تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 اکتبر 2020 - 20:54
کد خبر : 16351

مبنای کار آموزش و پرورش شایسته سالاری ، تعهد ، توانمندی ، پاک دستی و مسئولیت پذیری است / از نقد عالمانه ، دلسوزانه استقبال خواهیم کرد/ ضرورت مشارکت حداکثری ونظارت هوشمندانه مردم برای تحقق اهداف آموزش وپرورش

مبنای کار آموزش و پرورش شایسته سالاری ، تعهد ، توانمندی ، پاک دستی و مسئولیت پذیری است / از نقد عالمانه ، دلسوزانه استقبال خواهیم کرد/ ضرورت مشارکت حداکثری ونظارت هوشمندانه مردم برای تحقق اهداف آموزش وپرورش

کورش دلشاد با اشاره به شرایط ایجاد شده با شیوع کروناویروس، ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش خانواده‌ها به عنوان یک عنصر اصلی بوده و برنامه‌ها با تکیه بر این ظرفیت عملیاتی می‌شود.

آفتاب دنا : مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد رویکرد فعالیتهای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را پرهیز از نگاه ‌های قومی، قبیله‌ای و سیاسی ،شایسته سالاری، تخصص، تعهد،  وپاکدستی عنوان کرد.

کورش دلشاد در نشستی صمیمی با خبرنگاران به بیان گزارشی از فعالیتهای آموزش وپرورش شهرستان پرداخت و به سوالات مختلف اصحاب رسانه پاسخ داد.

وی در ابتدا با تبریک حلول ماه ربیع اول و فرار رسیدن میلاد خجسته پیامبر نورو رحمت(ص)  و امام صادق (ع) و آغاز امامت ولی عصر (عج) به رسالت اصحاب رسانه ونقش آنها در توسعه و آگاهی بخشی به جامعه اشاره کرد وگفت:از تمامی صاحبان عرصه رسانه  که در پوشش اخبار مربوط به آموزش وپرورش قلم می زنند تشکر می کنم . رسالت  خبرنگاران سنگین و خطیر است و نگاه مردم  درجامعه به قلم شماست که رکن چهارم  دموکراسی هستید و بنده می گویم قوه چهارم در جامعه هستید.

رسالت اصلی خبرنگاران ، رساندن واقعیت های جامعه به مردم است

دلشاد با اشاره به آیه ای از قرآن که می فرماید (ای مومنان اگر برای شما خبری آوردند باید تحقیق کنید اگر شتابزده عمل کردید پشیمانی می آورد و این از نشانه های جهالت است خطاب به اصحاب رسانه اظهار داشت:اگر خبری کذب به شما دادند، اثر اول آن ایجاد فتنه درمیان مردم، میان یک قوم است و دومی بر هم زدن آرامش و امنیت جامعه است که باید از آن پرهیز کرد.

وی افزود: رسالت اصلی خبرنگاران در  عرصه اطلاع رسانی، رساندن واقعیت های جامعه به مردم است و در واقع خبرنگاران واسطه اصلی میان واقعیت ها ومردم است.

دلشاد تصریح کرد: سه اصل اساسی در رسانه، اصل صحت ، دقت و سرعت باید رعایت شود،

از نقد عالمانه ، دلسوزانه استقبال خواهیم کرد ، نقدی باعث توسعه و اصلاح باشد بهره خواهیم برد .

رسالت آموزش وپرورش فراهم کردن همه امکانات برای بروز وظهور و شکوفایی استعداد دانش آموزان

رییس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه ضمن تقدیر از حسن اعتماد مدیرکل آموزش و پرورش استان در انتخاب وی به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، در باب رسالت آموزش وپرورش گفت: وظیفه اصلی آموزش وپروش تعلیم و تربیت است که تربیت برای ما اولویت دارد فقدان تربیت صحیح خطر آن از حمله مغول بیشتر است.

کوروش دلشاد با اشاره به آیات قرآن کریم در حوزه تعلیم و تربیت بیان کرد: از ۴ آیه قرآن ۳ آیه آن به تزکیه اشاره دارد و ۱ آیه به تعلیم اشاره می کند؛ وظیفه آموزش پرورش فراهم کردن همه امکانات برای بروز وظهور و شکوفایی استعداد دانش آموزان است.

دلشاد تصریح کرد: مدرسه مهم ترین نهاد اجتماعی، تربیتی وتعلیمی است،این نهاد تنها کارکرد آموزشی ندارد، درمدرسه افزایش مهارت اجتماعی، شکل گیری شخصیت دانش آموزان صورت می گیرد مدرسه برای محله و محله برای مدرسه است.

محور توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است

رییس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: اگردیدگاه ما به مدرسه به عنوان زیست گاه فرهنگی، دینی باشد قطعا جامعه ضرر نخواد کرد، محور توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است مسئولیت آموزش وپرورش خطیر است،

دلشاد خاطرنشان کرد: در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور مقام معظم رهبری اطلاعات بیشتری از کارشناسان خبره داشت

وی به بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری یازدهم و دوازدهم شهریور اشاره کرد وگفت: معظم له فرمودند: هر جامعه ای که می خواهد انسانی تربیت که محور توسعه باشد اول باید مومن باشد اگر ایمان باشد سپر سپر او در در آسیب ها می شود، اندیشمند و اهل مجاهدت و منصف باشد، پس نقشه راه ما مشخص است.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد بیان کرد: نقش کلیدی آموزش و پرورش این است که افراد را دربهترین شرایط به آموزش و پرورش تحویل می دهد ما باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشیم

هرچیزی درحوزه آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه گذاری است؛ وظیفه آحاد مردم است که مارا حمایت کنند، محور آموزش و پرورش معلم است ارزش اجتماعی معلم باید حفظ شود و سپس آموزش و پرورش است.

هدفگذاری  برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کمی و کیفی آموزش

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کمی و کیفی را یک هدفگذاری ایجاد شده دانست و تاکید کرد: لازمه عدالت اجتماعی، به فعلیت رساندن عدالت آموزشی است.

دلشاد با بیان اینکه ضعیف شدن آموزش و پرورش به ضعیف شدن کشور می‌انجامد، ادامه داد: حمایت همه جانبه از این حوزه به پویایی جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای کیفیت بخشی آموزش در فضای مجازی گفت: باید امکانات تجهیزات و منابع استانی با عدالت بین دانش آموزان تقسیم شود.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به شرایط ایجاد شده با شیوع کروناویروس، ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش خانواده‌ها به عنوان یک عنصر اصلی بوده و برنامه‌ها با تکیه بر این ظرفیت عملیاتی می‌شود.

کوروش دلشاد اظهار کرد: مدرسه باید کانون اصلی تحول باشد معلم محور دانایی است، آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی این رسالت سنگین را به عهده بگیرد مشارکت جزء لاینفک آموزش و پرورش است ؛ در قانون آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم بر آموزش و پرورش جهت بهره مندی از سایر امکانات استفاده می شود؛ امسال کرونا آموزش را تحت تاثیر قرار داده است که اطلس آموزشی در فضای مجازی را در این خصوص در برنامه خود داریم.

کورش دلشاد تصریح کرد: شرایط امروزی ما بسیار سخت است در طی صد سال اخیر هیچگاه به این شکل نبوده است کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود را قرار داده که بیشترین لطمات به آموزش و پرورش وارد شد .

دلشاد گفت : اول باید شبکه ارتباطی فعال باشد ، نظارت هوشمندانه و حداکثری باشد دغدغه اصلی حفظ سلامت دانش آموز در این شرایط است الان اولیا احساس آرامش نمی کنند سیاست اصلی ما تحقق عدالت و ارتقای کمی و کیفی آموزش است .

تمام انتصابات صورت گرفته  بر اساس شایسته سالاری بوده‌است

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: تمام انتصابات صورت گرفته در سطح معاونین و کارشناسان اداره و مدیران و معاونین در سطح مدارس بر اساس برنامه انتصاب و انتخاب مدیران و شایسته سالاری صورت گرفته و اکثر تغییر و تحولات انسانی مربوط به نیروهای بازنشسته بوده‌است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : از ۱۴۱ مدیر و معاون تنها ۶ مدیر و ۱۵ معاون تغییر کرد ، در مقطع متوسطه متوسطه از تعداد۸۶ مدیر که ۵ مدیر و ۱۷ معاون تغییر کردند .

دلشاد افزود : ۲۶۸ مدیر معاون آموزشی در متوسطه اول ۱۱ مدیر تغییر و ۳۲ معاون داشتیم که این ۱۱ مدیر بر اساس دستورالعمل چرخه مدیران تغییر کردند و اکثر بازنشسته بودن که جانشین آنان بر اساس امتیاز بوده است .

وی گفت : سهم بانوان در مدیریت نیز افزایش چشم گیر ی داشته است و تا کنون ۴ تا از بانوان در این ادره سمت گرفتند .

دلشاد گفت : در  هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار دانش هیچ تغییر مدیریتی صورت نگرفت و در حوزه پرورشی ۱۵۰ معاون پرورشی و ۷۲ مربی که هیچ تغییر نداشتیم.

در حوزه آموزش ابتدایی تعداد کل ۳۳ هزار دانش آموز و ۱۱۲۹ کلاس درس با ۱۳۸ مدیر مستقل ۳ مدیر جابجایی داشتیم .

پرهیز از نگاه ‌های قومی، قبیله‌ای و سیاسی در آموزش وپرورش

دلشاد افزود: مبنای فعالیت در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد پرهیز از نگاه ‌های قومی، قبیله‌ای و سیاسی است و شایسته سالاری، تخصص، تعهد، پاکدستی ملاک کار می‌باشد.

در آموزش و پرورش بویراحمد ۴ تا ۵ تغییر وجود داشته است بقیه پست ها خالی بود ، همین الان برای کارشناس مسئول پست خالی وجود دارد و اعلام آمادگی داریم اگر جایی کسی از همکاران این ویژگی ها را برای پست های خالی داشته باشد استفاده خواهیم کرد

پیگیری دوناحیه شدن آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد

دلشاد از مکاتبه آموزش و پرورش شهرستان  برای تبدیل شدن به دو ناحیه سررود جنوبی و شمالی خبر داد وگفت: در سطح شهرستان بویراحمد۶۷ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند که ۴۳۰۰ معلم کار آموزش آنها را برعهده دارند ضمن اینکه و آمار دانش آموزی شهرستان بویراحمد ۴۰ درصد آمار دانش‌آموزی کل استان است.

تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی از مهمترین رویکردهای آموزش وپرورش بویراحمد

دلشاد با بیان اینکه در بحث املاک، آموزش و پرورش ۴۷۱ ملک دارد، گفت: در شهرستان بویراحمد بر اساس قوانین، تغییر کاربری با هدف ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش با تغییر به ظرفیت تجاری انجام شده است، این مهم در حالی است که تحقق این موضوعات مشروط به لحاظ و حفظ سرانه آموزشی و عدم آسیب به آن است.

تولید محتوا و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان فاقد شبکه شاد

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به شرایط ایجاد شده با شیوع کروناویروس، ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش خانواده‌ها به عنوان یک عنصر اصلی بوده و برنامه‌ها با تکیه بر این ظرفیت عملیاتی می‌شود.

وی از اجرای آموزش از چهار طریق در شهرستان خبر داد و بیان کرد: تولید محتوا و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان فاقد شبکه شاد نیز عملیاتی خواهد شد.

دلشاد حفظ سلامت دانش آموزان را یک اولویت دانست و تصریح کرد: قریب به ۸۰ درصد دانش آموزان و ۹۸ درصد معلمان شهرستان بویراحمد عضو شبکه شاد هستند.

وی تصریح کرد: به علت شیوع کرونا ویروس ثبت نام در مراکز پیش دبستانی شهرستان بویراحمد کاهش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی ۱۰ درصد دانش آموزان شهری و بالای ۳۰ درصد دانش آموزان روستایی شهرستان بویراحمد در مدارس حضور می یابند.

موفقیت چشمگیر دانش آموزان شهرستان بویراحمد در کنکور سراسری

کورش دلشاد در خصوص عملکرد دانش آموزان در کنکور ورتبه های زیر ۱۰۰۰ شهرستان  بویراحمد گفت : در کنکور امسال ۷۶ نفر به رتبه های زیر ۱۰۰۰ دست پیدا کردند که از این تعداد ۴۶ نفر رشته تجربی ، ۱۳ نفر ادبیات ۱۰نفر معارف اسلامی ۶ نفر هنر و یک نفر زبان خارجه بودند که رشد ۳۵ درصدی داشتیم .

۳۰ درصد مدارس شهرستان فرسوده و نیاز به بازسازی و تجهیز دارند

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه با کمبود فضای آموزشی در مواجهیم، تاکید کرد: ۳۰ درصد مدارس شهرستان فرسوده و نیاز به بازسازی و تجهیز دارند.

دلشاد تصریح کرد : در اغلب کشورهای دنیا مدارس و فضاههای آموزشی نهادهای عمومی غیردولتی فضا تجهیزات می‌سازند .

کورش دلشاد اضافه کرد: مهمترین دغدغه ما در آموزش و پرورش شهرستان کمبود فضای آموزشی است و ما در شورای آموزش و پرورش موفق شدیم ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای ساخت دو مدرسه در مرکز شهر دریافت کنیم و هنرستان فنی را در منطقه مادوان و بلهزار ره اندازی کردیم .

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عنوان کرد: سرانه دانش آموزی در شهرستان بویراحمد خیلی کم است و جوابگو نیست.

وی در پایان ضمن تشکر از فعالیتهای اصحاب رسانه تاکید کرد از نقدهای عالمانه و دلسوزانه رسانه ها که باعث اصلاح امور شود استقبال می کنم.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی