تاریخ انتشار : یکشنبه 20 دسامبر 2020 - 1:28
کد خبر : 17056

نظام پرستاری خواهان‌مطالبات به حق پرستاران و رفع تبعیض هاست

نظام پرستاری خواهان‌مطالبات به حق پرستاران و رفع تبعیض هاست

آفتاب دنا: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بویراحمد و دنا و عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، یکی از مهمترین دستاوروهای سازمان نظام پرستاری را ‌برقراری فوق العاده ویژه پرستاران عنوان کرد وگفت: این فوق العاده ویژه از اول دی ماه ۹۹ اعمال و پرداخت می شود. . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید

آفتاب دنا: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بویراحمد و دنا و عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، یکی از مهمترین دستاوروهای سازمان نظام پرستاری را ‌برقراری فوق العاده ویژه پرستاران عنوان کرد وگفت: این فوق العاده ویژه از اول دی ماه ۹۹ اعمال و پرداخت می شود.

.
به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید رضا رمضانی یاسوج با تبریک روز پرستار به جامعه بزرگ و خدوم پرستاری گفت: در طول این ده ماه که این ویروس وارد کشورمان شده ،حدود ۶۰هزار نفر. از کادر پرستاری ،بهیاری اتاق عمل و بیهوشی درگیر ویروس کرونا شدند و حدود ۶هزار نفر هم اکنون در قرنطینه هستند، و حدود ۱۰۰نفر از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.


وی افزود: با پیگیریهای سازمان نظام پرستاری مطالبات معوق که حدود ۱۸ ماه بود به حدود ۴تا ۷رسیده ،که انتظار میرود به زودی این مطالبات با توجه به این شرایط سخت کرونا به صفر برسد.


رمضانی در خصوص، قانون های بر جای مانده در حوزه پرستاری نیز گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مهمترین قانونی است که توسط سازمان نظام پرستاری کشور در حال پیگیری است .


وی با اشاره به اینکه کمبود پرسنل در بخش درمان باعث شده پرستاران ما خسته شوند گفت: نظام پرستاری خواهان‌مطالبات به حق پرستاران و رفع تبعیض هاست.


رمضانی گفت: البته اخیرا با رایزنی سازمان نظام پرستاری کشور مجوز استخدام حدود۳۰هزار نفر اخذ شده است که در همین زمینه اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری بویر احمد و دنا تلاشهای زیادی در این خصوص داشته اند که امید می رود تا حدودی مشکل کمبود نیرو ی پرستاری به حداقل برسد.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بویراحمد و دنا ، در رابطه با انتظارات پرستاران از مسئولان نیز گفت: پرستاران ما انتظار دارند ، مسئولان در خصوص مشکلات، و مطالباتشان، به سرعت اقدام نمایید، تا بتوانند با آرامش بیشتر به هموطنانشان خدمات رسانی نمایند.


رمضانی گفت: پرستاران شرکتی وقراردادی که این روزها ،خیلی خوب درخشیدند انتظار می رود که تبدیل وضعیت شوند ،تا فقط فکرشان به بیمارشان باشد.


وی در همین زمینه یاداور شد: پرستاری که یکبار در آزمون پذیرفته شده ،ضرورتی ندارد مجددا در آزمون استخدامی با افرادی که تازه فارغ التحصیل شدند به رقابت بپردازند.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بویراحمد و دنا در ادامه گفت:پایه حقوقی و سختی شرایط کادر پرستاری در رابطه با خدماتی که ارایه میدهند و جانشان را کف دستشان گذاشتند همخوانی ندارد که باید افزایش یابد.


این مسئول افزود: ضریب اشغال تخت به پرسنل در کشور حدود ۸دهم هست که باید تا ۲/۵ درصد افزایش یابد.


عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه نباید امنیت و درمان را به دست بخش خصوصی داد گفت: متاسفانه با بکارگیری پرسنل پرستاری به صورت شرکتی ،گوشه ای از درمان را به بخش خصوصی واگذار شده، که این خود یک بی عدالتی است چرا که پیمانکار واسطه ای است که از حقوق هر پرسنل مقداری را برای حق الزحمه خود برمی دارد و دولت با این کار فقط خود را دور می زند.


رمضانی درهمین زمینه گفت: مجوز استخدام پرستار نمیدهند ولی میگویند بخش خصوصی میتواند پذیرش نمایند ،که با این کار از در آمد بیمارستانها باید حقوق پرسنل شرکتی پرداخت شود ، درصورتی اگر استخدام شوند از خزانه دولت پرداخت خواهد شد وتاخیر در پرداختی ها به حداقل خواهد رسید.


وی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از حمایتهای مسئولان استانی از نظام سلامت در این شرایط سخت گفت: انتظار می رود مردم شریف همپای نظام سلامت با توجه به شرایط بد ویروس کرونا، با رعایت دستورالعملهای بهداشتی از تجمع و دورهمی های خانوادگی خودداری نمایند تا کادر درمان هم فرصتی جهت نفس کشیدن داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی