تاریخ انتشار : شنبه 12 ژوئن 2021 - 17:54
کد خبر : 19031

تبیین جنایت‌های آمریکا در هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی/برگزاری آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در یاسوج

تبیین جنایت‌های آمریکا در هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی/برگزاری آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر در یاسوج

آفتاب دنا: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ۶ تا ۱۲ تیر ماه را زمانی برای تبیین جنایت‌های آمریکا دانست و گفت: آمریکا به هر جا لشکرکشی کرد آنجا را به نابودی کشاند. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست ظهر امروز گرامیداشت دهه کرامت و هفته بازخوانی حقوق بشر

آفتاب دنا: نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ۶ تا ۱۲ تیر ماه را زمانی برای تبیین جنایت‌های آمریکا دانست و گفت: آمریکا به هر جا لشکرکشی کرد آنجا را به نابودی کشاند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست ظهر امروز گرامیداشت دهه کرامت و هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با تبریک روز دختر به همه دختران گفت: انقلاب اسلامی برخواسته از قم است و حضرت امام تربیت یافته قم است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد شهرهای مذهبی را قلب تپنده ایران اسلامی دانست و افزود: جایگاه ائمه اطهار باید تبیین شود و دهه کرامت بهترین فرصت برای تبیین این جایگاه است.

وی با اشاره به ۲۰۰ بقعه متبرکه ائمه اطهار در استان و جمعیت یک سوم سادات گفت: تاکید می‌کنم در روز دختر از دختران عزیز استان تجلیل شود نباید آنها را فراموش کنیم، گروه‌های انحرافی در تلاش برای دور کردن دختران از آموزه‌های اسلامی هستند.

وی در بخش دوم سخنان خود در خصوص هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی گفت: در این شرایط بصیرت بسیار مهم است اگر بصیرت نداشته باشیم شکست می‌خوریم. مردم هوشیار باشند و فریب تبلیغات دشمن را نخورند.

ایت‌الله حسینی با اشاره به تهدید و تبلیغات دشمن گفت: در این برهه حساس اگر بیدار و هوشیار نباشیم تصمیمات و نتایجی که حاصل می‌شود هولناک خواهد بود.

وی بیان کرد: امروز هم استکبار و استعمار جهانی مرتبا علیه نظام و ملت و اسلام تبلیغ می‌کنند نباید با وجود این تبلیغ سکوت کنیم و ساکت شویم.

وی با اشاره به تبلیغات دشمن در فضای مجازی گفت: متاسفانه گاهی مردم به حقیقت یا کذب بودن مورد هیچ توجهی ندارند و از صحت و سقم آن اطلاعی ندارند و می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در سال ۵۷ به حق قیام کردند و پیروز شدند، افزود: ما به حق قیام کردیم لذا به جنایت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته شود آنها هواپیمای مسافری ما را زدند، ۸ سال جنگ راه‌انداختند، فرمانده ما را شهادت رساندند و هنوز دست از کارهای خبیث خود بر نمی‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر کشوری در مسیر استقلال حرکت کند از دید آمریکایی‌ها ناقض حقوق بشر است اما خودشان با این همه جنایت و ظلم مدعی حقوق بشر هستند
وی بیان کرد: اسرائیل با حمایت آمریکا فلسطینان را شکنجه و می‌کشند همه در قبال این جنایت سکوت می‌کنند اما زمانی که یک فلسطینی با سنگ به تانک دشمن می‌زند او تروریست و ناقض حقوق بشر است، حقوق بشر آمریکایی این است.

حسینی خاطرنشان کرد: حقوق بشر آمریکایی یعنی اینکه آمریکا به جایی که لشکر کشی کرد آنجا را نابود کرد از عراق و افغانستان گرفته تا ویتنام همه بخشی از حقوق بشر آمریکایی است.

پیش از سخنان نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید جواد خاضع اظهار کرد: آمریکا از ۶ تا ۱۲ تیرماه در فاصله سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ جنایت های ضدبشری متعددی علیه کشور و ملت ایران مرتکب شد که برخی از آنها با همکاری منافقان و رژیم بعث عراق بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از این جنایت.ها شامل سوء قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب، بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران امام و انقلاب، بمباران شیمیایی سردشت، شهادت رئیس زندان اوین، شهادت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد و نماینده حضرت امام خمینی (ره) و شلیک موشک به سوی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران و شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه آن است.

وی یادآور شد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، از ۶ تا ۱۲ تیرماه هر سال از طرف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است.

حجت الاسلام خاضع ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حوادث تروریستی که از ۶ تا ۱۲ تیرماه اتفاق افتاده، علاوه بر برنامه‌های گرامی داشت شهدای هفتم تیر، برنامه های دیگری در این فاصله زمانی انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در روز ششم تیر مورد سوء قصد منافقین قرار گرفتند ولی به این روز اشاره‌ای نداشتند، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز ششم تیر که سرآغاز این حوادث بود را اضافه و از ۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نام گذاری شد.

وی عنوان کرد: این هفته فرصتی مناسب برای برملا کردن هر چه بیشتر ماهیت ضدبشری و جنایتکارانه آمریکا و چهره خبیث آن برای قشرهای مختلف ملت ایران به ویژه نسل نوجوان و جوان خواهد بود.

حجت الاسلام خاضع با بیان اینکه آمریکا به دروغ خود را مدعی حقوق بشر و مهد آزادی و دموکراسی در جهان معرفی می‌کند، خاطرنشان کرد: ظلم تاریخی بر بومیان سرخ پوست آمریکا که مالکان حقیقی و اصلی آمریکا بودند، ولی آنها را قتل عام کردند، نمونه دیگری از نقض حقوق بشر در آمریکا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سنگ بنای کشور آمریکا بر دروغ، قتل، کشتار، غارت و نقض حقوق بشر بنیان گذاشته شده، اضافه کرد: حمایت آمریکا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، حمایت از سعودی‌ها در جنگ یمن، جنایت‌های آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان، لیبی و … و تاسیس داعش و القاعده توسط آمریکا از جمله مصادیق جنایت و نقض حقوق بشر توسط این کشور است.

وی ابراز داشت: قتل شهروندان سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا وحشی گری تمام عیار و نماد نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا است.

حجت الاسلام خاضع یادآور شد: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت خوبی برای افشای ماهیت ضدبشری و جنایت کارانه آمریکا و آشکار شدن چهره واقعی، خبیث و تروریستی آمریکا در جهان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آئین گرامی داشت شهدای هفتم تیرماه نیز با هماهنگی دستگاه قضایی استان اعلام خواهد شد.

وی به ویژه برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان پرداخت و گفت: به همین جهت ویژه برنامه هایی از قبیل برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در سراسر شهرهای استان طبق دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی، تبلیغات و فضاسازی شهری، فضاسازی تبلیغاتی و تولید محتوای متنی، ویدئویی، تصویری، صوتی و … در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات جهت تبیین و افشای حقوق بشر آمریکایی، هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه و پخش برنامه های تحلیلی در زمینه بررسی و علل و ابعاد فاجعه هفتم تیر و تفاوت حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر آمریکایی و برگزاری نمایشگاه با موضوع جنایت های تروریستی آمریکا در نقاط مختلف استان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام خاضع گفت: رسانه ها، خبرنگاران و ائمه جمعه و جماعات کهگیلویه و بویراحمد در این هفته به طور جدی ابعاد مختلف جنایت های ضدبشری آمریکا علیه ایران، کشورهای اسلامی و دیگر ملت های دنیا را تبیین کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی