تاریخ انتشار : جمعه 17 آوریل 2020 - 23:36
کد خبر : 15240

بهبودی ۹۴ بیمار کرونایی/مهمترین مطالبات علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از وزارت بهداشت

بهبودی ۹۴ بیمار کرونایی/مهمترین مطالبات علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از وزارت بهداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جذب نیرو، افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان دهدشت را از جمله درخواست‌های دانشگاه از وزارت بهداشت عنوان کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا:پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خوشبختانه در همان روزهای

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جذب نیرو، افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان دهدشت را از جمله درخواست‌های دانشگاه از وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا:پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خوشبختانه در همان روزهای نخستین ورود کرونا به کشور برای مقابله با این بیماری آماده شدیم و  بیمارستان شهید جلیل یاسوج با ۲۹۴ تخت به عنوان بیمارستان معین مشخص شود و بخش‌های بیمارستان را منتقل کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهدشت اورژانس قدیم که ۸ سال پیش افتتاح شده بود به بخش کرونا اختصاص یافت و آموزش نیروها در دستور کار قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در فاز بعدی تیم‌های غربالگری در سه شهرستان استان فعالیت خود را آغاز کردند و به  ۹ تیم افزایش یافت و ۱۴۱ هزار نفر در ورودی‌های استان غربالگری شدند، بعد احساس کردیم نیاز به آزمایشگاه ویروس‌شناسی داریم.

این مسوول با بیان اینکه با همکاری شهرداری سوله بحران اماده کردیم، گفت: سپاه و بسیج و شهردای از ابتدا با دانشگاه همکاری کردند و ضدعفونی معابر را آغاز کردند اولین مورد استان که دانشجوی قم بود ۶ اسفند شناسایی شد.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به اینکه  در مرحله اول ۹۸.۲ درصد جمعیت استان غربالگری شدند، گفت: در مرحله دوم بیشترین آمار مربوط به استان است و این هم عملکرد قوی نیروهای بهداشتی و بسیج است.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم به جای آماده کردن تخت‌های ای.سی.یو بیماریابی فعال و شناسایی افراد آلوده را در دستور کار قرار دادیم، گفت: ۵ هزار نمونه  در استان گرفته شد و ۳۲۶ نمونه مثبت اعلام شد، بیشترین مورد بیماران در یاسوج بوده و ۸ مورد مرگ براثر کرونا بوده که ۷ نفر بیماری زمینه داشتند، متوسط سن بیماران ۶۸ سال است،ضمن اینکه هیچ بیمار بدحالی در ای سی یو نداریم.

وی بیان کرد: از تعداد جانباختگان استان ۵ نفر مرد و ۳ نفر خانم بوده است، ۵۵ درصد بیماران مرد هستند در حال حاضر ۱۸ بیمار در بیمارستان بستری هستند.

یزدان‌پناه از آماده‌سازی ۸نقاهتگاه با ظرفیت ۳۱۰ تخت برای بیماران و تعدادی تخت هم برای کادر درمانی خبر داد و گفت: ۹۴ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافتند، ۱۸ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۹۰ نفر در قرنطینه هستند و ۱۵ نفر از بهبود یافتگان  در نقاهتگاه هستند میانگین سنی ابتلا به کرونا ۴۰ سال است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک‌های نمایندگان فعلی و منتخب مردم خاطرنشان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی دهدشت، جذب نیرو و افزایش تخت‌های تخصصی از مهم‌ترین مطالبات دانشگاه از وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به بدهی ۲۰ میلیاردی بیمارستان‌های باشت و شهید جلیل یاسوج خواستار مساعدت وزارت بهداشت در این خصوص شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی