تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 نوامبر 2020 - 20:20
کد خبر : 16487

فرمانده شهیدی که مردم روستای دمچنار همچنان منتظرش هستند

فرمانده شهیدی که مردم روستای دمچنار همچنان منتظرش هستند

آفتاب دنا:شهید جاویدالاثر روستای دمچنار شهرستان بویراحمد، سال ۶۴ در جزیره مجنون آسمانی شد و مردم این روستا را تا همیشه چشم انتظار آمدن خود قرار داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،اسفند ۱۳۱۶ نفس های بهار به گوش زمین می رسید که محمدعلی شهبازپورآن دلاورمرد میدان رزم در روستای دمچنار پا به عرصۀ وجود

آفتاب دنا:شهید جاویدالاثر روستای دمچنار شهرستان بویراحمد، سال ۶۴ در جزیره مجنون آسمانی شد و مردم این روستا را تا همیشه چشم انتظار آمدن خود قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،اسفند ۱۳۱۶ نفس های بهار به گوش زمین می رسید که محمدعلی شهبازپورآن دلاورمرد میدان رزم در روستای دمچنار پا به عرصۀ وجود گذاشت.

اگرچه وضعیت مالی، اجازه نداد که محمدعلی بیش از مقطع ابتدایی علم بیاموزد، اما در سیره و مکتب پیامبر دین و مولایش علی (ع) درس فداکاری و جهاد و صبر آموخت.
در کنار اعضای خانواده به کار کشاورزی و دامداری، وی را برای رزم در میدان حق علیه باطل کارآزموده و شکیبا کرده بود.
آن دلاور سختکوش اگرچه ازدواج کرده بود و صاحب سه پسر و دو دختر شد، اما مجال را برای ماندن مصلحت ندید و به عنوان رزمندۀ بسیجی به یاری رزمندگان اسلام شتافت. آری، با شروع جنگ دلدادۀ صحنه ‎های بی ‌بدیل نبرد رزمندگان وطن شد، نتوانست بی ‏قراری اش را تاب بیاورد و از طرف بسیج راهی سنگرهای خط مقدم شد و مردانه جنگید.

جنون تماشای عشق او را به آنجا رساند که وعده‏ گاه دیدارش با همۀ زیبایی ‎ها بود، چنانکه اسفند آمده بود، در دوازدهم اسفند سال ۱۳۶۴ در جزیرۀ مجنون با سِمَت فرمانده دسته، بر اثر اصابت ترکش به آنچه شایسته‏ اش بود، دست یافت و عشق را به تماشا نشست.
از آن روز تاکنون هنوز چشم های مردم روستای دمچنار در انتظار آمدن پیکر مطهر اوست.

دور از رخ تو دم به دم از گوشه‏ی چشمم
سیلاب سرشک آمد و طوفان بلا رفت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی