تاریخ انتشار : دوشنبه 10 می 2021 - 9:02
کد خبر : 18810

سقف گذاری ۲۵منزل زلزله زده در سی سخت پایان یافت/ روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده مطلوب است

سقف گذاری ۲۵منزل زلزله زده در سی سخت پایان یافت/ روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده مطلوب است

آفتاب دنا : معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شهرستان دنا را مطلوب ارزیابی کرد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سلسله بازدیدهای هفتگی خود امروز نیز  از روند بازسازی منازل در حال ساخت شهر زلزله زده

آفتاب دنا : معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شهرستان دنا را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سلسله بازدیدهای هفتگی خود امروز نیز  از روند بازسازی منازل در حال ساخت شهر زلزله زده سی‌سخت بازدید کرد.

مدیر کل  بنیاد مسکن  استان ، شهردار سی سخت ، رئیس سازمان نظام مهندسی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری،  مدیر کل بحران استانداری و تعدادی از مسئولان استانی نیز جهت بررسی ساخت و سازها حاجی زاده را در این بازدید همراهی کردند. 

حاجی زاده ضمن بازدید از منازل در حال ساخت مختلف شهر سی سخت از نزدیک روند ساخت وساز منازل سطح این شهر را مورد ارزیابی قرار داد.

وی در این خصوص با اشاره به اینکه مجوز ساخت ۷۰۰واحد مسکونی و۵۴۰  پروانه در سی سخت توسط شهرداری صادر شده است، اظهار داشت: دیگر ساکنان می توانند برای ساخت به موقع منازل، دریافت وام، دریافت پروانه و مجوز ساخت اقدام کنند.

حاجی زاده خاطرنشان کرد : درشهرستان دنا ۱۱۰۰ واحد پی کنی شده که از این تعداد ۵۰۰ واحد در روستا  و بالای ۶۰۰ واحد در  شهر سی سخت بوده است.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ واحد آرماتور بندی در شهر سی سخت انجام شد، عنوان کرد: ۱۸۰ واحد دیوارچینی و حدود ۲۵واحد سقف آن اجرا شده است.

معاون عمرانی استاندار خواستار سرعت بخشی بیشتر به روند ساخت و سازها در سی سخت شد و گفت: منازل مسکونی  شهر سی سخت با  نظارت و کیفیت کار دقیق بهسازی و مقاوم سازی شوند.

وی روند بازسازی این منازل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سرعت ساخت و سازها نیز مطلوب بوده و از مصالح ساختمانی مقاوم در برابر زلزله استفاده شده است.

حاجی زاده همراهی و همکاری و پای کار آمدن مردم را ضرودی دانست و افزود:طبق برنامه و زمان‌بندی باید تا پایان دولت یا قبل از فصل سرما بازسازی منازل سی سخت  تمام شود که عملیاتی شدن این مهم همراهی مردم را می طلبد.

مهرجو رئیس سازمان نظام مهندسی نیز در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: در شهر سی سخت ۴۸۰ پروژه شروع به فعالیت دارند  که برای هرکدام از این پروژها یک ناظر  سازه  در نظر گرفته شده است.

وی افزود :در این پروژه ها علاوه بر نظارت مستقیم  نظارت عالیه را در سی سخت فعال کردیم .

مهرجو عنوان کرد:در پروژهای سی سخت کارگروه فنی متشکل از مهندسین باتجربه و اساتید دانشگاه جهت ارزیابی آسیب پذیری سازه ها و تهیه نقشه راه شهر سی سخت جهت استحکام ساختمان ها و کاهش آسیب پذیری در مقابل زلزله، ساماندهی تاسیسات برقی و گاز در همان روزهای اولیه مستقر بودند.

وی افزود: اکنون نیز دفتر نمایندگی سازمان در سی سخت از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۴ شب با حضور مهندسین معمار در حال ارائه خدمات مهندسی به شهروندان هستند.

گفتنی است زمین‌ لرزه‌ ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲:۳۴:۰۵ چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌ سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی