تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 جولای 2014 - 4:40
کد خبر : 1564

بیش از ۶۵۰ اثر تاریخی و ۵۰ اثر معنوی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بیش از ۶۵۰ اثر تاریخی و ۵۰ اثر معنوی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

محمود باقری با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در این استان وجود دارد، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده سالانه ۱۰ اثر تاریخی استان ثبت ملی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون بیش از ۶۵۰ اثر تاریخی و ۵۰ اثر معنوی و فرهنگی در این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش نسیم دنا محمود باقری با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در این استان وجود دارد، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده سالانه ۱۰ اثر تاریخی استان ثبت ملی می شود.

باقری خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های بالقوه تاریخی و فرهنگی است که هنوز به طور مطلوب به مردم معرفی نشده اند.

IMG_2444

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت آثار در فهرست آثار ملی کشور زمینه لازم جهت حمایت قانونی از آثار در محاکم قانونی و مقامات قضایی ذیربط فراهم می آورد و امکان جذب اعتبارات لازم برای انجام عملیات مطالعاتی، مرمتی و حفظ و نگهداری فراهم می کند.

باقری ابراز کرد: بیشترین آثار تاریخی ثبت شده کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های کهگیلویه و گچساران قرار دارد.

وی عنوان کرد: با رایزنی های انجام شده پنج محوطه تاریخی درکهگیلویه و بویراحمد، از جمله قلعه دژ مهتابی در شهرستان کهگیلویه ، سرای میرزا در روستای سادات امامزاده علی(ع) و سه محوطه تاریخی شناسایی شده در سال های اخیر در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

باقری خاطرنشان کرد: هفت اثر تاریخی در دو شهرستان کهگیلویه و گچساران که قبلاً در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند از سوی مشاورین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال تعیین حریم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی