تاریخ انتشار : جمعه 26 مارس 2021 - 9:24
کد خبر : 18317

نقش پر رنگ سازمان صنعت و معدن وتجارت در آرام کردن بازار مرغ

نقش پر رنگ سازمان صنعت و معدن وتجارت در آرام کردن بازار مرغ

آفتاب دنا: در روزهایی که بدلیل تعطیلات نوروزی کارکنان دستگاهای مختلف در کنار خانواده خود به عید دیدنی و تفریح مشغول هستند عملکرد دستگاههای  متولی نظارت بر بازار و اصناف بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت در این ایام ستودنی است . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا و به نقل از فصل جنوب طی

آفتاب دنا: در روزهایی که بدلیل تعطیلات نوروزی کارکنان دستگاهای مختلف در کنار خانواده خود به عید دیدنی و تفریح مشغول هستند عملکرد دستگاههای  متولی نظارت بر بازار و اصناف بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت در این ایام ستودنی است .

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا و به نقل از فصل جنوب طی روزهای قبل از تحویل سال نو ، کمبود مرغ درفروشگاههای استان حواشی فراوانی را به وجود آورد و همه این حواشی در ارتباط با سازمان صمت در حالی صورت گرفت که بنا به عرف، تهیه و توزیع مرغ بین کشتارگاه های استان بر عهده سازمان جهاد کشاورزی بوده و سازمان صمت در این بین صرفا وظیفه نظارت بر توزیع و فروش را عهده دار است.

بر اساس آنچه که قانون وظایف دستگاهها را در این بین مشخص کرده  اینگونه است که سازمان جهاد کشاورزی وظیفه تهیه ،تحویل به کشتارگاه و توزیع مرغ راعهده دار است و سازمان تعزیرات حکومتی نیز می بایست پرونده های ارجاعی در خصوص تخلف واحدهای صنفی و توزیع مرغ را رسیدگی نماید .

وظیفه دامپزشکی نیز نظارت بر نحوه رعایت بهداشت ، کشتار مرغ وذبخ طیور را برعهده و سازمان صنعت،معدن وتجارت نیز در این بین وظیفه نظارت و بازرسی بر نحوه  توزیع و فروش مرغ کشتار روز را عهده دار است. اینکه عده ای بنا بر تسویه حساب های شخصی با سازمان صمت ، تمامی مشکلات توزیع  مرغ را متوجه این سازمان می دانند دلایل دیگری دارد که هیچ کدام نشان از دغدغه این افراد برای مردم نیست.

تعطیلی دو واحد تولیدی کشتارگاه بنا به دلایل نامعلوم که موجبات برخورد با آنها نیز در دستور کار قرار گرفت که در بین حتی فرم تخلف عرضه خارج از شبکه برای یکی از این واحد های تولیدی توسط بازرسان سازمان تشکیل وجهت رسیدگی به مراجع ذی صلاح ارسال گردید، باعث ایجاد وقفه ای چند روزه در توزیع بازار مرغ شد، که سازمان صنعت معدن و تجارت با تدابیر شکل گرفته سریعا مرغ منجمد را در بازار توزیع کرد که بنا به گفته های مسئولین این سازمان طی روزهای اخیر حدود ۳۰۰تن مرغ منجمد و گرم با نظارت مستقیم بازرسان صمت ،اتاق اصناف و نیروهای بسیج اصناف در بازار استان توزیع و عرضه گردید .

با هماهنگی های صورت گرفته بازار مرغ منجمد در اکثریت قریب به اتفاق شهرستان های استان توزیع وبه مرز اشباع رسیده است،و تنها در شهر یاسوج تا حدودی در برخی از واحدهای توزیع ازدحام جمعیت متقاضی  را شاهد بودیم که مجددا با تدابیر اتخاذ شده آن بازار روز گذشته بصورت آرام و خالی از حواشی کار توزیع و فروش مرغ را به شکل مطلوب انجام داده، وگفته می شود روز گذشته در ۲۷ نقطه شهر یاسوج کار توزیع مرغ، صورت گرفت و همچنان امروز پنج‌شنبه_ ۵ فروردین بالغ بر ۵۰ تن مرغ گرم کشتار روز ،با حضور میدانی و نظارت مستقیم رئیس سازمان صمت ، معاون بازرسی ونظارت ، بازرسان سازمان و دیگر دستگاه‌های نظارتی که در ساعات اولیه امروز، حدود ۵.۳۰ صبح در کشتارگاه های صنعتی حضور فیزیکی داشتند، جهت تزریق و عرضه به بازار انجام گردید.

اینکه با وضعیت موجود چرا نقش مهم سازمان صنعت معدن و تجارت استان در این بین  توسط برخی از رسانه ها و دستگاهها کم رنگ جلوه می کند ، و با پر رنگ کردن نقش سازمان های دیگر که متولی تهیه و توزیع مرغ بوده اند به اهداف پشت پرده و شوم برخی از افراد که هدفی جز ایجاد حاشیه برای سازمان صمت ندارند بیش از پیش مشخص می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی