تاریخ انتشار : یکشنبه 29 ژوئن 2014 - 23:51
کد خبر : 1533

۴۰۰ واحد صنعتی در استان در دست اجراست

۴۰۰ واحد صنعتی در استان در دست اجراست

به گزارش نسیم دنا داریوش دیودیده گفت: ۴۰۰ واحد صنعتی در استان در دست انجام است که از یک تا ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند که طرح های بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار دارند.

IMG12243833
رئیس سازمان  صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در نشستی خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته صنعت، معدن گزارشی از فعالیتهای این سازمان در حوزه های مختلف ارائه کرد وبه سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ داد.

به گزارش نسیم دنا داریوش دیودیده گفت: ۴۰۰ واحد صنعتی در استان در دست انجام است که از یک تا ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند که طرح های بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار دارند.

وی بیان کرد: طرح های بالای یک میلیارد تومان نیز در مراحل مختلف از سوی کارشناسان این سازمان مورد نظارت قرار می گیرند.

دیودیده اظهار داشت: ۱۸۱ طرح بالای یک میلیارد تومان در این استان در دست اجراست.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  گفت: ۲۷ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان راکد و نیمه فعال هستند.

 داریوش دیودیده  خاطرنشان کرد: ۷۰۰ واحد تولیدی در استان دارای پروانه بهره برداری هستند و به آنها اجازه تولید داده شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۳۶ درصد از این واحدها تعطیل و راکد بودند که این میزان در سال جاری با رفع مشکلات برخی واحدها به ۲۷ درصد رسیده است.

 

بهره برداری از فاز اول کارخانه سیمان مارگون در سال جاری

وی همچنین عنوان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰هزار تن ماده معدنی در این استان در حال بهره برداری است که امسال این میزان به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید.

دیویده بیشترین استخراج را مربوط به کارخانه سیمان دانست و اظهار داشت: در صورت به بهره برداری رسیدن کارخانه سیمان مارگون سالانه یک میلیون تن به این میزان اضافه خواهد شد.

وی از انجام مطالعات اکتشافی در مناطق مختلف استان خبرداد و افزود: در کنار این ایجاد زیر ساختهای بخش معدن در دستور کار است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از بهره برداری از فاز اول کارخانه سیمان مارگون در سال جاری خبرداد و گفت: این کارخانه با مشکل آب مواجه است که پیگیری های لازم برای رفع این مشکل در حال انجام است.

وی افزود: این کارخانه که نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید در این استان خواهد داشت در سال ۹۴ به طور کامل به بهره برداری می رسد.

ایجاد دوهزار فرصت شغلی در بخشهای صنعت، معدن و فرش در دستور کار

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طبق برنامه چهارساله اقتصادی استان در سالجاری باید شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان در بخش های صنعت، معدن و فرش به بهره برداری برسد.

وی افزود: پیش بینی سال ۹۳ در بخش صنعت و معدن و فرش استان ایجاد دوهزار فرصت شغلی جدید است به این معنا که ۱۶ هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد شده در این بخشها به ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر در سال ۹۳ خواهد رسید.

واحدهای شن و ماسه رودخانه ای اجازه فعالیت ندارند

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه واحدهای شن و ماسه رودخانه ای طبق قانون اجازه فعالیت ندارند، بر رشد تولید شن و ماسه کوهی تاکید کرد.

دیودیده افزود: مکانهایی برای استقرار واحدهای شن و ماسه کوهی مورد مطالعه قرار گرفته و مجوزهای لازم از نهادهایی همچون منابع طبیعی، محیط زیست، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و .. اخذ شده است.

وی حفاظت از محیط زیست را در اولویت کاری این سازمان دانست و گفت: هر طرح صنعتی باید یک پیوست محیط زیست به همراه داشته باشد.

وی عنوان کرد: به دنبال ایجاد تعادل بین بهره بردرای از منابع طبیعی، معادن و محیط زیست هستیم.

بازار این استان با کمبود هیچ کالایی مواجه نیست

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: طی یک سال گذشته هیچ مشکلی در بازار این استان بوجود نیامد.

دیویده افزود: بازار این استان با کمبود هیچ کالایی مواجه نیست و ذخیره سازی کالاهای اساسی به خوبی انجام شده است.

وی  در پایان گفت: ساماندهی بازار و نظارت مستمر بر آن از برنامه های مهم این سازمان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی