تاریخ انتشار : دوشنبه 17 می 2021 - 15:46
کد خبر : 18864

۲ سال به اندازه ۸ سال/ پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ در دو سال گذشته قابل تقدیر است

۲ سال به اندازه ۸ سال/ پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ در دو سال گذشته قابل تقدیر است

آقتاب دنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با همکاری که بین دستگاه‌های مختلف برقرار شده است، این پروژه در دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد که قابل تقدیر است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،آیین انحراف آب سد مخزنی تنگ سرخ با حضور کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری، نماینده ولی فقیه

آقتاب دنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با همکاری که بین دستگاه‌های مختلف برقرار شده است، این پروژه در دو سال اخیر پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد که قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،آیین انحراف آب سد مخزنی تنگ سرخ با حضور کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و چند تن دیگر از مسئولین استانی در محل این سد برگزار شد.
کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد درخصوص پیگیری‌های استاندار، گفت: از استاندار بابت وحدتی که بوجود آورد تشکر می‌ کنم.
وی افزود: اکثر پروژه‌هایی که در گذشته شروع شده بودند، در این دو سال با  پیگیری مجدانه و همراهی، همدلی و وحدتی که در استان توسط استاندار بوجود آمده است، فعال شدند.
حاجی زاده، تاکید کرد: پروژه سد تنگ سرخ در سال ۹۰ کلید خورد اما بخش عمده کار در دو سال اخیر انجام شده است.
معاون عمرانی استاندار در خصوص ماده۵۶ ، گفت: این پروژه اولین پروژه‌ای بود که ما توانستیم مجوز ماده ۵۶ را اخذ کنیم.
وی افزود: در این ۴ ـ ۵ سال اخیر کشور درگیر مشکلات و معضلات بسیاری از جمله محدودیت اعتبارات، وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، کرونا و هزاران بحران دیگر بود که باعث شده است دولت یک جاهایی نتواند اعتبارات پروژه‌های سنگین را تأمین کند.
حاجی زاده با بیان اینکه یک روشی به نام روش سرمایگه گذاری بانک‌ها در ماده ۵۶ آمده است، اظهار داشت: مجوز ماده ۵۶ اخذ شده و از نظر تأمین اعتبار دیگر مشکلی نیست.
وی با اشاره به اینکه بانک عامل مشخص شده و قرارداد بسته می‌شود، عنوان کرد: باقی اعتبار پروژه از  محل ماده ۵۶ تأمین خواهد شد.
وی در ادامه به نقش قرارگاه خاتم در این پروژه اشاره کرد و گفت: آب منطقه‌ای و قرارگاه خاتم پای کار آمدند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم زیر مجموعه نهاد مقدس سپاه است، اظهار داشت: سپاه حافظ و حامی نظام جمهوری اسلامی است اگر یک روز رزمندگان سبز پوش در دفاع مقدس می‌جنگیدند امروز در جنگ اقتصادی تمام عیاری علیه کشور راه افتاده است، قرارگاه خاتم نقش همان سربازان سبز پوش را دارد.

حاجی زاده در خصوص دو سد سقاوه و آبریز عنوان کرد: هفته‌ی گذشته نشستی در خصوص سد آبریز در تهران برگزار شد و قرار است مجوز محیط زیست و ماده ۲۳ را اخذ کنیم و برای سد سقاوه هم دو هفنه پیش مجوز ماده ۲۳ را گرفتیم و این به معنای تأمین و پایداری آب شرب در استان است.
وی ابراز کرد: من قبول دارم وقتی پروژه‌ای اجرا می‌شود باید پیوست‌های زیست محیطی‌اش اجرا شوند و پروژه‌ای که پیوست زیست محیطی‌اش اجرا نشود، ابتر است و ممکن است به محیط زیست لطمه وارد کند، اما پروژه‌ای که مطالعات زیست محیطی و پیوست زیست محیطی‌اش اجرا شود، این پروژه عام المنفعه است.

حاجی زاده گفت: سدهای ما در سیل‌های بهمن ۹۷ و  فروردین ۹۸ نشان دادند که این سدها در بحث کنترل سیلاب بیشترین نقش را دارند.
وی افزود: در بحث خشکسالی ۹۷ که در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده است این سدها توانستند توزیع خوب آب را داشته باشند و مردم، کشاورزی و صنعت را نجات دهند.
وی در ادامه اضافه کرد: سد سقاوه، تنگ سرخ، آبریز و کوثر یک مرکز مطمئن برای عبور استان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و  استان‌های هم جوار از جمله استان خوزستان به خصوص بخش زهره و هندیجات از خشکسالی است.

حاجی زاده عنوان کرد: اگر سد کوثر نباشد، برخی از شهرها برای تأمین آب شرب مشکل پیدا می‌کنند.
وی بیان کرد: سد تنگ سرخ هم آب شرب بخشی از استان فارس و هم آب شرب، آب کشاورزی و صنعتی شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن را تأمین خواهد کرد.
حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آخر گفت: در بحث ساماندهی رودخانه بشار در شهر یاسوج و شهر و روستاهای دیگر چقدر باید از بیت المال هزینه شود؟ وقتی سد تنگ سرخ زده شود این بحث کنترل می‌شود.

وی در پایان گفت:در خوزستان اگر سد کرخه را نداشتیم، کلی تلفات انسانی داشتیم و شهرها زیر آب می‌رفتند، پس همه‌ی کسانی که در عرصه محیط زیست، منابع طبیعی و در عرصه قلم، قدم بر می‌دارند در فضای رسانه‌ای این را متوجه باشند که برای پروژه‌های ملی و عام المنفعه باید یک خط قرمزهایی رعایت شوند و نباید با زدن حرف‌های غیر کارشناسی، باعث تشویش اذهان عمومی شوند و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در این استان که هرچه دارد در چهل ساله انقلاب است زیر سؤال برد.
گفتنی است کلنگ این سد مخزنی در سال ۹۰ به زمین زده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی