تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 می 2020 - 0:36
کد خبر : 15358

کهگیلویه وبویراحمد به رغم همه محدودیتها در زمینه کنترل کرونا بهترین کارکرد را داشته است.

کهگیلویه وبویراحمد به رغم همه محدودیتها در زمینه کنترل کرونا بهترین کارکرد را داشته است.

یزدان پناه گفت: رصد و پایش خبرهای کرونایی و مندرجات و محتویات رسانه های جمعی در استان کهگیلویه وبویراحمد بیانگر بیشترین حد تعامل، همکاری و ارتباط تنگاتنگ اصحاب رسانه با ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا و مجموعه کادر بهداشت و درمان بوده است.

آفتاب دنا : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی از تلاش ها و نقش ارزنده و قابل تحسین همه رسانه ها در طول بیش از دو ماه از ورود بیماری مرگ بار و عالم گیر کرونا در استان قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، دکتر پرویز یزدان پناه  دراین دیدار تاکید کرد: بسیاری از طرح های مقابله ای و راه های کنترل و مدیریت این بیماری به فرهنگ سازی ، اگاهی بخشی عمومی و همچنین اقناع سازی واقعی و حرفه ای مردم بستگی داشت که بدون حمایت ، تعامل و نقش ارزنده اصحاب  فرهنگ و هنر بویژه رسانه ها این امر قابل تحقق نبود.

نقش رسانه های کهگیلویه وبویراحمد در مدیریت کرونا قابل تحسین است

وی یادآور شد: رصد و پایش خبرهای کرونایی و مندرجات و محتویات رسانه های جمعی در استان کهگیلویه وبویراحمد بیانگر بیشترین حد تعامل، همکاری و ارتباط تنگاتنگ اصحاب رسانه با ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا و مجموعه کادر بهداشت و درمان بوده است.

یزدان پناه با بیان اینکه پویش های اجتماعی و فرهنگی ، مشارکت و بینش عمیق مردم فهیم استان با همکاری اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه کمک شایانی به متولیان امر در زمینه کنترل و مقابله با این بیماری ایفا کرد، گفت: کهگیلویه وبویراحمد برغم همه محدودیتها ، کمبودها و محرومیت ها در زمینه کنترل و اجرای راهبردهای مقابله ای به اذعان مسئولان ملی بهترین کارکرد را داشته است.

وی  یکی از طرح های مهم برای مقابله با کرونا را اجرای طرح غربالگری و بیمار یابی فعال و گسترده دانست و گفت: آغاز اجرای این طرح در حالی که بسیاری از استان ها در پیک بیماری و در سطح بیمارستان ها مشغول درمان بیماران کرونایی بودند اما استان کهگیلویه وبویراحمد از همان اواخر اسفند ماه اقدام به آغاز و عملیاتی کردن این طرح ها کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: بیمار یابی فعال و گسترده یکی از مهمترین رویکردها و کارکردهای مثبت و امیدوارکننده در راستای مقابله و مدیریت کرونا در استان بوده که به اذعان مسئولان و متولیان امر در سطح وزارت بهداشت کهگیلویه وبویراحمد در این راستا نیز پیشتاز بوده است.

وی گفت: در این استان میانگین تست های انجام شده دو برابر میانگین کشوری یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۸۵۰ نفر انجام شد، در صورتیکه میانگین کشوری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر از ۴۵۰ تست است.

وی بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکنون کمترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در بین همه استان های کشور را داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : همه این برنامه ها و اقدام های اثربخش با محوریت ، تدابیر و همکاری همه جانبه از سوی حسین کلانتری استاندار، معاونت ها و مدیران زیرمجموعه و همچنین نقش تعاملی و مشارکت سایر نهادها و اعضای ستاد مدیریت کرونا اعم از سپاه، بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی ، پلیس راه و راهور، هلال احمر، شهرداریها،فرمانداران، راه و شهرسازی و سایر نهادهای مرتبط برای کنترل این ویروس مرموز بوده و البته مشارکت و همکاری خیلی خوب مردم در این زمینه بسیار موثر بوده است.

یزدان پناه گفت: با وجود موفقیت های ارزشمند نباید از خطر و ورود موج جدید این ویروس غفلت کرد.

وی افزود: این امکان وجود دارد که ویروس کرونا برای بار دیگر در سطح زیاد گسترش یابد و جان بسیاری از مردم استان را بگیرد بنابراین نیاز است تمام تلاش خود را برای کنترل و پیشگیری این بیماری بکار ببندیم و مردم بیش از پیش همکاری کنند و آمادگی لازم در این خصوص داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال تغییر ماهیت ژنتیکی و قوی تر شدن ویروس کرونا با قدرت بیماری زایی بیشتر وجود دارد.

یزدان پناه عنوان کرد: بر اساس آخرین بررسی ها، هر ۱۰ سال یک بار، همه گیری شیوع ویروس آنفولانزا در سراسر جهان وجود دارد، بنابراین امکان دارد پاییز امسال (سال ۲۰۲۰) کرونا و آنفولانزا هر دو مهمان ناخوانده باعث مرگ و میرهای بسیار شوند.

وی تاکید کرد: بیشتر موارد ابتلا به ویروس کرونا در اوایل ورود این بیماری  به استان به ویژه در مناطق گرمسیری استان به سبب حضور مردم در مراسم ها، تجمعات و دورهمی ها بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم استان خواست از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع به جد خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی