تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 دسامبر 2020 - 13:55
کد خبر : 17119

آمارهای ثبت احوال نقش مهمی در تصمیم گیریهای مسئولان در برنامه ریزیهای کلان ملی دارد/ثبت ۹۸.۸ درصدی ولادت‌ها در مهلت قانونی/ثبت بیش از ۸هزار واقعه ولادت و ۲۷۹ ولادت چندقلوزایی

آمارهای ثبت احوال نقش مهمی در تصمیم گیریهای مسئولان در برنامه ریزیهای کلان ملی دارد/ثبت ۹۸.۸ درصدی ولادت‌ها در مهلت قانونی/ثبت بیش از ۸هزار واقعه ولادت و ۲۷۹ ولادت چندقلوزایی

داوید صادقی در رابطه با مهمترین فرآوانی نامها در سال جاری نیز گفت: نام‌های آراد، حسین، امیرعلی، سامیار، رضا، امیرحسین در میان پسران و رستا، فاطمه، آوا، زهرا، نیکا و آوینا در میان دختران بیشترین فراوانی را دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان  کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰۴ کهگیلویه و بویراحمدی برای دریافت کارت هوشمند ملی نام‌نویسی کرده‌اند.

داوید صادقی  در گفتگو با خبرنگار آفتاب دنا،  با گرامیداشت سوم دیماه روز ملی ثبت احوال ضمن تشریح وظایف و ماموریتهای ذاتی ثبت‌ احوال گزارشی از فعالیتهای این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

وی با اشاره به این که رسالت خطیر این سازمان ثبت هویت ملی افراد است و آمارهای ثبت احوال نقش مهمی در تصمیم گیریهای مسئولان در برنامه ریزیهای کلان ملی داردگفت: سازمان ثبت احوال توانسته با استفاده از روش های نوین الکترونیکی گامی مهم در جهت آسان شدن ارائه ی خدمات به مردم بردارد.

صادقی افزود: ثبت احوال برای صیانت از مرزهای هویتی مردم رسالت خطیری بر عهده دارد و از عوامل رشد و شکوفایی یک جامعه محسوب می شود.

ثبت احوال از اسناد هویتی و تابعیتی مردم پاسداری و محافظت می نماید

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ثبت آمار وقایع حیاتی ولادت، وفات، طلاق و ازدواج و همچنین ارائه خدمات کارت های شناسایی، شناسنامه و کارت ملی از جمله وظایف ثبت احوال کشور است خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال به عنوان سازمانی حاکمیتی ویکی از پر مراجعه کننده ترین دستگاههای دولتی است که با احاد مردم روزانه در ارتباط می باشد و وظیفه ذاتی آن ایجاب می کند که از اسناد هویتی و تابعیتی مردم پاسداری و محافظت می نماید.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: مرزهای هویتی و تابعیتی افرادهمانند مرزهای جغرافیایی مهم و برای کشور نقش حیاتی دارد که تاکنون پاسداران مرزهای هویتی با تمام تلاش و بصورت شبانه روزی ضمن خدمات رسانی به دورترین مناطق روستایی و عشایری استان از اسناد هویتی مردم به خوبی محافظت و نگهداری نموده اند .

مکانیزه کردن شناسنامه ها و صدور کارت های هوشمند ملی از مهم ترین اقدامات سازمان ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اولین سند کشور در ثبت احوال اشاره کرد و گفت:در سوم دی ماه اولین سند رسمی به نام یک زن فاطمه ایرانی در سال ۱۲۹۷ شمسی صادر شد.

صادقی مکانیزه کردن شناسنامه ها و صدور کارت های هوشمند ملی را یکی از مهم ترین اقدامات سازمان ثبت احوال عنوان کرد که باعث دسترسی آسان به آمار و اطلاعات خواهد بود.

ثبت بیش از ۸هزار واقعه ولادت و ۲۷۹ ولادت چندقلوزایی

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد  در رابطه با واقعه ولادت نیز گفت: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۸ هزار و ۶۷۸ واقعه ولادت به ثبت رسیده که بر این اساس نرخ حاصل از ولادت در کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ در هزار است، تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی ۹۸.۸ درصد است.

داوید صادقی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۲۷۹ ولادت حاصل از چندقلوزایی ثبت شده که از این تعداد ۱۳۱ واقعه دو قلو، ۴ واقعه سه قلوزایی و یک واقعه هم ۵ قلوزائی بوده است

وی بیان کرد: نسبت حاصل از ولادت در ۹ ماهه امسال برابر بر با ۱۰۷ مورد است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۰۶ بوده است یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

این مسئول با اشاره به تعداد فوتی‌های ثبت شده تا پایان آبان ۹۹ گفت: ۲ هزار و ۷۰۹ مورد فوت به ثبت رسیده که در هر ماه به طور متوسط تعداد ۳۰۱ واقعه فوت ثبت شده است. در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوت زنان ۱۴۳ مورد فوت مردان ثبت شده است.

انتخاب نام هر شخص تاثیری مهم در شخصیت ، منش و آینده او دارد

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه فرهنگ نام و نام گذاری نیز گفت : یکی از مظاهر ارزشمند انسان ، نام او می باشد که در مسیر زندگی همواره همگام با اوست . فرزندانی که نام مناسب با مفاهیم خوب ویا منتسب به شخصیت های مشهور دینی ، علمی و… دارند همواره احساس عزت و سربلندی نموده و درجامعه با آرامش واعتماد به نفس بیشتری زندگی می کنند و بر عکس کسانی که نامشان نامناسب است به صورت دائم از آن رنج میبرند.

صادقی افزود: :دردین مبین اسلام نیز سفارش وتاکیدات فراوانی نسبت به انتخاب نام مناسب شده است تا جایی که یکی از حقوق مسلم فرزندان به والدین خود انتخاب نام خوب وپسندیده برای ایشان است .

وی با اشاره به حدیث منقول ازپیامبر اکرم (ص) که در این زمینه میفرمایند :«اولین هدیه وعطای هریک از شما به فرزندتان ، نام نیکو واسم خوب وزیبایی است که به او اختصاص می دهید» بیان داشت : در فرهنگ اسلامی ایرانی مردم کشور ما نیز، معمولا اوصاف خاص که در باورها ، اندیشه ها وذهنیت والدین نامگذار جای دارد بسیارمهم وحائز اهمیت است.

صادقی در رابطه با مهمترین فرآوانی نامها در سال جاری نیز گفت: نام‌های آراد، حسین، امیرعلی، سامیار، رضا، امیرحسین در میان پسران و رستا، فاطمه، آوا، زهرا، نیکا و آوینا در میان دختران بیشترین فراوانی را دارند.

کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک

مدیر کل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش کلید ورود به دولت الکترونیک را کارت هوشمند ملی دانست و گفت: کارت هوشمند ملّی به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود که این امور می توانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادجامعه داشته باشند.

صادقی افزود: با پیاده سازی طرح کارت هوشمند ملّی این امکان فراهم می شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند و موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود. وی گفت: کارت هوشمند می تواند جایگزین تمام کارتهای موجود در دست مردم شده به گونه ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله این کارت هوشمند مقدور می باشد.

صدور بیش از ۴۲۵ هزار کارت هوشمند ملی

وی در رابطه با آمار ثبت نام و دریافت کنندگان کارت ملی خاطرنشان کرد: تا پایان آبان ۵۰۴ هزار و ۳۳۷ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کردند که برای ۴۲۵ هزار و ۷۳۷ نفر کارت صادر شده است.

داوید صادقی درپایان ضمن تقدیر وتشکر از مردم شریف استان  کهگیلویه وبویراحمد به خاطر اعتمادی که به مجموعه ثبت احوال دارند اظهار امیدواری کرد جهت بهنگام نمودن آمارهای جمعیتی ، سعی کنند وقایع حیاتی ولادت و فوت را در مهلت های قانونی اعلام شده طبق قانون ثبت احوال به نزدیکترین اداره ثبت احوال محل یا نماینده و مامور ثبت احوال مستقر در بیمارستانها و مراکز درمانی اعلام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی