تاریخ انتشار : دوشنبه 30 نوامبر 2020 - 17:31
کد خبر : 16851

از خدمت به محرومین تا حضور در وسط میدان کرونا/حوزه بسیج شهر پاتاوه رتبه برتر استانی شد

از خدمت به محرومین تا حضور در وسط میدان کرونا/حوزه بسیج شهر پاتاوه رتبه برتر استانی شد

آفتاب دنا: خدمات و تلاش های بسیجیان شهر پاتاوه در حوزه های مختلف موجب انتخاب حوزه مقاومت این شهر به عنوان رتبه برتر جشنواره مالک اشتر بسیج سپاه فتح استان شده است‌. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، هفته بسیج بهانه ای شد تا با یکی از فرماندهان بسیج شهرستان دنا که موفق به کسب

آفتاب دنا: خدمات و تلاش های بسیجیان شهر پاتاوه در حوزه های مختلف موجب انتخاب حوزه مقاومت این شهر به عنوان رتبه برتر جشنواره مالک اشتر بسیج سپاه فتح استان شده است‌.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، هفته بسیج بهانه ای شد تا با یکی از فرماندهان بسیج شهرستان دنا که موفق به کسب رتبه برتر بسیج در جشنواره مالک اشتر سپاه فتح شده است گفتگویی انجام دهیم.

در ادامه گفت و گوی مختصر سفیردنا با این فرمانده بسیجی و برگزیده مالک اشتر بسیج را در زیر می خوانید:

خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید و بفرمائید مقطع و رشته تحصیلی شما چیست؟

-به نام خدا من “عنایت اله مطهری مهر” هستم متولد ۱۳۶۵ و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حقوق تحصیل کرده ام.

  • در حال حاضر فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی (ع) پاتاوه شهرستان دنا هستم و از مهر ۱۳۹۷ این مسئولیت را دارم.

از چه سالی وارد بسیج شدید و نحوه ورودتان را توضیح دهید؟

-از سال ۸۵ و قبل از آن با بسیج همکاری فعال داشتم و در برنامه های فرهنگی و ورزشی بسیج حضور فعالی داشتم و از سال ۸۹ سرگروه حلقه صالحین در پایگاه بودم .

در مورد مجموعه تحت نظرتان توضیح دهید؟

-حوزه مقاومت بسیح پاتاوه دارای ۱۷ شورای ۱۷ نفره و ۱۹ پایگاه مقاومت بسیج در مناطق مختلف است، مجموعه تحت نظر حوزه مجموعه ای جوان و تحصیل کرده و پای کار هستند که در اغلب زمینه ها تخصص دارند.

-بسیج فقط تشکیل پرونده نیست و بسیجی باید در فضاهای غبارآلود سیاست داخلی و بین المللی روشنگر جامعه باشد.

بطور کل هدف بسیج را چگونه ارزیابی می کنید و نقش بسیج در جامعه چیست؟

  • آشنا کردن جوانان و نوجوانان با تفکر بسیجی یکی از مهم ترین نقشی هایی بوده که بسیج در عمر ۴۱ ساله انقلاب داشته است که موجبات رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف را فراهم کرده است.

  • نقش بسیج در همه عرصه انکار ناپذیراست و بسیج نقشی راهبردی در صحنه های حساس انقلاب اسلامی از بدو تشکیل آن داشته و حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی از اهداف بزرگ بسیج بوده که برای انجام این رسالت روشنگری و هم گرایی میان مردم داشته است.

  • بسیج از بدو تاسیس در عرصه های امنیتی، دفاعی، سیاسی، اجتماعی. اقتصادی، فرهنگی بخصوص سازندگی توانمندی و کارآمدی خود را برای خدمت به مردم در جهت محرومیت زدایی و رسیدگی به محرومان نشان داده است.

  • -نهادینه کردن فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی در بین آحاد جامعه برای تحقق اهداف انقلاب ضروری است در حال حاضر هم می توانیم نقش بسیج در جامعه را با هدف ولایتمداری، خدمتگذاری، اقتدار و مقاومت ملی و پیشرو بودن در همه ماموریت ها بخصوص در شهرستان دنا و بخش پاتاوه لمس کنیم.

در زمینه فرهنگی چه برنامه هایی در بسیج اجرا کرده اید؟

  • برگزاری یادواره های شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، عطرافشانی گلزار شهدا، نصب تابلوی شهدا در روستا ها
  • نشست های اخلاقی و تربیتی و بصیرتی، برگزاری ادعیه و زیارت در کنار قبور مطهر شهدا
  • ایستگاه صلواتی به مناسبت های مختلف ، برپایی نمایشگاه عکس و تجهیزات نظامی و همچنین نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به مناسبت های مختلف
  • مسابقه کتابخوانی، دیوار نویسی و سنگ نوشته با محتوای بسیج و شهادت.

-اهدای جهیزیه به زوج های جوان نیازمند در بخش پاتاوه

  • تهیه پوستر شهدای بخش پاتاوه و تهیه کلیپ از زندگینامه شهدای بخش
  • تشویق و تجلیل از بسیجیان نمونه و فعالان فرهنگی و تلاشگران در راستای شعار سال که توسط رهبری انقلاب معین می گردد.
  • راهپیمایی و رژه خودرویی و موتوری به مناسبت های مختلف

-نخبه یابی و جذب و واگذاری مسئولیت در پایگاه به نیروهای جوان و با انرژی

در زمینه اجتماعی و ورزشی آیا برنامه ای داشتید؟

  • بله در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفت که به اختصار بیان می کنم:

  • برگزاری مسابقات بومی و محلی در نقاط مختلف بخش پاتاوه، برگزاری مسابقات فوتسال و والیبال در سطح بخش، تشکیل و راه اندازی سه باشگاه رزمی در سالن صالحین حوزه که این ورزشکاران به مسابقات کشوری اعزام و بیش از ۵۰ مدال کشوری کسب کرده اند.

-برگزاری نشست های پیشگیری از اعتیاد و معرفی عده ای بهبود یافتگان از کمپ ترک اعتیاد به باشگاه های ورزشی بسیج بخش پاتاوه

-سرکشی از کمپ ترک اعتیاد و کمک های مختلف به این کمپ

-توزیع بسته های کمکی به خانواده های کم برخوردار

-و همچنین کمک به تعمیر و ساخت خانه نیازمندان

از نقش بسیج سازندگی و اقداماتی که گروه های جهادی شما انجام داده اند بگویید؟
-برگزاری اردو های جهادی سازندگی جغرافیا محور و محله محور درجهت ساخت و تعمیر خانه نیازمند، کمک به آبرسانی روستا ها، کمک به ساخت سرویس بهداشتی وگازکشی خانه نیازمندان، کمک به دروی محصول کشاورزان.

  • کمک به خاموش کردن آتش مراتع طبیعی در هنگام آتش سوزی، کاشت بلوط و گیاهان کوهی در فصل پاییز و زمستان، تولید و توزیع ماسک و محصول ضدعفونی در بین مردم در شرایط کرونا.

  • توزیع قریب به ۴۰ هزار ماسک با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و قریب به ۲۰۰۰ هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان بخش، پخت و توزیع هزاران پرس غذای گرم و توزیع بین مردم به مناسبت های مختلف، پخت نان و توزیع به مناسبت های مختلف، توزیع جهیزیه بین نیازمندان با کمک خیرین و سپاه فتح، توزیع پوشاک بین نیازمندان با کمک خیرین.

•توزیع وسایل خانه بصورت موردی با کمک خیرین، کمک به تعمیر مدرسه و مسجد در نقاط مختلف، معرفی بیمارانی که هزینه های میلیونی دارند به موسسات خیریه درمان قریب به ۲۰ نفر، ضدعفونی معابر و ادارات در تمام نقاط بخش، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بین خانواده های جانبازان و ایثارگران و شهدا، توزیع قریب به ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام.

  • برگزاری ۴۰ برنامه ورزشی و فرهنگی و مسابقه در ۴۰ منطقه از بخش به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب با همکاری بسیج خواهران و امام جمعه محترم بخش.

در زمینه آموزش نظامی و تعلیم و تربیت چه برنامه هایی در حوزه تحت امر شما صورت گفته است؟

  • برگزاری کلاسهای آموزشی نظامی برای بسیجیان، تشکیل گردان امنیی امام علی(ع)، برگزاری گشت رضویون (محله محور) در راستای کمک به نیرو های انتظامی و امنیت محله در تمام مناطق، فراخوانی های گردان با بهترین کمیت و کیفیت.

  • در زمینه تعلیم و تربیت نیز برگزاری کلاس های صالحین، برگزاری کلاس های اخلاقی و بصیرتی، معرفی چندین عضو از صالحین به حوزه علمیه و جذب در سپاه و معرفی به نیروی انتظامی را داشتیم.

در فضای مجازی آیا اقدامی صورت گرفته است و برنامه ای در این زمینه داشته اید؟

فضای مجازی جزء اجتناب ناپذر زندگی مردم شده است و حضور آگاهانه در این فضا و روشنگر از وظایف بسیج در فضای مجازی است که در این خصوص کارگاه های آموزشی و آسب شناسی برای خانواده ها و کاربران فضای مجازی برگزار شده است.

  • برگزاری کارگاه های آسیب شناسی فضای مجازی در مدارس وآموزشگاه های سطح شهرستان دنا.
  • برگزاری ۵ دوره مسابقه کتابخوانی مجازی با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به مناسبت های مختلف.

-استفاده از استاتید مجرب و صاحب نظر در حوزه فضای مجازی و تولید محتواهای فاخر در همه زمینه های و مناسبت های مختلف.

  • استفاده از جوانان مستعد و با انگیز در این حیطه در برنامه ها بسیج، استفاده از فضای مجازی بعنوان رسانه ای قوی در راستای نشر برنامه های مختلف بسیج و انتشار نکات و مطالب و کلیپ ها و … در فضای مجازی در سطح تمامی مناطق.

  • استفاده از ظرفیت فضای مجازی در زمینه جذب جوانان و ارائه آموزش علمی، جذب نخبگان و اساتید و دانشجویان علاقمند و مستعد در بسیج بطوری که یکی از این نخبگان در دانشگاه هنر دانشگاه تهران بعنوان هیئت علمی پذیرفته شده است.

شما بعنوان حوزه برتر در جشنواره مالک اشتر انتخاب شده اید، رمز موقیت و این انتخاب را چه می دانید؟

-یکی از مهمترین رموز موفقیت کارگروهی بوده، بطوری که من به اعضای شورا مسئولیت داده ام و کار به آنها واگذار میکنم وغالب برنامه ها با مشورت شورای حوزه و فرماندهان پایگاه ها اجرا میکنم.

  • در اجرای هر برنامه یا کاری، گوشه ای از کار را به یکی از اعضا می سپاریم و با هم همکاری میکنیم.

-تعامل با ادرات بخصوص ستاد نماز جمعه یکی از راههای موفقیت بوده است.

با چه انگیزه ای این فعالیت ها را انجام میدهید؟

-وقتی یک مسئولیتی را بر عهده میگیریم باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا هم خداوند از ما راضی باشد و هم اهداف سازمان تحقق یابد که جامعه سالم تر در راستای تربیت انقلابی داشته باشیم.

  • باید از ظرفیتهای منطقه استفاده کرد، از نیروی نخبه و جوان استفاده کرد، از صاحبان نظر و ریش سفیدان منطقه استفاده کرد، اعتقاد دارم بسیجی باید خالصانه کار کند و مختص به زمان اداری نباشد و بین مردم باشند و برای مردم کار کند.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟

-علاوه بر برنامه های سازمانی، دعوت نخبگان و استفاده بیشتر از ظرفیت های آنها، کادر سازی برای پایگاه های مقاومت، تشکیل شورای قوی برای پایگاه های مقاومت، کمک به رفع محرومیت در بین مردم، تلاش جهت انجام فعالیتهای مومنانه و هرکاری که در شرایط ریشه کن کردن این ویروس منحوس موثر باشد، تقویت بنیه بسیج در روستاهای بطوری که بسیج بعنوان قوی ترین بازو در محله باشد.

برنامه های ابتکاری در روستا ها که موثر واقع شده را ذکر کنید ؟

-حضور فرمانده پایگاه یا اعضای شورای پایگاه در بین مردم روستا خصوصا نیازمندان و بررسی مشکلات آنها که غالبا در راستای محرومیت زدایی بوده است.

  • برگزاری کلاسهای اخلاقی و بصیرتی و همچنین برگزاری هیئت های عزاداری و قرائت و زیارت عاشورا هرهفته در خانه یکی از اهالی روستا.
  • استفاده از ظرفت ریش سفیدان و معتمدین روستا در بح های مختلف.

آیا فکر میکنید برنامه ها در سطح منطقه پاتاوه تاثیرگذار بوده است؟

  • بله چرا که مردم از سپاه راضی هستند وهرجا که نقصی بوجود میاید غالب مردم نگاهشون به سپاه و بسیج است.
  • درهرمنطقه ای که بروید این حوزه مقاومت کار فرهنگی یا ورزشی یا سازندگی و … انجام داده است و افتخار میکنیم خدمتگذار مردم هستیم.

اگر حرف آخری با مخاطبان دارید بفرمائید؟

  • تشکر میکنم از شما و همه پایگاه های خبری که رسالت اطلاع رسانی و روشنگری در جامعه را بر عهده دارید.

  • ما باید جوانان را وارد میدان کنیم ، ما باید سراغ جوانان و نخبگان برویم نباید منتظر باشیم تا آنها به ما مراجعه کنند، همچنین باید از این ظرفیت بسیج در راه تعالی ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم و نگذاریم دشمنان با نیرنگ و خدعه و تهاجم فرهنگی جوانان ما را فریب دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی