تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 دسامبر 2020 - 11:22
کد خبر : 17270

” شاهیِ دولتت مستدام باد دکتر علی!”

” شاهیِ دولتت مستدام باد دکتر علی!”

آفتاب دنا: چندگاهی، خبری در فضای مجازی و حقیقی می چرخید خبر، ساده و غم انگیز بود. ” نگذارید فرزندم اعدام شود!” بی بی سَرْبگُل(صبر گل)، مادر دلسوخته ی مجید بیژنی، جوانِی از اهالی کهگیلویه و بویراحمد، دست استمداد به سوی هم وطنانش کشید. عجب صبری خدا دارد! ” سرو آزادیم بر ما بی بریها


آفتاب دنا: چندگاهی، خبری در فضای مجازی و حقیقی می چرخید خبر، ساده و غم انگیز بود. ” نگذارید فرزندم اعدام شود!”
بی بی سَرْبگُل(صبر گل)، مادر دلسوخته ی مجید بیژنی، جوانِی از اهالی کهگیلویه و بویراحمد، دست استمداد به سوی هم وطنانش کشید.

عجب صبری خدا دارد!
” سرو آزادیم بر ما بی بریها بار نیست / با کمال تنگدستی، تازه روی و خرمیم”
همگان، خبر متألم و متأمل کننده ی این مادر و فرزندِ گرفتار ولیک امیدوارِ را شنفتند و شنیدیم. وهمیشه، یکی مرد، به پا می خیزد. و این بار، در حکایت مرام و مردانگی، جوانمرد و عیّاری از خطه ی هم تباران غیرتمند لرستان، نیکمرد دکتر علی دولتشاهی، به پا خاست و آستین معرفت و کرامت، گره زد.


این سرمایه گذار اقتصادی- ورزشی که اینک به پاس بزرگی خرد و اندیشه و کردار نیکش، او را شایان لقبِ ” سرمایه گذار انسانیت” می دانیم، می گوید: ” در حال خوانش اخبار در فضای مجازی بودم که ناگهان چشمم به استمداد مادر پیر بویراحمدی افتاد. در شرایط نابسامان زندگی، دست استمداد به سوی هم وطنان دراز کرده بود. به یادِ مادرم افتادم و در ذهنم متبادر شد…” درود بر مادری که چنین فرزندی را پروردید. ” شیرِ داتْ حلالت بادا!”
سکه مردی نداری، معرفت کم خرج کن!…


در کم رونقی بازار معرفت، دکتر سخاوتمند و سپید دلِ لرستانی، آشنا با حقوق انسانیت، کاری می کند کارستان. با هماهنگی و تشریک مساعی استانداران کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و نیز دادگستری استان خوزستان و دادگاه شهرستان بهبهان، کمبود پرداخت و غالب مبلغ دیه مجید بیژنی را تقبل می نماید؛ تا بدانیم :
سلیمانی محالست از کمر زُنار بگشاید!…


هرسری دارد در این بازار سودای دگر، و تو ای دکتر مهرآیین! بستی به آیین جوانمردی، دستار را. آفرین بر نامت ” علی” که استعاره ایست از نام مولای متقیان، مولی الموحدین( ع) و زهی بر شاهیِ دولتت!


بنا بر رسم رسام ادب، این نشریه و نگارنده، به نمایندگی از مردمان کهگیلویه و بویراحمد، تمام قد در مقابل ارزش های انسانی- اسلامی کرمت خضوع کرده و بر دستان پر سخاوتت بوسه می زنیم؛ ما را در تکریم نامت بضاعتی نیست:
“تو را به نور وزن می کنم،/ به احساس اندازه/ و به غزل می خوانمت “


امروز همه ی مردم دنیا دیدند و دیدیم که مرامِ معرفت و جوانمردی در ایران زمین و به ویژه در لرستان پایدار است و جاوید؛ پس:
شاهیِ دولتت مستدام باد دکتر علی!
با تقدیم احترام
سروش درست

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی