تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 آوریل 2020 - 20:35
کد خبر : 15296

اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا فراتر از تصور بوده است/ برعکس واقعیت‌ها قلم نزنید/ باید حب و بغض‌های شخصی و گروهی کنار گذاشته شود

اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا فراتر از تصور بوده است/ برعکس واقعیت‌ها قلم نزنید/ باید حب و بغض‌های شخصی و گروهی کنار گذاشته شود

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا را فراتر از تصور دانست واز ناسپاسی‌ها در مبارزه با کرونا در استان انتقاد و گلایه کرد.

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا را فراتر از تصور دانست واز ناسپاسی‌ها در مبارزه با کرونا در استان انتقاد و گلایه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی در دوره شیوع کرونا اظهار کرد: وقتی که عملکرد نظام را مقایسه می‌کنیم فاصله زیادی با ابرقدرت‌ها داشته‌ایم و متوجه می‌شوند عناصری در ایران داریم که روی آن محاسبه نمی‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای مثال در ۱۳ به دری که سال گذشته داشتیم هزاران نفر شرکت کردند اما در این سال مردم بیرون نرفتند که نشان دهند حضور مردم است و همکاری آن‌ها ستودنی بود.

وی با بیان تدبیری که رهبری در تخصیص مبلغی از صندوق توسعه ملی برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و تامین نیازمندی ها داشتند افزود: کالاها باید به شکل مناسب هم از نظر قیمت و کیفیت و سلامت عرضه شود و مانعی در پیش رو نباشد و مانعی در پیش رو نباشد و برای تامین کارها تجمعی نداشته باشند.

واحدهایی که فروش اینترنتی داشته باشند مورد حمایت معنادار قرار بگیرد

استاندار در ادامه با بیان این که در همه شهرستان‌ها باید جلسه تنظیم بازار صورت بگیرد افزود: اولویت ما فروش اینترنتی و توزیع کالا بدون واسطه است بدون این که تجمعی ایجاد شود درصدی از مردم آمادگی این کار را دارند و فضا آرامتر می‌شود و سبک‌سازی در توزیع کالا صورت می شود.

وی گفت: واحدهایی که فروش اینترنتی داشته باشند مورد حمایت معنادار قرار بگیرد و در کمیسیون تنظیم بازار استان این موضوع را به دقت زیر نظر خواهیم داشت.

کلانتری گفت: در یاسوج باید شبکه توزیع کالاها بیشتر شود و به فروشندگان مجاز این حق داده شود که هدف اصلی ما این است که تجمع کمتر صورت گیرد و اگر واحدی در جایی تجمع در آن صورت گیرد از سوی تعزیرات بسته شود و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و دستگاه‌هایی مثل شهرداری کمک کنند نظارت‌ها باید شکل گیرد و جامعه روستایی و عشایری همه باید با سازکاری دیده شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ماه مبارک رمضان تصریح کرد: هیچ گونه سفره نذری و افطاری در استان شکل نگیرد چون سلامت مردم مهم است و هیچ گونه آشپزخانه عمومی نباید شکل بگیرد و سفره افطاری دولتی هم نداریم تا این زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی افزود: ویروس کرونا دنیا را گرفته و استان و کشور ما هم درگیر شده  وزن دانشگاه‌ها را که نگاه کنیم خیلی‌ها اعتبار بین المللی دارند و مردم برخی کشورها در این بیمارستان‌های استان‌ها درمان می‌کنند و بهترین هیات علمی دارند اما دانشگاه ما نوپا و جوان است که اتفاقی خوب با کمک مردم و مسوولان شکل گرفت و غربالگری خوبی انجام گرفته است.

باید حب و بغض‌های شخصی و گروهی کنار گذاشته شود

استاندار استان گفت: بیماریابی گسترده و نمونه‌گیری وسیع و هدفمند صورت گرفته با مدلی جدید اقدام کردیم تا جلوگیری از انتقال و شیوع کنیم به بیماریابی روی آوردیم و اتفاق عجیبی رخ داده بعضی ها متوجه نیستند که این ارزش به استان برمی گردد  و باید حب و بغض‌های شخصی و گروهی کنار گذاشته شود.

کلانتری افزود: به مجموعه دوستان دانشگاه گفتیم که چرا این کار را به وزارت بهداشت منتقل نکردید زیرا خودشان گفتند شگفت زده شدیم دانشگاه زنجان دانشگاه پایلوت کشور است جمعیت آن‌ها را که نگاه کنید هنوز که هنوز است به اندازه ما تست نگرفته اند اما بعضی‌ها در استان ۱۸۰ درجه برعکس حرف می‌زنند.

وی گفت: تا این که حریرچی دوباره در شبکه خبر موفقیت استان ما را اعلام کرده که نباید این افتخار را کم رنگ کرد انگار بعضی‌ها دوست دارند که ما ۵۰ تا کشته بدهیم اما اکثریت خبرنگاران ما حمایت کردند منکر مشکلات نیستیم ضعف‌ها را تذکر دهید و قوت‌ها را برجسته کنید در حالی که مردم ۲ ماه تحمل کردند نباید این گونه باشد.

وی گفت: تست‌هایی که در شهرستان کهگیلویه بوده‌اند از یکی از استان ها بیشتر است یعنی از ۱۰۰۰ تا تنها ۵۰ تا مثبت بوده که خانوادگی بوده و الان آن‌ها در قرنطینه هستند و یکی فقط بستری است آیا نباید از آن‌ها قدردانی کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برخی که بد قلم  می‌زنند یادشان باشد که روی اعصاب مردم راه نروند و ناامیدی ایجاد نکنند چرا اقدامات انجام شده فراتر از تصور بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی