تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 جولای 2014 - 22:52
کد خبر : 1570

بانک ملی استان به شدت پیگیر پرونده بدهکاران بانکی می باشد.

بانک ملی استان به شدت پیگیر پرونده  بدهکاران بانکی می باشد.

عمده بدهکاری ها ی بانک ملی مربوط به چند کارخانه دار استان می باشد که بیش از ۶۰ درصد منابع بانک ملی استان را در اختیار دارند.

 

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدهکاران بانکی و مطالبات معوقه بانکی در استان زیاد بوده تا جایی که استاندارد جهانی معوقات بانکی ۴ درصد می باشد ولی در استان ۲۵ درصد مطالبات معوقه بانکی در استان رسیده ایم.

2286_635391058821255276_s

به گزارش نسیم دنا محمد رشید جبا  با بیان اینکه بخش اعظمی از این آمار مربوط به دانه درشت های بدهکاران بانکی در استان است افزود: در این آمار مردم بی بضاعت کمترین نقش را دارند و عمده این بدهکاری ها مربوط به چند کارخانه دار استان می باشد که بیش از ۶۰ درصد منابع بانک ملی استان را در اختیار دارند.
وی با بیان اینکه این چند کارخانه دار در سال های گذشته مبلغ ۵۵ میلیارد تومان از منابع بانکی استان را در اختیار دارند ابراز داشت: این افراد از پرداخت این مبلغ به بهانه های مختلف امتناع کرده که با درنظر گرفتن میزان این مبلغ درصورت پرداخت می توان به ۳ هزار نفر از جوانان استان و انواع تسهیلات از جمله وام ازدواج پرداخت شود.
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به بدهکاران دانه درشت بانکی در استان گفت: بانک ملی استان به شدت پیگیر پرونده این بدهکاران بانکی می باشد.
وی با بیان اینکه تمامی احکام قانونی درخصوص این بدهکاران صادر شده افزود: مصوباتی قانونی درخصوص مطالبات بانکی طی روزهای اخیر صادر شده که درصورت عدم وصل این مطالبات با بدهکاران دانه درشت بانکی استان به شدت و طبق قانون برخورد خواهد شد.
این مدیر بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قیمت تمام شده وام های اخذ شده از سوی این کارخانه داران ۱۰۰ درصد می باشد اظهار داشت: این سود برای بانک ملی تنها ۱۵ می باشد که سود این مبالغ برای کارخانه داران ۸۵درصد بیشتر از بانک بوده است.
وی با بیان اینکه تورم فقیر را فقیرتر و پولدار را پولدارتر می کند ابراز داشت: با توجه به شرایط کنونی تورم در کشور اگر شخص بدهکار باشد سود می برد که این کارخانه داران نیز با همین روش بخش اعظمی از سرمایه های بانکی استان را در اختیار داشته و به نوعی این مبلغ را به بانک ملی استان بدهکار هستند و برنمی گردانند.
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اطمینان مردم از بانک ملی در سال های اخیر به هیچ عنوان کاهش نیافته ابراز داشت: با توجه به ترس مردم برای سپرده گذاری در برخی بانک های خصوصی و همچنین رعایت قوانین بانکی توسط بانک ملی برای انضباط مالی و فعالیت در چارچوب قوانین و مقررات وضع شده توسط بانک ملی، زمینه سپرده گذاری مطمئن و کارآمد در این بانک برای مردم مسجل شده است.
جبا با بیان اینکه اگر تاکنون برخی بانک های محلی در انجام امور مردم فعال نبوده اند اما بانک ملی با تمام وجود این وظیفه را به خوبی انجام داده اظهار داشت: از جمله این امور می توان به اعطای وام های خود اشتغالی زودبازده، وام های مسکن روستایی، وام های کمیته امداد امام خمینی (ره) و وام های خرید کالا و خودرو و قرض الحسنه ضروری اشاره کرد.
مدیرعامل بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این بانک ها با اولویت سودآوری از انجام برخی امور بانکی مربوط به مردم که برایشان سودی ندارد امتناع می کنند.
وی با تاکید بر نظارت تسهیلات ارائه شده به متقاضیان از سوی مسئولان مرتبط اذعان داشت: از یک سو عدم نظارت دستگاهای ذیربط بر مصرف پول و از سوی دیگر عدم مطالعه وام گیرندگان از بازار کار و توجیهات اقتصادی باعث بروز مشکلات برای برخی وام گیرندگان می شود.
جبا با اشاره روند رو به رشد استقبال مردمی از سیستم های نوین بانکی در استان اظهار داشت: استفاده از سیستم بانکداری الکترونیکی از روش های مناسب و به صرفه در وقت و انرژی بوده که در این سیستم بیشتر امور بانکی از جمله پرداخت اقساط، انواع انتقال، افتتاح حساب، پرداخت قبوض و دیگر امور بانکی صورت می گیرد.
این مدیر بانکی با اشاره به استفاده بیش از پیش مردم از خودپردازها گفت: استفاده مردم از خودپردازها تا حد زیادی کار بانک ها را درخصوص انتقال وجوه راحت کرده و از سوی دیگر باعث کاهش برخی مشکلات از جمله بهداشتی در انتقال پول ها شده است.
وی با بیان اینکه بانک ملی استان ۴۰ درصد از مانده تسهیلات بانکی استان را در اختیار دارد افزود: بانک ملی استان تاکنون بیش از ۷ برابر ظرفیت خود به متقاضیان در استان وام داده که بیشتر این متقاضیان افراد آسیب پذیر با وام های زیر ۲۰ میلیون تومان با نرخ ۱۵ درصد بوده است.
جبا عمده این وام ها را در بخش های مسکن روستایی، بنیاد شهید و کمیته امداد عنوان کرد و گفت: پرداخت وام ازدواج از دیگر وام های پرداختی بانک ملی استان بوده که با توجه به ارائه این تسهیلات از سوی بانک ملی هیچ رقیب بانکی در این زمینه نداریم.
رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اظهار نظرهای برخی مسئولان استانی درخصوص اعتبارات بانکی کمیته امداد استان گفت: بیش از ۸۰ درصد تسهیلات کمیته امداد استان را بانک ملی پرداخت می کند که اگر بانک ملی استان پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر را متوقف کند سیستم های بانکی و نهادهای مربوطه هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

منبع: بشار نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی