تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 نوامبر 2020 - 12:58
کد خبر : 16738

ضرورت کار تیمی دردانشگاه فنی وحرفه ای تا ترویج کارکردهای فرهنگی و اخلاق حرفه ای/ تقدیر امین زاده از زارعی و روشنفکر/ تشکر دانش پایه از استاندار و مجمع نمایندگان استان

ضرورت کار تیمی دردانشگاه فنی وحرفه ای  تا ترویج کارکردهای فرهنگی و اخلاق حرفه ای/ تقدیر امین زاده از زارعی و روشنفکر/ تشکر دانش پایه از استاندار و مجمع نمایندگان استان

مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان با حضور موسوی مدیر کل نظارت و ارزشیابی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، رحیم امین زاده ریاست سابق دانشگاه ، روح الله دانش پایه سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای، فرزانه آرامش رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران، موسایی رییس بسیج اساتید استان برگزار شد

آفتاب دنا : مدیرکل نظارت و ارزشیابی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر ضرورت کار تیمی و ترویج کارکردهای فرهنگی واخلاق حرفه ای در این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور موسوی مدیر کل نظارت و ارزشیابی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، رحیم امین زاده ریاست سابق دانشگاه ، روح الله دانش پایه سرپرست جدید  دانشگاه فنی و حرفه ای،  فرزانه آرامش رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران،  موسایی رییس بسیج اساتید استان برگزار شد

مدیرکل نظارت و ارزشیابی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این مراسم با بیان اینکه نگاه دانشگاه فنی و حرفه ای باید تغییر کند، گفت: اگر دانشگاه راه و سیاست آن، برنامه و اهداف در راستای رسالت دانشگاه باشد شاهد افزایش رشد و توسعه و همچنین افزایش دانشجویان خواهد بود.

موسوی گفت: اولین مسئولیت دانشگاه این است که دانشگاه و تمام عوامل وظیفه تربیت نیروی انسانی بازار کار را دارند، در مرحله دوم دانشگاه نقش فعالیت های پژوهشی در راستای تبیین بازار کار را داشته باشند.

این مسئول افزود: دانشگاه ها وظیفه دارند کارکردهای فرهنگی و اخلاق حرفه ای را تبیین کنند یعنی افرادی که خدمات فنی به جامعه ارائه می دهند صاحب اخلاق حرفه ای باشند، مسئولیت اجتماعی از طریق آگاهی رساندن به دانشجو و اساتید صورت می گیرد، ولی نعمتان دانشگاه دانشجویان هستند.

وی بیان کرد: دفتر ریاست دانشگاه، کارگاه، آموزش و حتی برخورد نگهبان ورودی دانشگاه باید کلاس آموزش و فرهنگ برای دانشجو باشد.

موسوی با بیان اینکه کانون توجه باید دانشجو باشد، گفت: جای تاسف است خوابگاه دانشجو در پایین ترین سطح و اتاق رئیس دانشگاه با کیفیت ترین امکانات باشد، یا غذای سلف سرویس دانشجو با غذای ریاست تفاوت داشته باشد نقطه آغاز تبعیض است و دانشجو یاد می گیرد تبعیض در جامعه داشته باشد بنابراین ولی نعمتان دانشگاه دانشجویان هستند.

مدیر کل نظارت و ارزشیابی با بیان اینکه دانشگاه مانند یک میدان دو ماراتن است، گفت: موضوعات و مقوله های آموزشی و فرهنگی در مدارس یاد نگرفته است در دانشگاه باید آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه دانش پایه یک کار بزرگ  شامل آموزش فنی و حرفه داشته باشد، گفت: ضرورت تکنولوژیکی باید دنبال شود یعنی در حوزه فن آوری باید برنامه و طرح داشته باشد یعنی مشکلات تولید و موانع فن آوری باید شناسایی و دنبال شود.

موسوی افزود: ضرورت های آموزشی باید در قالب مهارت ها، دانایی ها را به توانایی تبدیل کند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای شهر یاسوج بر توسعه ناخالص شهر یاسوج می تواند اثر گذار باشد، گفت: ضرورت اشتغال فارغ التحصیلان از ضرورت های مهم دانشگاه است.

وی افزود: استان ظرفیت های مهمی در حوزه اشتغال دارد که سرپرست دانشگاه می تواند در راستای شناخت این ظرفیت ها گام بردارد و در توسعه و اشتغال استان نقش داشته باشد و اگر نقش فنی و حرفه ای را درصدد کاهش بیکاری  هستیم باید دانشگاه فنی و حرفه این موضوع را دنبال کند ،سرپرست دانشگاه می تواند کار تیمی را دنبال کند و ازظرفیت بسیج دانشجویی و بسیج اساتید استفاده شود.

خدمات  صورت گرفته دوره ۷ ساله مدیون کار گروهی و مشارکت جمعی بود

رحیم امین زاده رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز در این مراسم گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه ارائه کرد وگفت: در دوران مدیریت دکتر صالحی عمران در بحث تجهیزات و توسعه رشته ای تحولات خوبی در دانشگاه ایجاد شده است.

  امین زاده با بیان اینکه در مدت ۷ سال گذشته مسئول بسیج  اساتید دانشگاه بودم وتعامل خوبی در حوزه بسیج اساتید داشتیم گفت: بسیج  دانشجویی دانشگاه نیز در روستاها اقدام به کارهای عمرانی و زیرساختی می کرد که صاحب رتبه های برتر در سطح استان شد.

وی افزود: همه وظیفه داریم دانشجویان را به گونه ای برای صنعت تربیت کنیم ، خلاء های یادگیری را دانشگاه می تواند پر کند.

رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه ای استان گفت: معتقدم دانشگاه باید فضای بروز داشته باشد در اولین گام ها طراحی ها صاحب فضای سبز، تغییرات در چیدمان ساختمان گام برداشته شد.

وی با بیان اینکه به تجربه و علم دانش پایه اشراف دارم، گفت: دانشگاه فنی و حرفه درخصوص چیدمان کارگاه و نیروی انسانی سعی شد متفاوت باشد و متناسب با شان دانشگاه و دانشجو باشد و اعتقادی به مسئله رئیس و مرئوس نداشتم.

وی بیان کرد: ۱۳ رشته کاردانی داشتیم که ۱۰ رشته افزوده شد، تجهیزات کارگاه ها، تجهیز سالن ورزشی، توجه به خوابگاه پسران در سه طبقه، تجهیز آشپزخانه خوابگاه های دخترانه را داشتیم.

تقدیر وتشکر از استاندار و نمایندگان سابق و فعلی مجلس شورای  اسلامی

رحیم امین زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آنچه در توان داشتم با تلاش همکارانم انجام دادم  ضمن تقدیر وتشکر از معاونین و همکاران دانشگاه فنی وحرفه ای استان گفت: لازم می دانم از تلاشها و همکاریهای های از استانداران فعلی و قبلی، از حاج زارعی نماینده  سابق و دکتر روشنفکر  نماینده فعلی بویراحمد و دنا  صمیمانه تشکر  نمایم . دکتر روشنفکر چند بار در این مدت درخواست داشتند در این مسئولیت باقی بمانم که شرایط میسر نشد.

وی تاکید کرد: خدماتی که در دوره ۷ سال گذشته صورت گرفته مدیون کار گروهی و مشارکت جمعی بود.

وی با تبریک به دکتر دانش پایه که بار این مسئولیت را بر عهده گرفتند خاطر نشان کرد: آماده هر گونه همکاری مشاوره ای با ایشان برای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه فنی وحرفه ای هستم.

تلاش برای ایجاد روحیه وحدت ، خدمت و تعامل در دانشگاه

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد در آیین معارفه خویش با بیان اینکه تلاش دارم انتخاب بنده در راستای خدمت و تعامل باشد، گفت: دانشگاه نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی ترسیم کرده است و تلاش داریم در این راه گام برداشته شود

روح  الله دانش پایه با تبریک هفته بسیج و یاد و خاطره  شجاعت ها و سلحشوری های بسیج گفت: دانشگاه محور توسعه جامعه و کشور است از طرفی نیروی متخصص و کارآمد محصول دانشگاه است، هر کجا نتایج علمی در دانشگاه دیده شد رشد و توسعه مشاهده خواهد شد.

ویبا اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم  از مرزهای کنونی دانش عبور کرده و به قله های دانش دست پیدا کنیم، در شرایط حاضر به برکت انقلاب سلامی بسترهای شکوفایی علمی دانشگاه افزایش یافته است وظیفه ما این است که نیروهای متخصص تربیت شود که نیازهای صنعت تامین شود.

سرپرست دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان گفت: دانشگاه  نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی را ترسیم کرده است و تلاش داریم در این راه گام برداشته و نقش اثر گذاری  داشته باشیم

وی افزود: از حسن نیت سازمان فنی و حرفه ای  صالحی عمران تشکر می کنم و  امیدواریم انتخاب بنده سبب ایجاد روحیه وحدت و خدمت و تعامل در دانشگاه باشد و با استفاده از ظرفیت های دانشگاه در راستای قانون، نظم و انضباط و تعامل با دیگر دانشگاه هاحرکت  کرده و از جمله برنامه ها در سرلوحه کارهای بنده است.

تقدیر از استاندارو مجمع نمایندگان استان

سرپرست دانشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان در ادامه ضمن تشکر از ریاست عالیه دانشگاه فنی وحرفه ای کشور، از استاندار استان، معاون سیاسی، نماینده مردم در خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج و دست اندرکاران فعلی و سابق دانشگاه فنی وحرفه ای استان نیز تقدیر وتشکر کرد.

دانش پایه از مجمع نمایندگان استان، دکتر مهدی روشنفکر سردار ندای وحدت و حجت الاسلام موحد نماینده کهگیلویه ،چرام و بهمئی ولنده تقدیر وتشکر کرد.

در پایان این آیین با اهداء لوح سپاس از خدمات ۷ساله دکتر رحیم امین زاده در زمان تصدی مسئولیت دانشگاه فنی وحرفه ای استان تجلیل و حکم مسئولیت دکتر روح الله دانش پایه به وی اهداء شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی