تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 نوامبر 2020 - 0:19
کد خبر : 16469

تغییراتی جدی که برای ادامه حیاتمان لازمند/چه کنیم تا این سوگواریها کرونایی به کمترین میزان برسد

تغییراتی جدی که برای ادامه حیاتمان لازمند/چه کنیم تا این سوگواریها کرونایی به کمترین میزان برسد

آفتاب دنا : هر روز خانواده های زیادی هستند که در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ می نشینند، این خانواده ها غریبه نیستند یا خودمان هستیم، یا از فامیل و یا از دوستان و همشهری هایمان.

آفتاب دنا : دکتر کیان دهراب پور رئیس هیئت مدیره ی مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی به حال روزهای شرایط کرونایی اشاره کرد و ۵ اصل مهم برای گذر از این روزهای غم انگیز را متذکر شده است. در این یادداشت چنین آمده است: این روزها، حال و هوای این کره ی خاکی، خوش نیست. کشور عزیزمان ایران هم جزئی از این کره خاکی است که آن هم حال و هوایش خوب نیست.

هر روز خانواده های زیادی هستند که در غم از دست دادن عزیزانشان به سوگ می نشینند، این خانواده ها غریبه نیستند یا خودمان هستیم، یا از فامیل و یا از دوستان و همشهری هایمان.

زحمت کشان عرصه بهداشت و درمان هم به ستوه آمده اند، خود و خانواده هاشان بشدت خسته و  تعداد زیادی هم به شهادت رسیده اند.

بیمارستان ها دیگر ظرفیت بیمار جدید ندارند، اعتبارات به حداقل رسیده اند و هزینه ها به حداکثر.

چه کنیم تا این سوگواریها و فلاکت ها به کمترین میزان و با یاری خداوند مهربان به صفر برسد تا حداقل، حیاتمان ادامه پیدا کند؟

در این مرقومه به تغییر صد و هشتاد درجه ای در پنج امر عادی روزمره که اتفاقا” در زندگی فردی و اجتماعی ما انسانها از ارزش بسیار بالایی هم برخوردار هستند اشاره شده تا با تغییر کامل اما موقتی شان دوباره زندگی به همان روزهای شیرین قبل برگردد.

۱- در مراسمات تشییع، تدفین و ترحیم اصلا” حضور پیدا نکنیم

در این بین کسانی که بیشترین نقش را باید ایفاء کنند، خانواده ی درجه ی اول متوفیان می باشند که بدون رودربایستی و برای شادی روح فرد متوفی میبایست اعلام کنند هیچ کس حتی قوم و خویشان نزدیک، همسایه ها و دوستان هم حضور پیدا نکنند و عرض تسلیت محدود شود به تماس تلفنی و ارسال پیامک.

۲- در مراسمات شادی و عروسی اصلا” حضور پیدا نکنیم

اینجا هم خود عروس و داماد و خانواده ی درجه ی یک آنها بدون رودربایستی از دیگران حتی قوم و خویشان بسیار نزدیک، همسایه ها و دوستان دعوتی بعمل نیاورند تا با نهادینه کردن سلامتی در خانواده و جامعه، بنیان خانواده، استحکام بیشتری پیدا کند و رضایت خالق بیشتر کسب گردد.

۳- مهمانی ها و دورهمی ها بطور کامل لغو گردد

در این میان هم همکاری کامل بین افراد و خانواده ها لازم است تا رودربایستی ها به طور کامل کنار گذاشته شود و حتی یک مهمانی و دورهمی کوچک هم برگزار نگردد.

۴- اصلا” مسافرت نرویم

یکی از اهداف اصلی و شاید مهمترین هدف سفر، ایجاد آرامش و رفع خستگی و استرس های روزانه می باشد، حال وقتی قرار است با این مسافرتها، اضطرابها و سلب آرامش ها بیشتر گردد و آسیب بیشتری به سلامتی افراد و جامعه وارد شود پس مسافرتها باید به طور کامل حتی مسافرتهای کوچک هم لغو گردند.

۵- هر گونه تجمع انسانی انجام نگیرد

هر تجمعی حتی با کمترین افراد به هر علت؛ آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، اداری، مذهبی و … میبایست از زندگی مان حذف شده تا آبها از آسیاب بیفتد و …

همین پنج مورد فوق الذکر کافی است تا به همراه رعایت صد در صدی موارد دیگری از قبیل رعایت فاصله ی اجتماعی حداقل یک و نیم تا دو متر، استفاده از ماسک سالم و رعایت شرایط استاندارد استفاده از آن، شست و شوی مرتب دستها با آب و مواد شوینده و ضد عفونی کردن آنها و بویژه با کنار گذاشتن پنهان کاری در مواردی که مبتلا شده ایم و یا شانس ابتلا پیدا کرده ایم (جهت قرنطینه کردن خود)، شرایط کاملی ایجاد شود تا ویروس منحوس کرونا از صحنه روزگار محو گردد و ما به همان روزهای عادی زندگی برگردیم.

کیان دهراب پور رئیس هیئت مدیره ی مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی