تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2020 - 14:13
کد خبر : 17107

حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد جزء سه استان برتر کشور/ رشد ۶۵ درصدی باسوادی در استان

حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد جزء سه استان برتر کشور/ رشد ۶۵ درصدی باسوادی در استان

آفتاب دنا: هادی زارع پور گفت: سال ۵۷ جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ درصد باسواد بودند که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و فعالیت های سواد آموزی پس از آن این میزان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

 آفتاب دنا: مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت:  سال ۵۷ جمعیت گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ درصد باسواد بودند که بر اساس سرشماری سال ۹۵ و فعالیت های سواد آموزی پس از آن این میزان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

 هادی زارع پور در گفتگو با خبرنگارآفتاب دنا در نخستین روز از هفته سواد آموزی با عنوان سواد آموزی و رسانه گفت: فعالیت های سواد آموزی در سال جاری با پوشش ۴۵۰۰ نفر در سه دوره سواد آموزی ،انتقال و تحکیم در حال انجام است .

وی گفت :امسال همگام با سوادآموزی ۱۲۰ نفر نیز از آموزش رایانه استفاده می کنند.

بسته تحولی با عنوان پیوند سواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در ۲دوره انتقال و سواد آموزی در طرح خواندن با خانواده و ۶۵۰ نفر نیز در طرح حلقه های کتابخوانی..با رعایت دستورالعملهای بهداشتی  شرکت می‌کنند.

 وی گفت:با مشارکت ستاد اقامه نماز طرح نماز کلید بهشت با آموزش احکام عملی نماز و با پوشش۲هزار۶۶۴ نفر سواد آموز اجرا می‌شود.

زارع پور افزود:بسته تحولی با عنوان پیوندسوادوزندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی یاسوج دنا عشایر گچساران بهمئی و چاروسابا آموزش مهارتهای شغلی در کنار سوادآموزی در حال اجراست.

حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد جزء سه استان برتر کشور

 وی گفت: در ارزیابی انجام شده از فعالیت های سواد آموزی توسط سازمان در ۲۵ شاخص در کشور حوزه معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ۲۳ شاخص بالاتر از میانگین کشور و در ۱۳ شاخص رتبه اول کشور را کسب ودر مجموع جزء سه استان برتر کشور قرار گرفت ،

که از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.

طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در حال اجراست

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: برگزاری شوراهای پشتیبانی سواد آموزی ،گروه های بهبود کیفیت، امتحانات مسابقات پرسش مهر و  کتابخوانی با موضوع شعار سال مقام معظم رهبری از دیگر فعالیت های حوزه سواد آموزی است .

وی افزود: طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر با شرکت ۴۰۰ نفر در مناطق چاروسا، دیشموک، مارگون، لوداب، دنا و دهدشت در حال اجراست .

مسابقه کتابخوانی از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نیز با تبریک هفته سوادآموزی گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقه کتابخوانی با عنوان سردار دلها از کتاب سرباز وطن برای سواد آموزان برگزار می شود .

سید حمدالله خواهش نیک افزود: این مسابقه در قالب طرح فرهنگی آموزشی و با عنوان سردار دل‌ها از کتاب سرباز وطن برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه کتاب سرباز وطن به شرح زندگانی این شهید سرافراز از تولد تا شهادت پرداخته اضافه کرد: این کتاب با مشارکت معاونت‌های سوادآموزی ۶ استان کشور از جمله کهگیلویه و بویر احمد تهیه و تدوین شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: محتوای کتاب سرباز وطن بین سواد آموزان توزیع و شرکت‌کنندگان خلاصه کتاب را تهیه و ارائه می‌دهند.

سید حمدالله خواهش نیک گفت: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعال است و ۸۵۰ نفر در این مراکز از آموزشهای  مهارت اموزی استفاده میکنند.

فعالیت های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه اجرایی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: فعالیت های سواد آموزی با مشارکت ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد و ایجاد تفاهم نامه با ۲۳ دستگاه و نهاد اجرایی انجام می شود.

وی گفت: طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان‌ها ومناطق. دهدشت ،لنده،بهمیی؛چاروسا دیشموک.که میزان سوادکمترازمیانگین استان است.اجرامیشود.

 خواهش نیک گفت : برنامه رادیویی  آوای سوادآموزی ازصدای شبکه دنا و برنامه آموزشی لوح و قلم برای سواد آموزان  از تلویزیون پخش می شود .

برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس در فضای مجازی

 وی گفت : جشنواره الگوهای برتر تدریس  در فضای مجازی در شرایط کرونایی در استان برگزار شد.

خواهش نیک  افزود: برنامه رادیویی آوای سوادآموزی ازصدای شبکه دنا و برنامه آموزشی لوح و قلم برای سواد آموزان از تلویزیون پخش می‌شود.

  به گفته  معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان  بیش از ۸۰۰ آموزش دهنده و ۶۶ نفر از فرهنگیان  با حوزه سواد آموزی  همکاری می کنند.

  از یکم تا ۷ دی ماه به نامه هفته سواد آموزی نامگذاری شده است


آ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی