تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 دسامبر 2020 - 21:01
کد خبر : 17027

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد/راه یابی ۲ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر فجر

برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد/راه یابی ۲ اثر نمایشی به جشنواره تئاتر فجر

آفتاب دنا : سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد به‌کار خود پایان داد و دو اثر نمایشی “قرقره با آهنگ نقاره” به کارگردانی محسن فتحی و “ویولون زن پشت بام” به کارگردانی وحید محمدخانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، آیین اختتامیه سی دومین جشنواره

آفتاب دنا : سی و دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد به‌کار خود پایان داد و دو اثر نمایشی “قرقره با آهنگ نقاره” به کارگردانی محسن فتحی و “ویولون زن پشت بام” به کارگردانی وحید محمدخانی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، آیین اختتامیه سی دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تعداد محدودی از هنرمندان استان در سالن سینمایی فرهنگ وارشاد اسلامی به شکل مجازی برگزار شد.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین که به صورت آنلاین درفضای مجازی پخش می شد گفت: امسال برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان را در شرایط شیوع ویروس کرونا داشتیم تا این چراغ روشن نگه داشته شود.


محمد علی پیر سبزی با بیان اینکه جشنواره سی و دوم تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه بصورت غیر متمرکز در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران و سی سخت برگزار بدون حضور تماشاگر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی. برگزار شدگفت: اجراهای این جشنواره به صورت آنلاین و در فضای مجازی پخش شدند.


وی افزود: ۱۲ اثر در جشنواره امسال شرکت کردند که از این تعداد ۷ اثر پذیرفته شدند که با نظر هیات داوران دو اثر از استان کهگیلویه وبویراحمد به جشنواره کشوری تئاتر فجر راه یافتند.


مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه جشنواره تئاتر استانی یکی از مهمترین برنامه های توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان است افزود: باید همه تلاش خود را بکار گیریم تا شرایط کرونایی و محدودیت ها موجب پایین آوردن کیفیت جشنوارها نشود که خوشبختانه این جشنواره با همت وتلاش هنرمندان تئاتر به خوبی برگزار شد.


پیر سبزی با اشاره به اینکه کرونا شرایط را برای اهالی هنر سخت و پبچیده کرده است گفت: در دل این پیچیدگی ها خلاقیت است که هنرمند به مدد آن می تواند به کشف های تازه ای در این حوزه برسد و با زبان هنر تبسم را بر لبان مردم بنشاند.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ، هنر تئاتر را زبان گویایی برای بیان مشکلات و دردهای جامعه دانست وگفت: لاز است هنرمندان با دانش وآگاهی از معضلات اجتماعی برای بیان آنها در قالب اثر هنر بکوشند.


حجت الاسلام علی فتح میر محمدی با تقدیر وتشکر از اقدامات خوب مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی که در این مدت به خوبی وبا کیفیت رویدادهای هنری وفرهنگی را در استان علی رغم محدودیهای کرونایی و کمبود اعتبارات مدیریت کردند گفت: هنرمندان نیز در این شرایط سخت کرونایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و برای تشویق مردم به درخانه ماندن فعالیتهای خوبی در کنار تیم سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد داشتند که شایسته تقدیر است.


وی به هنرمندان بنام استان کهگیلویه وبویراحمد از قبیل حسین پناهی اشاره کرد وگفت: استعدادهای هنری بسیار خوبی در اقصی نقاط استان وجود دارد که در عرصه ملی وبین المللی حرفهای مهمی برایگفتن دارند و می توانند در معرفی استان به خوبی نقش آفرینی نمایند.


در ادامه این آیین، بیانیه هیات داوران سی و دومین جشنواره تئاتر استان کرمان قرائت و اسامی نفرات برگزیده اعلام شد و ۲ نمایش هفت دقیقه، یک نفس سکوت و چاقوی دم کرده شب به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.


در پایان این آیین بر اساس بیانیه هیات داوران منتخبین سی دومین جشنواره تئاتر استان کهگیلویه وبویراحمد قرائت و اسامی نفرات برگزیده اعلام و دو اثر از استان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر مشخص شدند که بدین شرح است.


طراحی لباس
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان مشترکا به آقایان کیوان پورصمد بازیگر نمایش ” قرقره با آهنگ نقاره” و محمد خماس پور بازیگر نمایش “زل زدن به گاوی که لیکه می زد”.


تقدیر طراحی صحنه
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان مشترکا به آقایان ثارالله آذریتون و هوشنگ نریمانی طراحان صحنه نمایش “در اتاق باد می وزد” و داوود پارسا طراحی صحنه نمایش “زل زدن به گاوی که لیکه می زد”


طراحی صحنه برگزیده
هیئت داوران در این بخش با اهداء دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ تومان به آقای وحید محمدخانی طراح صحنه نمایش “ویولون زن پشت بام”


بازیگری زن
هیئت داوران در این بخش ضمن تقدیر از خانم ها زینب نارکی بازیگر نمایش “زل زدن به چشم گاوی که لیکه می زد و “مریم دانشی” بازیگر نمایش “قرقره با آهنگ نقاره” با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی هر کدام به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان


بازیگری سوم
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به خانم معصومه صلاحی بازیگر نمایش “ساعت به عقب بر نمی گردد”


بازیگری دوم
هیئت داوران در این با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به خانم مونا چابکی بازیگر نمایش “ویولون زن پشت بام”


بازیگری اول
هیئت داوران در این با اهداء دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان به خانم طیبه ربانی بازیگر نمایش “قرقره با آهنگ نقاره”

بازیگری مرد
بازیگری سوم

هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان مشترکا به آقایان بابک جمشیدی بازیگر نمایش “کشیده” و عباسعلی روشنک بازیگر نمایش “درد دور دست مصائب نزدیک”


بازیگری دوم
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان مشترکا به آقایان کیوان پورصمد بازیگر نمایش ” قرقره با آهنگ نقاره” و محمد خماس پور بازیگر نمایش “زل زدن به گاوی که لیکه می زد”


بازیگری اول
هیئت داوران در این بخش هیچ انتخابی ندارد


نمایشنامه نویسی سوم
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به آقای اردوان زینی سوق نویسنده نمایش “قرقره با آهنگ نقاره”


نمایشنامه نویسی دوم
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به آقای وحید محمدخانی نویسنده نمایش “ویولون زن پشت بام”


کارگردانی سوم
هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان مشترکا به آقای محسن فتحی کارگردان نمایش “قرقره با آهنگ نقاره” و داوود پارسا کارگردان نمایش “زل زدن به گاوی که لیکه می زد”
کارگردانی دوم


هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به آقای وحید محمدخانی کارگردان نمایش “ویولون زن پشت بام”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی