تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 سپتامبر 2020 - 20:29
کد خبر : 15988

آغاز مرحله سوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

آغاز مرحله سوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به حاملان سلاح های سرد و گرم، مجاز و غیرمجاز، گفت: اجرای گام سوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان برخورد با اراذل و اوباش بوده و با افرادی که موجب نا امنی در جامعه شوند، برخورد جدی خواهد شد. یه گزارش پایگاه

آفتاب دنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به حاملان سلاح های سرد و گرم، مجاز و غیرمجاز، گفت: اجرای گام سوم طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان برخورد با اراذل و اوباش بوده و با افرادی که موجب نا امنی در جامعه شوند، برخورد جدی خواهد شد.

یه گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید علی ملک حسینی اظهار داشت: به هیچ وجه حضور افرادی که سلاح سرد و گرم حمل می کنند و سبب نا امنی می شوند و به صورت هیجانی در شهر به جان همدیگر می‌افتادند را تحمل نخواهیم کرد.

وی افزود: مردم خواستار امنیت بوده و ما دنبال امنیت پایدار هستیم و هرگونه ماجراجویی اراذل و نه تهاوباش در استان محکوم بوده و افرادی که قصد هرگونه ماجراجویی در شهرها را دارند و مرکز استان را با محیط های ناسالم مقایسه و مبادرت به انجام اقدامات هنجار شکنانه می کنند، برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به موجب نص صریح قانون، حمل هرگونه سلاح گرم و سرد، غیر مجاز و افشانه های اشک آور جرم، محسوب شده و مجازات شدیدی را برای حمل کنندگان به دنبال خواهد داشت، بنابراین این افراد یا باید رفتار خود را اصلاح و مانند سایر همشهریان سالم زندگی کنند، در غیر این صورت اینکه منتظر باشند تا دستگاه قضایی با قاطعیت، و در جایی که تصورش را نمی کنند دستگیرشان کرده و با آنها، شدیدترین برخورد قانونی را نماید.

ملک حسینی ابراز داشت: با توجه به لزوم به کارگیری  اقدامات قضایی و پیشگیرانه و برخورد و جلوگیری از جولان اراذل و اوباش تاکنون دو مرحله از طرح قضایی، انتظامی و امنیتی  در مرکز استان بسیار موفقیت آمیز بوده و رضایت شهروندان را به دنبال داشته است.

با تجربه ای که از ۲ طرح قبلی حاصل شد، گام سوم اجرایی شده و تاکنون تعدادی از افراد سابقه دار دستگیر و مقادیری سلاح سرد از اراذل و اوباش کشف شده است.

در این طرح که با حضور نیروی انتظامی و معاون دادستان  انجام شده، ۱۲ نفر از افرادی که مبادرت به حمل سلاح سرد کرده بودند، دستگیر و ضمن ضبط سلاح های آنها، این افراد جهت بررسی سوابق و وجود پرونده های در دست اقدام، به بازداشتگاه اعزام شدند.

اولین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی، برخورد با خودروهایی بود که آسایش و آرامش شهروندان را در ساعات پایانی شب برهم زده و خواب را از چشمان آنها می ربودند و موجب برهم زدن نظم عمومی  می شدند، بگونه ای که این خودروها در پارکینگ توقیف و برخی متخلفین نیز بموجب قانون بازداشت شدند.

مرحله دوم این طرح، بازرسی از کافی شاپ هایی بود که مردم از طریق سامانه سجام گزارش داده یا مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ را در جریان فعالیت های غیر قانونی و خلاف این اماکن قرار داده بودند.

در این طرح، با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، اکیپ هایی از نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، کارشناسان مرکز بهداشت از این صنوف بازدید و در صورت مشاهده تخلف، از سوی مراجع ذیربط، اقدام قانونی لازم با آنان، انجام می گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی