تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 می 2020 - 1:46
کد خبر : 15522

آموزش وپرورش آماده همکاری با مرکز تحقیقات در جهت توسعه رشته های مهارتی در بخش کشاورزی است

آموزش وپرورش آماده همکاری با مرکز تحقیقات در جهت توسعه رشته های مهارتی در بخش کشاورزی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، کورش دلشاد در دیدار با رئیس مرکزتحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) توسعه کمی وکیفی آموزشهای مهارتی در دوره متوسطه را یک تکلیف برشمرد

آفتاب دنا : مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از آمادگی همکاری آموزش وپرورش با مرکز تحقیقات جهت توسعه رشته های مهارتی در بخش کشاورزی خبرداد.

در پی انتصاب گورش دلشاد به سمت مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد رئیس مرکزتحقیقات آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد و عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) جهت عرض تبریک با وی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، کورش دلشاد در این دیدارصمیمی توسعه کمی وکیفی آموزشهای مهارتی در دوره متوسطه را یک تکلیف برشمرد وگفت: توجه به یادگیری یک مهارت یا تخصص ویژه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان مبنای سند تحول آموزش وپرورش است که با جدیت دنبال می شود.
وی تاسیس هنرستان کشاورزی را از اقدامات خوب و ماندگار آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتهای خوب شهرستان بویراحمد در بخش کشاورزی آموزش وپرورش آماده همکاری با مرکز تحقیقات در جهت توسعه رشته های مهارتی در بخش کشاورزی است.
دلشاد ، مدیر هنرستان کشاورزی را از مدیران موفق ،خلاق و کارآمد ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات هر چه سریعتر مشکل فضای آموزشی این هنرستان که مزین به نام یکی از علما و مفاخر استان وکشور است حل شود.
وی با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش توسعه آموزش‌های مهارتی فنی‌و‌حرفه ای و کار‌و‌دانش یک ضرورت است خاطرنشان کرد: نامگذاری هنرستان کشاورزی به نام آیت الله ملک حسینی احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری برای کیفی سازی آموزش و حل مشکلات این هنرستان به ما می دهد و آماده همکاری همه جانبه با مرکز تحقیقات در راستای تقویت و توسعه هنرستان کشاورزی هستیم .

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار با تبریک انتصاب مدیر جدید آموزش وپرورش گفت: یکی از رسالتهای مرکز تحقیقات بحث آموزش برای بهره برداران وکشاورزان و توجه به آموزش عمومی در سطح مدارس است که خوشبختانه راه اندازی هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در همین راستا صورت گرفته است.
کاووس کشاورز گفت: هنرستان کشاورزی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات به شکل شبانه روزی آغاز به کار کرد که هم اکنون ۱۲۰ دانش آموز در این هنرستان مشغول به تحصیل می باشد.
وی با تقدیر وتشکر از مدیر و مجموعه عوامل اجرایی این هنرستان در راستای تحقق اهداف هنرستان کشاورزی و موفقیتهای آن در سطح ملی اظهار داشت: تلاش می کنیم با تعامل و همدلی با آموزش وپرورش فعالیتهای آموزشی این هنرستان را گسترش داده ، مشکلات این هنرستان را به مرور حل نماییم و در راستای تربیت کشاورز زادگان گامهای موثر تری برداریم.
معاون آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در این جلسه نیز از تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش با مرکز تحقیقات تشکر کرد وگفت: اجرای طرح سنجش ومهارت ویژه بزرگسالان از اقدامات خوب تعاملی میان آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات است که در همه استانهای کشور در حال اجراست ولی متاسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد روند کندی دارد.
فرامرز روزبهی افزود: در طرح سنجش ومهارت افرادی که سالها در بخشهای مرتبط با کشاوری کار کرده اند اما مدریک ندارند با آموزشهای تخصصی و برگزاری آزمون به آنها مدرک اعطا می شود که جهت اجرای آن نیازمند مجوز و همکاری آموزش وپرورش هستیم.

در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی هنرستان کشاورزی سال آینده دانش آموز نمی پذیرد

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد گفت: هنرستان کشاورزی در راستای تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی طی تفاهم نامه ای میان آموزش وپرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی راه اندازی شد.
سید ولی موسوی ، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این هنرستان را مشترک بودن فضای آموزشی دانست وگفت: برای حل مشکل فضای آموزشی این هنرستان جلسات مختلفی در آموزش وپرورش و استانداری تشکیل شده ولی متاسفانه هنوز این مشکل حل نشده است.
وی گفت: معاون سیاسی امنیتی استاندار از این هنرستان بازدید واز نزدیک در جریان فعالیتهای این هنرستان قرار گرفت که امید می رود با تلاشهای ایشان و همکاری سازمان جهاد کشاورزی فضای آموزشی این هنرستان مستقل شود.
موسوی از ارسال نامه ای با امضای مدیرکل آموزش وپرورش به معاون سیاسی استاندار جهت پیگیری مشکل فضای آموزشی هنرستان کشاورزی خبر داد وگفت: در صورت عدم مستقل شدن فضای آموزشی این هنرستان در پایه دهم سال تحصیلی آینده پذیرش دانش آموز نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی