تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 اکتبر 2020 - 23:55
کد خبر : 16224

تقویت و تجهیزهنرستانهای کشاورزی یک ضرورت است/افتتاح ۱۶ هنرستان طی سال جاری در کشور

تقویت و تجهیزهنرستانهای کشاورزی یک ضرورت است/افتتاح ۱۶ هنرستان طی سال جاری در کشور

ه گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،مصطفی آذرکیش در بازدید از هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌اللّه ملک‌حسینی گفت: طرح ملی تربیت کشاورزان آینده هدف‌گذاری شده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی تقویت ، توسعه و تجهیز هنرستان‌های کشاورزی مورد توجه قرار می‌گیرد.

آفتاب دنا : مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کارو دانش‌ وزارت آموزش وپرورش تقویت و تجهیز  هنرستان‌های کشاورزی را یک ضرورت دانست و از اجرای طرح مشترک تربیت کشاورزان آینده با همکاری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،مصطفی آذرکیش در بازدید از هنرستان کشاورزی  حضرت آیت‌اللّه ملک‌حسینی  ضمن ابلاغ  سلام  وزیر آموزش  وپرورش  به  هنرآموزان و هنرجویان این هنرستان گفت: طرح ملی تربیت کشاورزان  آینده  هدف‌گذاری شده و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی  تقویت ، توسعه و تجهیز هنرستان‌های کشاورزی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاسیس هنرستان کشاورزی در یاسوج را با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی  اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت:محدودیت‌ها، چالش‌ها  و مشکلات این هنرستان را با تعامل  آموزش  و پرورش  و مرکز تحقیقات  برطرف می‌کنیم تا شاهد توسعه رشته‌های جدید متناسب با ظرفیت‌های اقلیمی بخش کشاورزی در این استان باشیم.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش افزود: از ۱۶۰ رشته کار و دانش ۳۳ رشته به بخش  کشاورزی اختصاص داده شده است  که نشان از توجه و سیاست‌گذاری  در حوزه  کشاورزی است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۴.۸ درصد دانش‌آموزان  در بخش کشاورزی تحصیل می‌کنند که با رویکرد وزیر جهاد کشاورزی  ۱۶ هنرستان در سال تحصیلی  جاری در کشور افتتاح شد که این  درصد افزایش خواهد یافت.

این مسوول بیان کرد: اساسنامه  هنرستان‌های وابسته  اصلاح شده و زمینه همکاری بیشتر آموزش و پرورش و سازمان تحقیقات کشاورزی بیش از گذشته در کشور فراهم شده است.

وی  برنامه‌ریزی برای پیش‌بینی ردیف بودجه‌ در سال ۱۴۰۰ برای توسعه و تجهیز هنرستان‌های کشاورزی با همکاری آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی  خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که از ظرفیت بخش خصوصی  نیز برای تربیت نیروهای آموزش  دیده جهت بازار کار طبق اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده کنیم.

آذرکیش  یکی از مهمترین رویکردهای آموزش و پرورش را مهارت آموزی از ابتدایی  تا متوسطه عنوان کرد  و گفت: با توجه به بالا رفتن سن بهره برداران بخش کشاورزی که بالای ۵۵ سال است تقویت و تجهیز  هنرستان‌های کشاورزی با توجه به  بحث امنیت غذایی یک ضرورت است.

وی جدی گرفتن امنیت غذایی و خروج از اقتصاد تک محصولی را بسیار مهم  دانست و گفت: با تعامل  خوبی که بین آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات  وجود دارد رشته‌های هنرستان کشاورزی در سال‌های آینده توسعه می‌یابد.

وی افزود: بررسی‌های میدانی از استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد رشته‌های زراعت، باغبانی، کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان  سردآبی  وسایر رشته‌های بخش کشاورزی می‌تواند به توسعه  این بخش کمک کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های مدیر هنرستان کشاورزی و کادر آموزشی  گفت: اولویت بخشی به ساخت و تجهیز هنرستان‌ها و حمایت از کسب و کار هنرجویان و فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها باید به شکل جدی مورد  توجه  قرار گیرد.

نقش آفرینی هنرستان‌ها در تربیت نیروی انسانی خلاق وکارآمد

در ادامه مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: کار ما در آموزش‌ و پرورش تربیت نیروی  انسانی خلاق متعهد و کارآمد برای  آینده جامعه است که هنرستان‌ها  در این زمینه  به خوبی  می‌توانند  نقش آفرینی کنند.

سید ولی موسوی با بیان  اینکه هنرستان  کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد نوپاست و مشکلات فراوانی در چند سال اخیر در بحث فضا و تجهیزات  داشت  گفت خوشبختانه  به تعاملات و همکاری  خوب مسؤلان  استانی و شهرستانی  در اواخر شهریور مشکل فضای  آموزشی  این هنرستان‌  بر طرف شد و بستر برای توسعه رشته های بخش کشاورزی در استان هموار شد.

وی  با اشاره به بینه  ضعیف مالی دانش آموزان هنرستان کشاورزی و اینکه اکثرا از روستاهای  دور افتاده استان  هستند خاطرنشان کرد: بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان از طریق فضای مجازی  آموزش  را دنبال  می‌کنند که  خیلی از آنها  فاقد گوشی و تبلت هستند .

مدیر هنرستان کشاورزی افزود: در شرایط کنونی که استقبال کمتری از آموزش  حضوری  در مدارس داریم  لازم‌ است  برای عقب  نماندن  دانش آموزان از تحصیل در زمینه  تجهیزات آموزشی  مجازی چاره‌  اندیشی  کرد.

وی برنامه ریزی برای کمک به فارغ‌التحصیلان  هنرستان‌های کشاورزی برای کار در مزارع را یادآور  شد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به مهارتی  بودن  رشته‌های بخش کشاورزی همکاری لازم  در این زمینه  انجام گیرد تا میل و رغبت  دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های بخش کشاورزی بیشتر شود.

معاون آموزشی  مرکز تحقیقات  کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز به روند  شکل‌گیری هنرستان  کشاورزی  اشاره  کرد و گفت: لازم است  با همکاری وزارت جهاد و آموزش و پرورش  و ظرفیت خیرین هنرستان  کشاورزی در ایستگاه چم خانی مختار بویراحمد احداث شود تا دانش‌آموزان  در کنار مزرعه بحث آموزش  و مهارت را دنبال کنند.

فرامرز روزبهی یکی از اولویتهای مرکز تحقیقات کشاورزی را توسعه وتجهیز هنرستان کشاورزی دانست و اظهار داشت: با تعامل وهمکاری خوب با آموزش وپرورش تلاش می کنیم مشکلات و نارسایی ها را به حداقل برسانیم.

 در پایان این بازدید هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش‌  استان کهگیلویه و بویراحمد و کورش دلشاد مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد  از تلاش‌های دلسوزانه  مدیر و عوامل  اجرایی هنرستان کشاورزی که با دغدعه  و احساس مسؤلیت  مسائل  آموزشی هنرستان  کشاورزی  را دنبال می‌کنند و تقدیر و تشکر کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی