تاریخ انتشار : یکشنبه 22 نوامبر 2020 - 14:08
کد خبر : 16688

از موفقیت بانوی سی سختی در جشنواره مالک اشتر بسیج/کودکان کشورمان را شاخص و شاد تربیت کنیم

از موفقیت بانوی سی سختی در جشنواره مالک اشتر بسیج/کودکان کشورمان را شاخص و شاد تربیت کنیم

آفتاب دنا: مدیر مهد قرآن و پیش دبستانی شهر سی سخت از دلایل انتخاب این مرکز به عنوان رده برگزیده استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره مالک اشتر بسیج سخن می گوید. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، به مناسبت هفته بسیج با یکی از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا: مدیر مهد قرآن و پیش دبستانی شهر سی سخت از دلایل انتخاب این مرکز به عنوان رده برگزیده استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره مالک اشتر بسیج سخن می گوید.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، به مناسبت هفته بسیج با یکی از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد به گفت وگو نشستیم.

جشنواره مالک اشتر بسیج جشنواره ای است که هر سال بسیجیان نمونه و رده های بسیج برتر هر استان و سپس بهترین رده های بسیج در سطح کشور را معرفی می کند.
امروز به دیدار مدیر مهدقرآنی و پیش دبستانی برتر بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد آمدیم. مرکزی که با اجرای برنامه های فرهنگی مختلف توانسته است یکی از نامزدهای انتخاب به عنوان مهد قرانی برتر کشور نیز باشد.

لطفا خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید و بفرمائید کجا مشغول بکار هستید؟
-به نام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست.
سلام و عرض ادب دارم خدمت شما هموطنان و هم استانی های عزیز ضمن آرزوی سلامتی برای تک تک شما گرامیان.
“زینب محسنیان” هستم از شهر سی سخت شهرستان دنا استان کهگیلویه وبویراحمد.


چند سالی هست که در زمینه آموزش کودکان عزیز و دوست داشتنی شهرستان دنا مشغول به کار هستم و اکنون مدیر پیش دبستانی نمونه و خلاق “فردای روشن” شهر سی سخت هستم.

چطور با بسیج آشنا شدید و این علاقه از چه زمانی بود؟
-در دوره تحصیل و در مطقع راهنمایی با بسیج آشنا و عضو بسیج شدم و از دوره دبیرستان با حضور در اردوهای راهیان نور شلمچه علاقه ام در این زمینه بیشتر شد و با گذشت زمان بیشتر با اندیشه و تفکر ناب بسیج آشنا شدم.

بسیج در زندگی شخصی شما چه تحولاتی ایجاد کرده است؟

  • تفکر بسیج باعث شد که در راه و روش زندگی ام تغییر ایجاد بشه و الگو گیری از اندیشه بسیج راه پیشرفت و تعالی را در زندگی من هموار کرد.

شما بعنوان یک بسیجی نمونه نقش بسیج را در به دست آوردن ‏موفقیت‌های‌تان چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من خودم را لایق نام بسیجی نمونه نمیدونم، به گفته مقام معظم رهبری بسیج یعنی حضور و البته حضور خالصانه و مفید و من همیشه سعی کردم در جامعه و در محیط کودکان حضور فعال داشته باشم و تلاش کنم برای تربیت و درخشیدن کودکان شهرم.


-همیشه سعی داشتم که برای پول و درآمد مالی کار نکنم البته نه اینکه درآمدش اصلا مهم نباشه ولی اولویت نبوده.
-اولویت من در کار پیش بردن هر چه بهتر کارها در جهت رسیدن به اهداف عالیه ای بوده که برای کودکان سرزمینم داشتم، سعی کردم همان چیزی را که برای فرزند دلبند خودم و آینده آن در نظر دارم برای دیگر کودکان هم داشته باشم.

در چه بخشی از جشنواره مالک اشتر بسیج برگزیده شده اید؟
-در میان “مهد و پیش دبستانی” های استان خدارو شکر برگزیده شدیم و مهد برتر استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته شدیم و به جشنواره کشوری راه یافتیم.

رمز موفقیت شما در جشنواره مالک اشتر به عنوان بسیجی نمونه را چه چیزی ارزیابی میکنید؟

  • من رمز موفقیتم رو اول لطف خدا و همکاری خانواده ام خصوصاً پدر و مادر مهربانم و همسر عزیزم می دانم و بعد وجود همکاران گرامی و کادر پیش دبستانی فردای روشن اعم از معاونت مسئولیت‌پذیر دلسوز و همیشه حاضرم خواهرم فرزانه محسنیان و مربیان دلسوزم می دانم که همین جا از همشون تشکر می کنم و دست پدر و مادر عزیزم را میبوسم.

خصوصیت بارز مهد و پیش دبستانی شما که باعث این موفقیت در جشنواره بهترین های بسیج شده است را عنوان کنید؟
-همیشه سعی داشتیم پیش دبستانیمون مهارت محور، بازی و شادی محور باشه سعی کردیم بهترین ها را برای فرزندان دوست داشتنی و معصوم شهرمون فراهم‌کنیم.
-همیشه سعی کردیم ایده آل ها رو براشون بخواهیم و فراهم کنیم.

چه اقدامات و فعالیت های شاخصی در این مهد و پیش دبستانی انجام داده اید؟
-سعی کرده‌ایم کارگاههای مفید و متفاوتی اعم از کارگاه دست ورزی و بازی های فکری که شاید اولین کارگاه دست ورزی در استان باشه رو برای بچه ها فراهم کنیم.
-برگزاری کارگاه نقاشی با تجهیزات کامل،کارگاههای بازی، فراهم کردن وسایل بازی متنوع هم در فضای باز و هم فضای سرپوشیده، کارگاه خلاقیت، برگزاری اردو ها و بازدیدهای متنوع تفریحی و آموزشی از دیگر برنامه های ما در مهد بوده است.

برخی از فعالیت و برنامه های مهد و پیش دبستانی فردای روشن که آن را متمایز از سایر مهدها کرده است را بیان کنید؟
-گوشه ای از عناوین فعالیت‌هایی که ما در یک سال کاری برای بچه ها انجام دادیم و خواهیم داد عبارت اند از:

  • جشن های افتتاحیه و اختتامیه متنوع و شاد
  • بازدید از مراکزی مانند آتش‌نشانی، کتابخانه عمومی، اداره پست، نانوایی، کانون پرورش فکری کودکان، پارک و شهر بازی سرپوشیده، خرید از فروشگاه که با اهداف آشنایی کودکان با این مکانها و همچنین حضور در اجتماع و یادگیری رفتارهای اجتماعی برگزار شد.
    -برگزاری مراسمات مذهبی جشن ولادت ها و برنامه شهادت ها از قبیل شهادت امام رضا (ع)، سه ساله های حسینی، یادبود سردار سلیمانی، برنامه و نذری به مناسبت اربعین حسینی، کمک مومنانه و کودکانه برای سیل زده ها و زلزله زده که با هدف آشنایی هرچند مختصر کودکان با این مناسبتها برگزار شد.
  • همچنین برگزاری جشن های شاد و متنوع از قبیل جشن های یلدا، نوروز، دهه فجر، جشن تولدهای متفاوت، جشن پاییز، جشن آب و شکرگزاری بارش باران، جشن هفته کودک، هفته وحدت، ولادت پیامبر صلی الله، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، ولادت حضرت (علی) و روز پدر که همه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت.
    -تدریس کتب آموزش و پرورش و کتاب های مهد قرآنی سپاه
  • استفاده از مجری های شاد و توانا از استانهای همجوار برای برنامه ها فقط جهت شاد بودن کودکان عزیز.

هدفتون از برگزاری این برنامه ها که شاید در مهدهای دیگر اجرا نمیشوند چه بوده؟
-هدفون از آموزشهای پیش دبستانی صرفاً یاد گرفتن و حفظ کردن شعر و سوره ها و الفبا نیست بلکه هدف اصلی تقویت روحیه اجتماعی، شاد بودن، استقلال، مفید بودن، سخنوری، خلاقیت، اعتماد به نفس و خودباوری کودکان سرزمینم بوده. از دیگر اهداف ما این بوده که غنچه‌های عزیزمون آموزش‌ها را به صورت عملی یاد بگیرند و ازش لذت ببرند.

اولویت شما در حیطه کاریتون چه هست؟
-شاد بودن کودک سرزمینم برام خیلی ارزشمنده و اولویت اصلی من هست و تلاش کردم در این راستا با روحیه بسیجی قوی و پرانرژی فعالیتم را ادمه دهم.

با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا خللی در برنامه های کاری شما به وجود آمد؟
امسان مشکل بیماری کرونا شیوع پیدا کرد سعی کردیم که مرکزمون رو به تجهیزات عالی بهداشتی ازجمله تب سنج و دستگاه ضدعفونی که از استان‌های دیگر و با هزینه بالا خریداری کردیم مجهز کنیم که کودکان و خانواده ها با امنیت خاطر بیشتر همراه باشند.


-در این راستا کلاس ها رو چهار نفره در فضای بسیار ایمن برای بچه ها تشکیل دادیم که میز و صندلی ها را هم به صورت تک نفره ایمن سازی و ضدعفونی کردیم.

برای آینده چه برنامه ای دارید؟
-به امید خدا گسترش مرکز پیش دبستانی فردای روشن به شاخه‌های مختلف از جمله فضای بازی و شادی بزرگتر برای نوآموزان.

چه مشکلاتی مانع پیشبرد اهداف شما ست و چه صحبتی با مسئولین استان و شهرستان دنا دارید؟
-همون صحبت های کلیشه‌ ای و همیشگی، درخواست حمایت از نهادها مسئولین را داریم که مکان مناسب در اختیارمون بذارن، هزینه و اجاره هم پرداخت میکنیم، ولی حداقل فضای بزرگ و خوب برامون فراهم کنن.
-سی سخت مشکل مسکن بسیار مشهود است، برای پیش دبستانی باید فضای بزرگ و جادار داشته باشیم، باید یک سال دنبال یک مکانی باشیم و با استانداردهای اداره نوسازی هماهنگ باشه خونه های خوبی هستند که هم بزرگ هستند و هم مناسب یک مرکز آموزشی کودکان ولی تایید نمیشن متاسفانه و ما مجبوریم خانه های نو ساز را اجاره کنیم و اجاره‌بها و رهن بالا ولی کوچک و بدون حیاط، فقط به خاطر اینکه خانه های قدیمی تایید نمی شوند، در این خصوص انتظار حمایت داریم.

صحبت پایانی اگر دارید بفرمائید؟
-حرف پایانی طبق مقام معظم رهبری باید اهمیت بیشتری به این قشر از جامعه که همان کودکان معصوم، عزیز و دوست داشتنی و آینده‌سازان ما هستن بدهیم، و همه باید تلاش کنیم اگر این قشر هرچه بهتر، شادتر و شاخص تربیت بشن آینده ای بهتر و سالم‌تر خواهیم داشت.
-من نمیگم ما بهترینیم ولی باتوجه به خروجی که همیشه داشتیم ثابت شده است که خدا را شکر به این مهم نزدیک بودیم.

  • همین جا مجدداً و از صمیم قلب از کادر پیش دبستانی فردای روشن سی سخت، معاون خانم فرزانه محسنیان و مربیان معصومه رضایی زهرا خیرخواه و افسانه محمد حسینی تشکر می کنم که هر وقت هر چیزی ازشون خواستم و هر برنامه‌ای که داشتیم کم نذاشتن و دلسوزانه تلاش کردن.
    -در آخر هم از خانواده عزیزم مخصوصا از پدر و مادر یارو یاورم و حامی همیشگی ام که از همینجا دستشان رو میبوسم ‌همچنین همسر همیشه همراهم و پدر و مادر همسرم تشکر فراوان دارم امیدوارم نبودن ها و کم و کاستی های منو ببخشند .

-از شما تشکر می کنم که وقت گذاشتین.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی