلات زیادی اعم از بدهکاری های کلان مواجه بوده که تا حد زیادی این مشکلات را برطرف کرده است.
شیروان وظیفه شناس با بیان اینکه شهر یاسوج دچار کاستی ها و مشکلات زیادی بوده است افزود: شهرداری به تنهایی نمی تواند برای رفع مشکلات شهر یاسوج کاری انجام دهد و نیازمند همکاری سایر نهادها و سازمان های دولتی هستیم.
وی در ادامه به انتخابات هیئت رییسه شورای اسلامی شهر یاسوج در هفته های اخیر اشاره کرد و گفت: پس از این انتخابات حرف و حدیث هایی توسط کسانی خارج از شورا درخصوص نحوه و چگونگی برگزاری و نداشتن جایگاه قانونی هیئت رییسه جدید مطرح شد که از نماینده محترم ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد می خواهیم که در این خصوص ارشاد و راهنمایی لازم را مبذول دارند.
در پایان صحبت های این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج که خطاب به نماینده ولی فقیه در استان گفته بود که شما اشرافیت به قانون دارید آیت الله ملک حسینی در پاسخ به ایشان گفت که بنده اشرافیت به قانون ندارم.
در ادامه این نشست یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی در انتقاد به برخی صحبت های وظیفه شناس گفت: انتخاب هیئت رییسه جدید که در فرمانداری بویراحمد صورت گرفت وجاهت قانونی نداشته و باید جنبه اجرایی قانونی داشته باشد.
مرتضی فروغ فر به نامه آقای وظیفه شناس درخصوص انتخابات مجدد هیئت رییسه این شورا اشاره کرد و گفت: ما طبق قانون منتظر دستور کاری از سوی یکی از اعضای شورای حل اختلاف استان یا فرماندار شهرستان هستیم که درخصوص برگزاری انتخابات مجدد هیئت رییسه شورای اسلامی شهر یاسوج تصمیم گیری شود تا بتوانیم در کنار هم فعالیت های خود را از سر بگیریم.
در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج با عذرخواهی از نماینده ولی فقیه در استان گفت: اعضای شورای اسلامی و مجموعه شهرداری شهر یاسوج امروز برای دیدار و ارائه فعالیت های خود خدمت رسیده بودند که متاسفانه برخی به موضوعات حاشیه ای پرداخته شد.
هدایت اکبری با اشاره به برخی اعتراضات درخصوص انتخاب هیئت رییسه جدید گفت: پس از این اعتراضات طی نامه ای از همه اعضای شورای شهر برای انتخابات مجدد دعوت شد ولی طی مکاتبه ای رییس حقوقی شوراهای شهر کشور با توجه به شرایط موجود هر گونه انتخاباتی را در این خصوص غیر قانونی عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه هیئت رییسه جدید وجه قانونی دارد افزود: این انتخابات در خیابان هم برگزار شود باز هم فرقی نمی کند و همین اعضا انتخاب می شوند.
در ادامه این نشست شهردار یاسوج به ارائه گزارش عملکرد یک ساله حوزه متبوع خود پرداخت.
محمد علی جاوید با بیان اینکه برخی اقدامات شهرداری یاسوج در یک سال گذشته برابر با سه سال کار این شهرداری است ابراز داشت: آسفالت خیابان ها و ساخت پیاده روهای شهری و همچنین خدمات شهری و جاده خروجی آبشار یاسوج از مهم ترین اقدامات هستند.
وی ضمن درخواست همکاری نماینده ولی فقیه در استان درخصوص دستور به سایر نهادهای استانی برای تصفیه بدهکاری های خود به شهرداری یاسوج گفت: شهرداری یاسوج حدود ۱۰۰ میلیارد از ادارات استان طلب دارد و این در حالی است که شرکت گاز به خاطر بدهی ۱۰ میلیاردی این شهرداری خواستار فروش پمپ های سی ان جی شهر یاسوج و تصفیه این بدهکاری شده است.
شهردار یاسوج با بیان اینکه بودجه پنج سال شهرداری یاسوج در دست بدهکاران است افزود: اداره راه و شهرسازی استان اقدام به فروش برخی زمین ها و مستقلات شهر یاسوج کرده و این که این زمین ها به چه کسانی فروخته شده است بماند ولی باید اذعان داشت که این املاک متعلق به مردم این شهر هستند.
جاوید به برخی احکام غیرقانونی از سوی برخی اشخاص اشاره کرد و گفت: عمده املاک شهر یاسوج پروانه نوسازی نداشته و عوارض نوسازی سالانه آن ها پرداخت نمی شود که این موضوع از نظر قانونی و شرعی حرام است.
در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی اظهارنظرها درخصوص شهر یاسوج گفت: امروز شهر یاسوج دیگر متعلق به بویراحمد علیایا یک ایل خاص نبوده بلکه متعلق به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه جلوی هرگونه تبعیض خواهیم ایستاد افزود: درخصوص تبعیض ها و زیاده خواهی در کنار مردم و مسئولان خواهیم بود و این نیست که فقط کنار مردم باشیم چون در برخی موارد اشخاصی با ادعاهایی غیر قانونی خواهان گرفتن احکام خاص از دادگاه هستند که در آن هنگام ما در کنار مسئولان خواهیم بود.
وی خطاب به اعضای شورا و شهردار یاسوج گفت: نگذارید که مدیریت شهری از دستتان خارج شود و بازگو کردن اشتباهات شهرداران و شوراهای قبلی به نفع شما نیست بلکه باید سعی در رفع این مشکلات شود.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چالش انتخابات هیئت رییسه جدید شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: این انتخابات اگر وجه قانونی داشته و به آن رای داده اید به آن تن دهید و آن را کش ندهید و اگر وجه قانونی نداشته باشد باید انتخابات جدید برگزار شود و دیگر دعوا ندارد.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه هرگونه فعالیت یا انتخاباتی باید در چارچوب قانون صورت گیرد افزود: اعضای محترم شورای شهر شاخص را قانون قرار دهید اگر گفتند که قانونی است دیگر کش ندهید ولی اگر رسما گفتند که این انتخابات وجاهت قانونی نداشت و باید یک انتخابات دیگر برگزار شود حتما انتخابات جدید باید برگزار شود.
وی خطاب به برخی از اعضای شورای شهر گفت: اگر شما در جلسه بودید و رای داده اید دیگر چرا اعتراض کردید و کش دادن برخی مسائل به نفع هیچکدامتان نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی