تاریخ انتشار : شنبه 17 اکتبر 2020 - 23:51
کد خبر : 16339

دهه وقف فرصتی است تابرکات این چشمه همیشه جوشان تبیین شود/معرفی موقوفات شاخص در فضاهای مجازی

دهه وقف فرصتی است تابرکات این چشمه همیشه جوشان تبیین شود/معرفی موقوفات شاخص در فضاهای مجازی

حجت السلام قاسم مومنی شاد گقت : در این دهه بازدید از پروژه‌ای وقفی در حال ساخت، تجلیل از مدافعان سلامت و معرفی موقوفات شاخص در فضاهای مجازی به همراه نوع خدمات و نیات آنها از دیگر برنامه های دهه وقف در سطح استان است.

آفتاب دنا : معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد از نشست تخصصی با اقشار مختلف جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، حجت السلام قاسم مومنی شاد با تسلیت ایام عزاداری دهه آخرماه صفر اهم برنامه های دهه وقف را تشریح کرد.

وی غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا مدفون در جوار بقاع متبرکه و موقوفات ، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با استاندار . نماینده معزز ولی فقیه در استان و امامان جمعه شهرستانها . نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  را بخشی از برنامه های گرامیداشت دهه وقف در استان دانست و گفت: در این دیدارها گزارش عملکرد اداره کل اوقاف وموضوع وقف بیان خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری نشست تخصصی وقف جهت ترویج این مقوله مهم بصورت تخصصی با اقشار مختلف جامعه  خبرداد وگفت: تبلیغات محیطی در سطح شهرها و بقاع متبرکه ، تشکیل کانال های مجازی و حضور۱۲ مبلغ اعزامی از قم در گروها و بیان مباحث مربوط به وقف و دهه آخر صفر از دیگر برنامه های پیش بینی شده جهت ترویج این فریضه مهم اسلامی است.

حجت السلام قاسم مومنی شاد افزود: در دهه وقف بسته های معیشتی تحت عنوان بسته های احسان ماندگار در سطح استان از محل درآمد موقوفات نیز بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی از برگزاری همایش یاوران وقف به منظور تجلیل از یاوران وقف و واقفین خیراندیش  ر خبردادوگفت: در این همایش که ازطریق ویدئو کنفرانس در محل اداره کل اوقاف همزمان با سراسر کشور برگزار می شود دکتر خاموشی ریاست سازمان اوقاف وامور خیریه سخنرانی خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد : در این دهه بازدید از پروژه‌ای وقفی در حال ساخت، تجلیل از مدافعان سلامت و معرفی موقوفات شاخص در فضاهای مجازی به همراه نوع خدمات و نیات آنها از دیگر برنامه های دهه وقف در سطح استان است.

وی در ادامه با بیان اینکه وقف یک حرکت انسانی و الهی است خاطرنشان کرد: وقف مربوط به همه آحاد و اقشار جامعه اسلامی می شودکه دهه وقف فرصتی است تا این فرهنگ  دینی واسلامی را بیش از پیش ترویج دهیم.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه وقف میان انسان و خداوند قرابت و نزدیکی ایجاد می کند گفت: وقف به سان رشته ای است که رأس آن متصل به خداوند و انتهایش در دست وقف کنندگان قرار دارد.

وی به ضرورت انطباق وقف های امروزی با نیازهای روز جامعه  اشاره کرد و یاداور شد: با توجه به تغییر و تحولاتی که در جامعه به وجود آمده ، باید سعی کنیم در زمینه برکات وقف این چشمه همیشه جوشان فرهنگ سازی کنیم تا متناسب با نیازهای روز جامعه مقوله وقف گسترش یابد تا به واسطه آن گرهی از مشکلات اقتصادی اقشار مختلف جامعه جامعه برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی