تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آوریل 2021 - 1:06
کد خبر : 18517

برنامه ریزی اصولی و منطقی آموزش وپرورش بویراحمد برای سازماندهی نیروی انسانی،عدالت آموزشی و ارتقاء کیفی آموزش/آموزش همراه با تولید جهت تحقق شعار سال در هنرستانها

برنامه ریزی اصولی و منطقی آموزش وپرورش بویراحمد برای سازماندهی نیروی انسانی،عدالت آموزشی و ارتقاء کیفی آموزش/آموزش همراه با تولید جهت تحقق شعار سال در هنرستانها

کورش دلشاد با تقدیر از تلاشهای دلسوزانه همکاران اداری و آموزشی در سال تحصیلی جاری گفت: علاوه بر پیگیری مجدانه بحث عدالت آموزشی، راه های فساد در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را نیزمی‌بندیم ،چرا که معتقدیم فرهنگیان جز پاک ترین ، خوشنام ترین و اثرگذارترین افراد جامعه هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از توجه ویژه به عدالت آموزشی  در این شهرستان خبر داد و گفت: جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان ، بحث مهم عدالت آموزشی دنبال می شود تا زمینه تحصیل برای همه  دانش آموزان در تمام نقاط شهرستان فراهم گردد .

آموزش در بستر فضای مجازی با جدیت دنبال شود

کورش دلشاد ،در اولین جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد درسال جاری با تبریک حلول سال نو وگرامیداشت سال تولید ،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها گفت: هرچند که سلامت ،اقتصاد و آموزش به واسطه ویروس منحوس کرونا لطمه های زیادی به جامعه وارد کرد ولی فرهنگیان در این شرایط سخت مجاهدانه تلاش کردند تا آموزش در بستر فضای مجازی با جدیت دنبال شود تا هیچ دانش آموزی از تحصیل دور نماند.

وی ، تحقق شعار سال در زمینه  جهش تولید را یاداور شد وگفت:  هنرستان‌ها بستر مناسبی برای تحقق این شعار مهم و تاثیر گذار در مقوله مهم اقتصاد و توجه به تولیدات داخلی را بر عهده دارند  که امید می رود با تلاش  نیروهای انسانی توانمند در بخش فنی وحرفه ای وکاردانش هنرستانهای شهرستان بویراحمد به کارگاههای تولیدی و آموزش همراه با تولید مبدل شوند که خوشبختانه مقدمات این کار فراهم شده است.

رصد اطلاعات دقیق جهت سازماندهی نیروی انسانی و ارتقاء کیفی آموزش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه برنامه ریزیهای اصولی و منطقی در آموزش وپرورش برای ساماندهی نیروی انسانی و ارتقاء کیفی آموزش در حال انجام است اظهار داشت: سازماندهی برای سال تحصیلی آتی به شکل عمومی اجرا می شود که اطلاعات دقیق و عملکرد همکاران در سازماندهی نیروی انسانی مبنای کار می‌باشد.

وی افزود:  تمامی واحد‌های آموزشی در خصوص سازماندهی  نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید اطلاعات دقیق و  وضعیت عملکردی نیروهای آموزشی را در دست داشته باشند .

دلشاد افزود: باتوجه به نظرات شورای معاونین و همچنین اعلام سازماندهی عمومی از سوی دبیر کمیته سازماندهی نیروی انسانی زمان و فرصت سازماندهی باید شیوه ای تنظیم گردد که در شرایط کرونایی مشکل خاصی برا فرهنگیان به وجود نیاید مدت زمان روزهای سازماندهی نسبت به فرصت سازماندهی سالهای قبل بیشتر باشد بنابر این با برنامه ریزی دقیق و اتفاق نظر همه همکاران واحد‌های مختلف و همکاری لازم باید به شیوه ای عمل گردد که شاهد چالش و مشکلات سازماندهی نباشیم .

دلشاد در ادامه در خصوص راه اندازی و تأسیس مدارس جدید با توجه به نیاز مبرم بعضی از روستاهای پر جمعیت و شهرک های امام حسین و امام علی و شهرک جهاد گفت: به جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و بحث مهم عدالت آموزشی ایجاد میشود که زمینه تحصیل برای همه فرزندان ما در تمام نقاط شهرستان فراهم گردد .

دلشاد  افزود:  : پیگیری لازم در خصوص تحویل ساختمان شهدای سلامت که تقریباً به اتمام رسیده صورت گیرد تا در سال تحصیلی جدید با مشکلات کمتری در مورد فضای آموزشی داشته باشیم.

درسال تحصیلی جدید فاصله طبقاتی آموزشی را حذف میشود

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد تصریح نمود : آمار مدارس منحله هر چه سریعتر مشخص گردد و به جهت عدم سو استفاده از وسایل و مدارک و اموال این مدارس چه دولتی و چه غیر دولتی باید هر چه زودتر تمامی امکانات جمع آوری و در مدارس معین جایگزاری گردد مدارس منحله  غیر دولتی یک مدرسه دولتی معین به جهت انجام کارهای مربوطه تعیین گرددو همچنین مدارس منحله دولتی دو مدرسه معین مشخص گردد و اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

دلشاد تاکید کرد: تمامی مدارس ما از ظرفیت دبیران و معلمان نمونه استفاده می کنند بنابراین تنهامدارس خاص شهرستان بویراحمد از ظرفیت همکاران آموزشی و یا مدیر و معاونین نمونه بهره نمی‌برند درسال تحصیلی جدید فاصله طبقاتی آموزشی را حذف میشود در واقع نباید فاصله طبقاتی در خصوص آموزش وجود داشته باشد بنابراین  تلاش می‌کنیم که همه مدارس خصوصا مدارس حاشیه شهر از این مهم بهرمند شوند .

صدور تشویقی ضابطه مند می شود

دلشاد،  به  صدور تشویقی برای همکاران فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: صدور تشویقی برا همکاری باید ضابطه مند باشد و با توجه به عملکرد و ارزشیابی و کیفیت حسن انجام کار آموزشی و تربیتی اقدام لازم صورت گیرد و معاونین هر مقطع حتما نظارت داشته باشند تا خدای نکرده اهمیت و اصالت تشویقی دچار حاشیه و چالش نگردد .

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در پایان با تقدیر از تلاشهای دلسوزانه همکاران اداری و آموزشی در سال تحصیلی جاری گفت: علاوه بر پیگیری مجدانه بحث عدالت آموزشی، راه های فساد در آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد را  نیزمی‌بندیم ،چرا که معتقدیم فرهنگیان جز پاک ترین ، خوشنام ترین و اثرگذارترین افراد جامعه هستند.

آمار دقیق جهت سازماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی آتی فراهم است

دبیر کمیته سازماندهی نیروی انسانی آموزش وپرورش شهرستان بویراحم  نیز در این جلسه گفت:خوشبختانه ساختار و کلیه آمار و راستی آزمایی را در خصوص سازماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید فراهم گردیده است و تا قبل ازسازماندهی متناسب با رشته های مختلف تحصیلی نیروهای تخصصی باید موجود باشد و در واقع به دنبال این موضوع مهم در بحث سازماندهی هستیم که تحقق پیدا کند.

حمید لقمانی افزود: تعدادی از روستاها و نقاط مختلف شهر با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی تقاضای تاسیس مدرسه جدید را دارند که در این خصوص تصمیم سازی شود .

وی در خصوص هنرستان‌ها بیان داشت: حمایت همه جانبه در تهیه ملزومات رشته های تولیدی در هنرستان‌ها شهر یاسوج که یک اقدام جالب متناسب با شعار سال می‌باشد باید وجود داشته باشد بدون همکاری همکاران در آموزش و پرورش و حمایت دیگر دستگاه‌ها ذی ربط این اقدام مهم امکان پذیر نیست .

ثبت نام ۴۰۸ نفر در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس شهرستان بویراحمد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ایراد نمود: ملاک انتخاب و انتصاب مدیران مدارس چهار اصل می‌باشد که فرایند لازم بر اساس این چهار اصل صورت میگیرد‌ . در مرحله اول ، مستندات سوابق عملکردی می‌باشد که ۲۰۰امتیاز اختصاص داده میشود و در وقت خود راستی آزمایی میگردد ، در مرحله دوم شرکت در آزمون می‌باشد که این مرحله هم دارای ۲۰۰امتیاز می‌باشد و در مرحله آزمون متقاضیان  باید ۴۰درصد نمره آزمون را کسب کرده باشند  مرحله سوم هم مصاحبه می‌باشد که ۴۰۰امتیاز به این مرحله اختصاص داده شده است.

لقمانی گفت : ۴۰۸نفر از همکاران فرهنگی در شهرستان بویراحمد در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ثبت نام نموده اند و به تقاضاهای کتبی یا دستی ترتیب اثر داده نمیشود ملاک در این خصوص این نام در سامانه مربوطه می‌باشد .

دبیر کمیته سازماندهی نیروی انسانی در پایان با اشاره به انتخاب مدیران مدارس خاص شهرستان بویراحمد ، تصریح نمود : متقاضیان تدریس در این مدارس با توجه به عملکرد و ارزشیابی سالانه تحصیلی و شایستگی لازم برای آنها ابلاغ صادر میگیرد و در این خصوص کارگروهی تشکیل میگردد که رسیدگی لازم را انجام میدهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی