تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 نوامبر 2020 - 14:13
کد خبر : 16547

نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و صنایع دستی به صورت مجازی در استان برگزار می شود

نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و صنایع دستی به صورت مجازی در استان برگزار می شود

آفتاب دنا : مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و صنایع دستی به صورت مجازی در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،نادیا صداقت در این خصوص، اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم جهت برپایی این نمایشگاه

آفتاب دنا : مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و صنایع دستی به صورت مجازی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،نادیا صداقت در این خصوص، اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم جهت برپایی این نمایشگاه در سال گذشته انجام شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، متوقف شد.

وی افزود: و به همین دلیل این نمایشگاه امسال به صورت مجازی افتتاح می شود.

صداقت ابراز کرد: این نمایشگاه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و
امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

هدف از آن را بهرمندی از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها و همچنین ترویج فرهنگ پوشش ایرانی-اسلامی در دانشگاه ها به عنوان یک باور و فرهنگ ارزشمند و الگوسازی مناسب فرهنگی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این نمایشگاه به میزبانی شهر یاسوج و با مشارکت یازده دانشگاه دیگر اجرایی شده، که ۳۱۳ اثر در آن عرضه می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خاطرنشان کرد: اجرای چنین برنامه هایی می تواند منجر به کشف استعدادهای این دختران دانشجو در زمینه طراحی دوخت، خیاطی مد و لباس و زمینه ساز اشتغال آن ها در آینده باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تحرک اجتماعی و فرهنگی بین دانشجویان، اظهار داشت: ما می توانیم با برنامه ریزی های مناسب و برپایی نمایشگاه ها، به این مهم دست یابیم.

صداقت بیان کرد: از دیگر اهداف این نماشگاه ها، سوق دادن دانشجویان به سمت استفاده از طرح های سنتی هر منطقه در طراحی لباس ها است زیرا هر منطقه دارای پتانسیل های خاصی است که استفاده از آن ها، طرح هایی نو به صنعت مد و لباس می افزاید.

نادیا صداقت در ادامه افزود: نمایشگاه ها و هر کار تیمی و گروهی موجب می شود تا دانشجویان از فضای خشک و آکادمیک دانشگاه به سمت و سوی فضاهای فرهنگی و خلاقیت های فردی و گروهی بروند و این امر می تواند زمینه ساز رشد دیدگاه اقتصادی آن ها شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی