تاریخ انتشار : یکشنبه 15 نوامبر 2020 - 11:34
کد خبر : 16605

پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت بیست و هشتمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب سال استان

پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت بیست و هشتمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب سال استان

ستان کهکیلویه و بویراجمد بعد از انقلاب اسلامی رفته رفته دوره شکوهمندی را در پدید آوردن آثار ادبی، علمی و آموزشی رقم زده است. استانی که تا قبل از انقلاب حتی یک عنوان کتاب را در کارنامه فرهنگی خود ندارد، امروز با تلاش اندیشمندان به جایی رسیده است که پیش از چند هزار عنوان کتاب را در میراث فرهنگی خود ثبت و ضبط کرده است و این شور و شکوفایی فرهنگی جای تقدیر دارد.

آفتاب دنا : حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیست و هشتمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و کتاب سال کهگیلویه و بویراحمد پیامی صادر داد.

     به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا  به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد، در  پیام حسین کلانتری چنین آمده است:

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»

   توانایی خواندن و نوشتن نعمت شگرفی است که آفریدگار هستی به انسان بخشیده است. آنگاه که انسان توانست اندیشه و مکنونات درونی خود را بنگارد، تحولی حیرت انگیز در ارکان زندگی خود به وجود آورد. اهمیت خواندن و نوشتن که محصول آن  پدیده‌ای اعجاز برانگیز به نام «کتاب » است ، از دیدگاه خداوند عالم ،آنقدر بزرگ و پر اهمیت است که معجزه جاویدان خود را «کتاب » قرار داد و عظیم ترین سوگند او به قلم است. «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» سوگند به قلم و آنچه که می نویسد. پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: قلم، نعمت بزرگی از طرف پروردگار است و اگر قلم نبود، ملک و دین استوار نمی‌شد و زندگی شایسته، برقرار نمی‌گردید.

     انسان با توانایی اندیشیدن و نگاشتن، میراث فکری و تجربیات خود را از آغازین دوره اختراع خط در پدیده‌ای به نام کتاب گرد‌اوری کرد و توانست به مدد این توانایی ،زندگی و هستی خود را متحول کند و این امکان را به وجود آورد که آیندگان با بهره گیری از دانش نگاشته شده گذشتگان گام‌های بلندی را برای بهبود و دگرگونی علم و دانش بشری خلق کنند.

     با انکه انسان امروزه برفراز قلل رفیع فن آوری‌های شگرفی ایستاده است و سیمای زندگی وی به کمک دانش تغییرات شگرفی را تجربه نموده است، هنوز کتاب جایگاه والای خود را میان مردمان متمدن حفظ کرده است و موفق ترین ملل دنیا آنهایی هستند که کتاب و کتاب خوانی جزئی جدایی ناپذیر از عرف و عادات روزانه آنان است.  

     استان کهکیلویه و بویراجمد بعد از انقلاب اسلامی  رفته رفته دوره شکوهمندی را در پدید آوردن آثار ادبی، علمی و آموزشی رقم زده است. استانی که تا قبل از انقلاب حتی یک عنوان کتاب را در کارنامه فرهنگی خود ندارد، امروز با تلاش اندیشمندان به جایی رسیده است که پیش از چند هزار عنوان کتاب را در میراث فرهنگی خود ثبت و ضبط کرده است و این شور و شکوفایی فرهنگی جای تقدیر دارد.

      با آنکه روزگار سختی را با وجود احاطه بیماری عالمگیر کرونا گذراندیم و می گذارنیم و از سوی دیگر تحریم های ظالمانه امریکای جنایتکار را از همچنان در پیش رو داریم  و این دو عامل بر کند کردن روند چاپ کتاب بی تاثیر نبوده‎اند با این حال هنوز هم چراغ خانه‌ی کتاب در میهمان فروزان و روشن است.

    بیست و هشتمین سال برگزاری هفته کتاب را در پیش رو داریم و این فرصتی است که صمیمانه تلاش و تکاپوی همه اعضا و اجزای خدوم فرهنگی اعم از ناشران ، پدیدآورندگان ، نویسندگان ، و صنوف وابسته به فرایند نشر را که با همه سختی ها همچان خستگی ناپذیر برای بقا و ادامه‌ی فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش می کنند ارج بگذاریم و با اخلاص و هم اندیشی زمینه‌ی رشد و اعتلای آن را فراهم آوریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی