• تاریخ: 2014/07/05
  • شناسه خبر: 1610

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد

بیش از ۴۷ هزار فقره سند مالکیت تک برگ در سطح استان صادرشد

 مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان  کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه فعالیتهای ثبت اسناد استان را تشریح کرد. وی در ابتدا با گرامیداشت سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی ومدیرت جهادی گفت همه مردم ...

IMG_2560

 مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان  کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضاییه فعالیتهای ثبت اسناد استان را تشریح کرد. وی در ابتدا با گرامیداشت سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی ومدیرت جهادی گفت همه مردم ومسئولان باید در جهت تحقق شعار امسال بکوشند تا شاهد رشد وشکوفایی اقتصادی وتعالی فرهنگی در جامعه باشیم.  سعید محوری تشریح اقدامات ثبت واسناد در رسانه ها،غبارویی گلزار شهدا،نظامند کردن مشاورین املاک خودرو،توزیع بروشور بین  مردم از نحوه اقدامات در دفاتر اسناد رسمی وآشنایی  عموم مردم با مزایای تنظیم سند رسمی   واجرایی شدن عملیات احداث ساختمان ثبت یاسوج را بخش از اقدامات این اداره کل در هفته قوه قضاییه ذکر کرد.

تشریح اقدامات ثبت اسناد واملاک کهگیلویه وبویراحمد

سعید محوری  با اشاره به وظایف ذاتی ثبت اسناد واملاک کشور گفت :سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای تکالیف قانونی مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و سیاستهای کلی سازمان و درراستای شفاف سازی امور و به منظور کاهش مراجعات مردمی و ارائه خدمت در محیط مجازی بااصلاح فرایندهای ثبتی در زمینه های استعلام الکترونیک ،ارسال الکترونیک خلاصه معاملات ،صدور اسناد مالکیت کاداستری ،ثبت اینترنتی و الکترونیک اختراعات ،ثبت الکترونیک شرکتها و موسسات غیر تجاری ،تخصیص شناسه ملی به دستگاهها و نها دهای دولتی و عمومی شرکتها و موسسات غیر تجاری ،سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق و سامانه اجرای مفاد اسناد رسمی ، مجموعه ای از سامانه های نرم افزاری را طراحی و تولید ،که مورد بهره برداری واحد های ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق گردیده است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان  کهگیلویه وبویراحمد گفت : سامانه ثبت امضاء الکترونیک که سرآغاز یک حرکت مثبت و سازنده در جهت الکترونیکی شدن اسناد و معاملات است در دفاتر اسناد رسمی استان نیز راه اندازی شده است که راه اندازی این سیستم باعث کاهش سفرهای شهری و ارتباط افراد با یکدیگر در دنیای مجازی بدون نیاز به مسافرتهای کاری و تجاری در منزل یا محل کارمی گردد که این نوع امضاء نیز مانند امضاء دست نویس دارای آثار حقوقی احراز هویت امضا کننده سند و التزام وی به مندرجات آن است و از طرف حاکمیت و توسط قانون حمایت میشود  .

مقام سوم ثبت اسناد استان در رسیدگی

تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی در کشور

 سعید محوری  در ادامه افزود: پس از اجرائی شدن قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی و برطرف شدن موانع و مشکلات مردم جهت سنددارکردن ابنیه و اراضی فاقد سند رسمی و در جهت روانسازی اجرای عملیات تاکنون تعداد  ۷۷۰۹  فقره پرونده در سطح استان تشکیل و به نوبت در دست بررسی و اقدام می باشد که تاکنون تعداد ۲۱۵۲ فقره پرونده منجر به صدور رای گردیده است که در حال حاضر استان کهکیلویه و بویر احمد مقام سوم رسیدگی در کل کشور را به خود اختصاص داده است  .

 وی افزود :همزمان با راه اندازی سامانه تولید و عرضه مسکن روستائی و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفرتاکنون ۴۵۴۹ جلد سند مالکیت در سطح استان توسط واحد های ثبتی تابعه این اداره کل صادر گردیده است محوری خاطرنشان کرد:پس از صدور دستور ریاست عالیه سازمان جناب آقای دکتر تویسرکانی و در جهت افزایش ضریب امنیت پرونده های ثبتی و در جهت صیانت ازاسناد و مدارک مردم اکثرپوشه های  پرونده های ثبتی موجود در استان بازسازی و تعداد ۹۰۷۰ فقره نیز داده آمائی گردیده اند

 مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان  کهگیلویه وبویراحمد در ادامه افزود :تاکنون نقشه مقدار ۳۱۲۹۴۱ هکتار از اراضی محدوده واحدهای ثبتی استان وارد سامانه گردیده که این مقدار شامل حریم رودخانه ها و محیط زیست و مستثنیات و منابع طبیعی و زمینهای زراعی و روستائی نیز میگردد .وی افزود پس از صدور دستور ریاست  محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پیگیری مدیر محترم دفتر نظارت بر اجرای اسناد رسمی و با تلاش همکاران گرامی در سطح استان اطلاعات تمامی پرونده های اجرائی موجود وارد سامانه الکترونیکی شده وداده آمائی گردیده اند.

  بیش از ۴۷ هزارفقره سند مالکیت تک برگ در سطح استان صادرشد

 مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان اظهار داشت: اززمان راه اندازی سامانه جامع الکترونیک و صدور اسناد مالکیت تک برک تاکنون تعداد ۴۷۲۴۷ فقره سند مالکیت تک برگ در سطح استان صادر که از این تعداد ۱۰۵۰۷ مورد مربوط به طرح فراخوان تبدیل اسناد مالکیت دفتر چه ای به سند مالکیت کاداستری بوده است و همچنین از زمان راه اندازی سامانه مزبور تاکنون ۳۱۵۰۸ مورد استعلام به صورت مکانیزه در دفاتر اسناد رسمی در استان انجام گردیده است .

 مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان  کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت : در جهت رسیدگی به تخلفات و اشتباهات انجام شده از طرف دفاتر اسناد رسمی در استان از سال ۱۳۸۹ تاسال ۱۳۹۱ و در پی گزارش بازرسان این اداره کل  تعداد ۱۱۵ فقره رای از طرف دادگاه رسیدگی به تخلفات سردفتران و دفتر یاران صادر گردیده است که این تعداد در سال ۱۳۹۲ به رقم ۱۸۰ مورد رسیده است که از افزایش ۵۶ در صدی نسبت به سه سال گذشته بر خوردار بوده است که این ناشی از زحمات کارکنان این اداره کل بوده است .

رشد چشمگیر درآمدهای واحدهای ثبتی در سال گذشته

 محوری  در خصوص در آمدهای واحد های ثبتی تابعه در سال ۱۳۹۲  گفت :میزان وصول مطالبات بانکها و موسسات ۲۲۹ درصد و میزان وصول حقوق دولتی ۹۸ درصد و تعداد پرونده های مختومه ۱۴درصد و در قسمت املاک تعداد دفاتر داده آمائی شده ۱۵۶درصد و درآمد املاک ۱۵۳درصد و رفع بازداشتی از اسناد توقیف شده ۱۵درصد و اسناد مالکیت صادره ۶۵ درصد و خلاصه معاملات ثبت شده ۲۷ درصد و املاک ثبت شده ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است .

محوری  در مورد اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی نیز گفت: در سال ۱۳۹۲ جمعا ۱۲۲۴۱۰ سند و در سال ۱۳۹۱ تعداد ۱۸۵۷۴۷ سند در دفاتر اسناد رسمی در استان تنظیم که این میزان سند تنظیمی در سال جاری نسبت به تعداد اسناد مشابه سال قبل ۳۴ درصد کاهش داشته است که تقریبا تمامی اسناد تنظیم شده توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرارگرفته اند .وی افزود : در دفاتر ازدواج و طلاق در استان در سال ۱۳۹۲تعداد ۶۹۲۱ واقعه ازدواج و در سال ۱۳۹۱تعداد ۸۲۱۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که این تعداد وقایع ازدواج در سال ۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۱ حدود ۱۶ درصد کاهش داشته است و همچنین در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۰۲۸ مورد واقعه طلاق و در سال ۱۳۹۱ تعدا ۱۰۴۸ مورد واقعه طلاق در سطح استان در دفاترازدواج و طلاق به ثبت رسیده که این تعداد واقعه طلاق در سال ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲در صد کاهش داشته است  که تمامی این اسناد توسط بازرسان این اداره و بازرسان حوزه ثبتی تابعه مورد بازرسی قرار گرفته اند .

دیدارمدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان

مدیر کل   حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور بررسی نحوه عملکرد مدیریت وپرسنل واحدهای ثبتی  از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بازدید کرد واز نزدیک در جریان روند امور قرار گرفت. آقای سعادتمند  که به مناسبت هفته قوه قضائیه  به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده بود دراین سفر ضمن  حضور در گلزار شهدای گمنام  با رئیس کل دادگستری استان ورابطین قضایی نیز دیدار کرد. وی در بازدید از واحدهای ثبتی با مراجعین وپرسنل به گفتگو نشست و عمکلرد واحدهای ثبتی استان را رضایت بخش عنوان کرد واز خدمات دهی  وپاسخگویی مناسب واحدهای ثبتی با مردم تشکر وقدردانی کرد

تجلیل از پرسنل واحدهای ثبتی

همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه طی مراسمی با حضور پرسنل واحدهای ثبتی عملکرد واحدهای مختلف تشریح گردید ، در این جلسه مدیرکل ثبت اسناد واملامک استان ، نحوه عملکرد ثبت استان را براساس فرایندهای اعلامی مطلوب عنوان کرد و اظهار داشت، اخذ امیتاز ۹۹۹ ، همچنین صدور صد درصدی سهمیه صدور سند مالکیت تک برگ و سایر فرایندهای ناشی از تلاش شبانه روزی همکاران عزیز می باشد . در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از خدمات نیروهای خدوم  ثبت اسناد استان تجلیل به عمل آمد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست