تاریخ انتشار : دوشنبه 30 ژوئن 2014 - 0:04
کد خبر : 1539

لزوم فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

لزوم فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش نسیم دنا فیض‌الله پاسره بر لزوم فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود هر فرد این فرهنگ‌سازی را از خود شروع کند تا در جامعه نهادینه شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در روستاهای استان تاکید کرد.

به گزارش نسیم دنا  فیض‌الله پاسره  بر لزوم فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود هر فرد این فرهنگ‌سازی را از خود شروع کند تا در جامعه نهادینه شود.

81057032-5520214

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از استان‌های پرآب کشور محسوب می‌شویم اما به دلیل استفاده بی‌رویه و عدم رعایت الگوی مصرف آب با مشکلاتی مواجه می‌شویم، گفت: در تامین آب روستاها مشکل خاصی وجود ندارد که کم‌آبی‌ها و کاهش فشار آب به مردم منطقه و نحوه مصرف آن‌ها برمی‌گردد.

پاسره با بیان اینکه همواره بر فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در سطح روستاهای استان تاکید کردیم، گفت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه با عزمی راسخ نسبت به آگاه‌سازی جامعه وارد میدان شوند.

این مسئول در ادامه از رسانه‌ها به عنوان چشم بینای جامعه یاد کرد و از همکاری و تعامل اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مکتوب و مجازی و رسانه ملی به جهت پوشش برنامه‌ها و الگوسازی مصرف آب در روستاها قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این تعامل و همکاری ادامه داشته باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه عزم خود را برای مقابله با هرگونه مصرف نامناسب آب در روستاهای استان به کار بستیم، گفت: وجود انشعابات غیرمجاز، فرسودگی‌ شبکه و عدم رعایت الگوی مصرف آب از عوامل مهم در هدرروی آب است.

پاسره در ادامه از رسانه‌های مکتوب و مجازی کهگیلویه و بویراحمد خواستار فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب در سطح روستاهای استان شد و گفت: افرادی از جمله دهیاران، شوراها، فرهنگیان مناطق و ائمه جمعه و جماعات نیز می‌توانند شرکت آب و فاضلاب استان را در فرهنگ‌سازی الگوی مصرف یاری کنند.

این مسئول تعداد روستاهای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد را یک‌هزار و ۶۷۶ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۴۰۰ روستا دارای تاسیسات آبرسانی بوده که از این تعداد یک‌هزار روستای آن زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب بر حسب وظیفه یک‌هزار روستای استان را از شبکه کنتور گذاری بهره‌مند کرده و ۴۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد مشترک هستند، گفت: از مردم استان و کسانی که فاقد شبکه کنتور گذاری هستند تقاضا می‌شود همکاری لازم را برای نصب کنتور داشته باشند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی