تاریخ انتشار : یکشنبه 20 سپتامبر 2020 - 20:56
کد خبر : 16150

تجلیل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تلاشهای مجدانه مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج

تجلیل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از تلاشهای مجدانه مدیر هنرستان کشاورزی یاسوج

ایوب رضایی در بازدید از هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: اگر بخواهیم ۵ مدیر نمونه و برتر در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد انتخاب کنیم یکی از این مدیران مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی است.

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمدبا تجلیل از پیگیریهای مجدانه مدیر هنرستان کشاورزی ، از توسعه رشته‌های هنرستان کشاورزی یاسوج با رفع مشکل فضای فیزیکی آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، ایوب رضایی در بازدید از هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه و سیاست‌های وزارت آموزش وپرورش باید تا پایان این برنامه ۵۰ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی وحرفه ای و کاردانش سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه میانگین تحصیل دانش آموزان در رشته‌های فنی وحرفه ای و کاردانش در کشور ۳۵ درصد است گفت: هم اکنون  در استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۰ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند که از میانگین کشوری عقب هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تنوع رشته‌ای در حوزه فنی حرفه‌ای برای جذب دانش آموزان جهت مهارت آموزی و جذب بازار کار یک ضرورت است که باید در همه بخش‌ها دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد بخش کشاورزی است و قریب ۲۰ سال هنرستان کشاورزی وجود نداشت گفت: با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و آموزش وپرورش هنرستان کشاورزی در دو رشته متناسب با نیازهای استان در سال ۹۶ راه اندازی شد .

رضایی یکی از مشکلات این هنرستان از بدو تاسیس تا کنون را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: خوشبختانه با حمایت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  این مشکل حل شد و بستر برای توسعه  رشته‌های بخش کشاورزی در سال‌های آینده نیز میسر شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه انتخاب و انتصاب مدیران در مدارس طبق دستورالعمل و از طریق آزمون و مصاحبه تخصصی هر ساله انجام می‌گیرد ،گفت: اگر بخواهیم ۵ مدیر نمونه و برتر در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد انتخاب کنیم یکی از این مدیران مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی است.

رضایی افزود: در سایه مدیریت توانمند علمی هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی ، علی‌رغم همه محدودیت‌های مکانی و مشترک با دو دستگاه اداری به خوبی این مجموعه را اداره کردند  به طوری که در سال تحصیلی گذشته این هنرستان در سطح ملی در زمینه جذب دانش آموز رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری خوب مرکز تحقیقات کشاورزی با هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی گفت: خوشبختانه نیروی انسانی دروس تخصصی دو رشته کشت گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی از نیروهای علمی و توانمند که اکثرا در سطح دکتر هستند آموزش دانش آموزان را برعهده دارند که با بررسی میدانی فعالیت‌های عملی به خوبی آموزش داده می شوند.

وی گفت: در ایستگاه چم خانی مختار یک هکتار زمین به رشته کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده و در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد دشت روم نیز از ظرفیت این مرکز وسایر طرح‌های سطح شهرستان برای اجرای کار عملی دانش آموزان استفاده می شود.

رضایی استقبال دانش آموزان از رشته های هنرستان کشاورزی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با حل مشکل فضا در سال‌های آینده رشته‌هایی جدیدی را در هنرستان کشاورزی دایر کنیم.

وی به شرایط کرونایی و آموزش دانش آموزان اشاره کرد واز مدیر و مجموعه همکاران هنرستان کشاورزی خواست که با جدیت بحث آموزش مجازی دانش آموزان را در کنار آموزش حضوری دانش‌آموزان پیگیری کند.

رضایی  با اشاره به حمایت و تعامل آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات در بحث شبانه‌روزی،کادر مدیریتی و دروس عمومی هنرستان کشاورزی نیز گفت: انتظار می رود مرکز تحقیقات کشاورزی فضای این هنرستان را به بهترین شکل ممکن تجهیز کند تا محیطی شاداب برای آموزش دانش آموزان فراهم شود.

پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و توجه خاص به مسائل آموزشی از سیاست‌های هنرستان کشاورزی

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی در این بازدید از پیگیری‌های مجدانه  استاندار، معاون سیاسی استاندار ،مدیرکل آموزش وپرورش، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی ،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در حل مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی  که بیش از ۳سال به طول انجامید تقدیر و تشکر کرد و گفت: با توسعه فضا بستر برای آموزش مطلوب دانش آموزان هنرستان کشاورزی  فراهم می‌شود.

سید ولی موسوی پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و توجه خاص به مسائل آموزشی و علمی هنرستان را از سیاست‌های کلیدی مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی عنوان کرد و گفت: با همکاری دانشگاه یاسوج وسایر ظرفیت‌های استانی و حمایت ویژه متولیان کشاورزی استان تلاش می‌کنیم مهارت آموزی دانش آموزان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۴ نفر از دانش‌آموزان هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی در جشنواره هنرستان‌های کشاورزی به میزبانی مرکز تحقیقات استان خراسان رضوی رتبه برتر کشوری را کسب کردند که نشان از توانمندی دانش آموزان این دیار دارد.

در پایان این بازدید معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان به همراه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان از نزدیک در جریان توسعه فضاهای ملحق شده به هنرستان کشاورزی قرار گرفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی