تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 می 2021 - 5:47
کد خبر : 18731

معلمان ،فرهیختگان جامعه و سرمایه های ارزشمند کشورند / هر جامعه ای که قدر معلم را بداند آن جامعه به رشد وتعالی می رسد

معلمان ،فرهیختگان جامعه و سرمایه های ارزشمند کشورند / هر جامعه ای که قدر معلم را بداند آن جامعه به رشد وتعالی می رسد

‌ آفتاب دنا: آیین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌اللّه ملک‌حسینی یاسوج با حضور رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، رئیس دفتر نماینده شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری به شکل محدود برگزار


آفتاب دنا: آیین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌اللّه ملک‌حسینی یاسوج با حضور رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، رئیس دفتر نماینده شهرستانهای بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری به شکل محدود برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، ‌مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در این آیین با تبریک هفته معلم و گرامیداشت شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری با اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلابی خود در ایجاد آگاهی و روشنگری در بین جوانان انقلابی و دانشگاهی پرچمدار توسعه علمی و فرهنگی شد و تلاش‌های ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.
کورش دلشاد، به سخنان امام در باره شخصیت استاد مطهری اشاره کرد وگفت: استاد مطهری معلمی بود که عمر خود را صرف تعلیم و تعلم جامعه خود کرده و آثار اندیشه های خود را برای نسل بعد هم به جا گذاشت.
وی با اشاره به اینکه معلمی یک شغل بسیار شریف و مقدس است و ما مدیون زحمات معلمان واقعی در طول تاریخ بشریت هستیم افزود: اولین معلم و آموزگار بشریت خداوند متعال است و بعد از آن پیامبران الهی و امامان هستند.
وی مدرسه را کانون تحولات مهم در جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش پویا با معلمان دلسوز و کارآمد است که می تواند موجبات پیشرفت و توسعه شتابان کشور را فرا هم سازد و در تربیت دانش آموزان خلاق و ماهر و مسئولیت پذیر در جامعه نقش خویش را به خوبی ایفا نماید.
‌مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، دانش آموزان را امانت اولیا پیش معلمان دانست و گفت: اولیا بدون دغدغه و با اطمینان کامل فرزندانشان را به مدرسه معلم می سپارند که این نشان از امانت دار بودن وجایگاه بزرگ معلمی به عنوان مرجمع مهم علمی در جامعه است.
وی تاکید کرد: هرجامعه ای که قصد رشد و شکوفائی در هر زمینه ای را دارد می بایست بر حوزه تعلیم وتربیت تمرکز کند.
دلشاد، با تقدیر از فعالیت معلمان در دوران کرونایی گفت: معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر توانمندی است و در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی است که نخست ویژه ذات مقدس خداوند است و در نخستین آیات قرآن که به قلب مبارک رسول ا… نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.
وی با گلایه از دیگر دستگاهها برای مشارکت در امر برگزاری هفته معلم نیز گفت: ما باید برای جایگاه وشان معلمان خود احترام خاصی قائل شویم و انتظار داشتیم دیگر دستگاهها پیشقدم شوند و از جامعه معلمین تجلیل نمایند.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد افزود: ما هر چه داریم از معلم است چرا که معلمان پرچمداران هدایت و راهنمای بشریت در همه اعصار و دورانها بوده وهستند.
دلشاد ، بر نقش الگوئی معلمان در جامعه تاکید کرد و گفت : معلم همیشه برای ما الگو بوده است و ما در زمان تحصیل سعی داشتیم از گفتار ، رفتار و پوشش معلم خود همانند سازی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: معلمان ،فرهیختگان جامعه و سرمایه های ارزشمند کشورند. که با راه و روش عملی به تربیت آینده سازان و پیشرفت کشور فکر می کنند .
دلشاد با بیان اینکه هزینه در بخش آموزش و پرورش جزو مهمترین و اساسی ترین هزینه های سرمایه ای هر کشور محسوب می شود اظهار امیدواری کرد: سرمایه گذاری در بخش آموزش باید به عنوان یک اولویت مد نظر مسئولان و برنامه ریزان قرار بگیرد.
وی پاسخگویی به نیازهای امروز و فردای دانش آموزان را از رسالت‌های معلمان دانست و بر ضرورت استفاده از دورهای آموزشی به شکل کاملا کاربردی توسط معلمان تاکید کرد.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با تقدیر و تشکر از فعالیتهای مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی در زمینه کیفی سازی برنامه ها و توجه به‌ مسائل آموزشی گفت: خوشبختانه جناب اقای موسوی در بین معلمان شهرستان بالاترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب شد که شایسته این مقام بود.


هر جامعه ای که قدر معلم را بداند آن جامعه به رشد وتعالی می رسد


رئیس دفتر نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک هفته معلم گفت: روز معلم ،روز ستایش دانایی، روشنایی،شکوفایی و تعالی و تکریم انسان های است که برای بالندگی نسل امروز و فردای جامعه از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند .
منوچهر بهمنی با ابلاغ سلام مهدی روشنفکر نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون به جامعه بزرگ فرهنگی گفت: ایشان افتخار دارد که خودش از جنس معلمان است و مطالب و دغدغه های مطرح شده در رابطه با موضوع مهم رتبه بندی معلمان را در مجلس شورای اسلامی با جدیت دنبال می کند.
وی با بیان اینکه معلم جایگاه والائی دارد و هر جامعه ای که قدر معلم را بداند آن جامعه به رشد وتعالی می رسد اظهار داشت: دغدغه معلمان همیشه این بوده وهست که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد.
این پیشکسوت فرهنگی با بیان اینکه تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلمان هستند گفت: معلمان در هر سرزمینی نقش اساسی و کلیدی در تربیت نسل آینده را بر عهده دارند وامروز نیز اصلی ترین و کلیدی ترین عنصر دستگاه تعلیم و تربیت بوده و در دین اسلام نیز به درجه بالای معلمان تاکید فراوان شده است.


وی افزود: امروز هر فردی که در لایه ها و طبقات اجتمایی افتخاری کسب می کند و مسئولیتی دارد، قطعا حاصل تلاش و مجاهدت معلمان، انسان ساز و آینده پرداز جامعه است که با بذل عمر خویش ،دانایی و توانایی را به انسانها هدیه و ارزانی می دارند.
بهمنی افزود: شکل گیری شخصیت اجتماعی و جامعه پذیری دانش آموزان و ثبات کمالات ، خادمین در بین مردم مدیون هنر توانمند معلمانی است که هرگز از یادها و خاطره ها نخواهند رفت و تا ابد در ذهنها ماندگار خواهند بود.
رئیس دفتر نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فعالیتهای هنرستان کشاورزی در دوران کرونا و توجه به مهارت آموزی دانش آموزان در این هنرستان گفت: حقیقتا اقدامات وفعالیتهای هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در دوران کرونایی در توجه ویژه به آموزش دانش آموزان قابل تقدیر است که نشان از تعهد ومسئولیت پذیری معلمان و مدیر پرتلاش و زخمتکش این هنرستان می باشد.
بهمنی با بیان اینکه هنرستان کشاورزی در تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی فعالیت می کند گفت: امروز اولین کسی که باید در این هنرستان حاضر می شد واز معلمان و کادر اجرایی این هنرستان تجلیل می کرد شخص آقای تاج الدینی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه بویراحمد بود که جای وی خالی است.
رئیس دفتر نماینده شهرستانهای بویراحمد ،دنا ومارگون در مجلس شورای اسلامی به پتانسیلهای کهگیلویه وبویراحمد در بخش گیاهان دارویی و شیلات اشاره کرد وگفت: انتظار می رود حمایت از هنرستان کشاورزی جهت مهارتهای عملی دانش آموزان روز بروز بیشتر شود و شاهد توسعه رشته های مختلف بخش کشاورزی در این هنرستان و توجه به فارغ التحصیلان آن باشیم.
بهمنی، تلاش مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در برگزاری آیین بزرگداشت مقام معلم وتجلیل از معلمان را کاری ارزشمند و ستودنی دانست و از همه معلمان این هنرستان در آموزش دانش آموزان در دوران تقدیر کرد.

تجلیل از معلمان کاری ارزشمند و باعث رضایت مندی آنان برای تربیت فرزندان این مرزبوم می شود


رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیزدراین آیین گفت: تجلیل از معلمان کاری ارزشمند و باعث رضایت مندی آنان برای تلاش بیشتر در جهت تربیت فرزندان این مرزبوم می شود.
کاووس کشاورز با تبریک هفته معلم به همه اساتید معلمان گفت: معلمی را شغل نمیتوان دانست، معلمی یک نوع هنر و توانمندی است و در این شغل باید آنچه را که خودت در طول سالیان دراز آموخته ای و یاد گرفته ای به شاگردان و دانش آموزان انتقال دهی.
وی با بیان اینکه روز معلم فرصتی برای تشکر از زحمات این قشر می باشد افزود: پیشرفت فرهنگی و فردای ایران اسلامی بر پایه علم و دانش و ارتقاء آگاهی خواهد بود که معلم هدایتگر آن می باشد.
رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد ، برطرف شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی را برای توسعه این هنرستان اقدامی ارزشمند و ماندگار دانست و عنوان کرد: با توجه به پتانسیل خوب استان در حوزه گیاهان دارویی و شیلات تربیت نیروی متخصص و ماهر برای کمک به توسعه بخش کشاورزی یک ضرورت است که باید از همه ظرفیت‌ها برای تربیت دانش‌آموزانی کاربلد و ماهر استفاده کرد.
کشاورز، انتخاب مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی به عنوان مدیر نمونه استانی را حاصل تلاش و فعالیتهای دلسوزانه ایشان دانست وگفت: این افتخار بزرگ را به ایشان که شایستگی ها و توانمندیهای بزرگی دارند تبریک می گویم .
وی از آمادگی این مرکز برای توسعه رشته های هنرستان کشاورزی در بخش زراعت وباغبانی خبر داد وگفت: با توسعه زیرساختهای این هنرستان رشته های کشاورزی متناسب با نیازهای استان توسعه می یابد.

معلمان پرچم‌دار توسعه علمی و فرهنگی کشور هستند


مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز در این آیین با تبریک هفته بزرگداشت معلم و بیان خصوصیات ممتاز شهید مطهری گفت: روز معلم فرصتی فرصتی است برای قدرشناسی از کسانی که پرچم‌دار توسعه علمی و فرهنگی کشور هستند.


سید ولی موسوی با تبریک هفته معلم و تقدیر وتشکر معلمان تلاشکر که در دوران کرونا مجاهدانه تلاش کردند گفت: از مسئولانی که دعوت هنرستان را پذیرفتند و به احترام معلم در آیین بزرگداشت تجلیل از معلمان حضور پیدا کردند تقدیر وتشکرکرد.
وی توجه به معلمان در جامعه را برای توسعه و تعالی کشور مهم دانست وگفت: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین انداز می گرداند.
موسوی، با اشاره به اهمیت فرهنگ درجامعه و تبیین نقش معلمان در ارتقاء فرهنگی جامعه گفت : فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و فرهنگ چونان هوایی است که استشمام می کنیم وهرچه این هوا پاک تر باشد زندگی راحتر خواهد بود .
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی افزود: کشور های پیشرفته جهان معلمان را عامل اصلی پیشرفت و موفقیت یک سرزمین میدانند و این کشور ها همیشه روی معلمان و شیوه تدریس آنها سرمایه ‌گذاری انجام میدهند، تا نسل آینده کشورشان دانا و هوشیار باشد.
وی به جمله ای از معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در مورد ارزش معلم که فرموده اند کلید سعادت و خوشبختی و کلید شقاوت و بدبختی یک ملت به دست معلمان آن ملت می باشد اشاره کرد وگفت: امروز همه دستگاهها باید در تجلیل از معلمان سبقت بگیرند تا معلمان با انگیزه و توان مضاعفی برای انجام رسالت خویش گام بردارند.
موسوی ، با بیان اینکه اگر خواهان جامعه ای توسعه یافته هستیم باید به آموزش وپرورش و عنصر مهم آموزش یعنی معلمان توجه کنیم گفت: اموزش وپرورش باید امروز اولویت اول کشور قراربگیرد چرا که با آموزش انسانها توانمند می شوند و وظایف خویش را بخوبی انجاممی دهند.
انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در جلسه تجلیل از معلمان هنرستان کشاورزی
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی با تقدیر وتشکر از همکاری رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی استان و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد برای ارتقاء فعالیت‌های آموزشی این هنرستان خاطرنشان کرد: در دنیای تعلیم وتربیت کار ما تربیت انسانها برای زندگی بهتر در آینده است که همه عوامل اجرایی و معلمان مدرسه نسبت به آموزش دانش‌آموزان باید حساس باشند.
سید ولی موسوی ، از عدم حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد به عنوان متولی کشاورزی استان در جلسه تجلیل از معلمان این هنرستان انتقاد کرد وگفت: اگر مسئولان را در کنار خویش ببینیم باعث دلگرمی و فعالیت بیشتر خواهد بود.
در پایان این آیین باشکوه به مناسبت بزرگداشت هفته معلم از پیشکسوتان و دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی یاسوج تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی