تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 آوریل 2020 - 0:22
کد خبر : 15229

فضل ما به مدرک و جناح نیست بلکه بر این است که انقلابی هستیم/فرماندار کهگیلویه: نماز جمعه از ابعاد سیاسی واجتماعی اسلام درشهرهاست

فضل ما به مدرک و جناح نیست بلکه بر این است که انقلابی هستیم/فرماندار کهگیلویه: نماز جمعه از ابعاد سیاسی واجتماعی اسلام درشهرهاست

   

علی رضا اتابک گفت: نماز جمعه پایگاه معنوی جامعه و یکی از ابعاد سیاسی
و اجتماعی اسلام و دژ مستحکم و فریضه وحدت ‌بخش و دشمن‌ شکن است.

   

علی رضا اتابک گفت: نماز جمعه پایگاه معنوی جامعه و یکی از ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام و دژ مستحکم و فریضه وحدت ‌بخش و دشمن‌ شکن است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آفتاب دنا: علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه در اولین جلسه شورای اداری  سال ۹۹ و در نشست تکریم و معارفه ائمه جمعه سابق و جدید دهدشت گفت: عملکردهای بسیار خوبی برای مقابله با کرونا در این شهرستان صورت گرفته که  از همکاری و همراهی همه اصناف، مردم، نیروهای بسیجی و جهادی و کادر بهداشت و درمان در انجام اقدامات پیشگیرانه طی این مدت قدردانی می کنم.

اتابک گفت: بازاریان و مردم نیز نقش زیادی در مبارزه با بیماری کرونا داشتند که عمل به توصیه های پزشکی و تعطیلی خودجوش کسب و کارها از جمله این اقدامات شایسته است.

وی افزود: همه معابر خیابان ها و روستاها توسط بسیجیان و نیروهای شهرداری و گروه های جهادی و مردمی ضدعفونی و گند زدایی شد و اگر امروز می بینیم که در کل شهرستان دوبیمار کرونایی در بیمارستان وجود دارد و حالشان مساعد است، از اینجا نشأت می گیرد که این برادران عزیر شبانه روز پای کار بودند ومجاهدانه تلاش می کردند و همراهی و مساعدت استان نیز در این جهت نقش اساسی داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب گفت: یکی از مشکل ترین کارهایی که برعهده ائمه جمعه است این است که مردم را امر به تقوا کنند.

اتابک با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه پایگاه معنوی جامعه و یکی از ابعاد سیاسی و اجتماعی اسلام و دژ مستحکم و فریضه وحدت ‌بخش و دشمن‌ شکن است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: آنچه جامعه اسلامی امروز به آن نیاز دارد وحدت است تا دشمن نتواند در بین مردم و مسلمین نفوذ پیدا کند، که امروز نفود در همه توطئه های که دشمن علیه این ملت به چشم می خورد و کم کم با نفوذ در جامعه اسلامی و ایجاد انحراف دیگر پایگاه های فرهنگی از جمله مساجد نیز قدرت و توانایی خود را از دست می دهند.

وی با تاکید بر اهمیت نماز جمعه گفت: همه ما در سیستم های اداری و آحاد جامعه وظیفه داریم که در نماز جمعه پشت سر امام جمعه نماز بخوانیم تا جامعه اسلامی احساس امنیت و آرامش و همدلی کند.

علی رضا اتابک با قدردانی از زحمات امام جمعه سابق ارتقای جایگاه را بیانگر مقبولیت عامه و عملکرد موثر حجت الاسلام حسینی دانست.

فرماندار کهگیلویه  گفت: امام جمعه سابق منشا خیر و برکت در شهرستان بود و انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه حکایت از شخصیت علمی و دانش دارد و وی  شایسته این منصب بود

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌ فر در ادامه این آیین با تبیین جایگاه نماز جمعه از نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گفت:  نماز جمعه سنگر است و سنگر ها را حفظ کنید و در بیان دیگری می فرمایند یکی از برکات این نهضت و این انقلاب همین نماز جمعه است. همچنین نماز جمعه قرارگاه ایمان،تقوا و بصیرت است و همین سه کلمه مقام معظم رهبری تکلیف را بر ما مشخص کرد.

امام جمعه جدید دهدشت با اشاره به فعالیت های غرب علیه انقلاب و اسلام تصریح کرد: با وجود اینکه فارسی زبانان دنیا ۲۸۰ میلیون نفر هستند اما با این وجود  300 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند برای اینکه اسلام و انقلاب را از این کشور بگیرند.

وی افزود: نقش ائمه جمعه در این برهه زمانی حساس و مهم است و تلاش دشمن بر این است که فضای جامعه ما را به سمت نا امیدی هدایت کند. بنابراین ایجاد امید در جامعه از مهمترین وظایف امام جمعه از نظر مقام معظم رهبری در این برهه زمانی است.

وحدانی ‌فر گفت: وی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های مقابله با کرونا با بیان اینکه رویش‌های انقلاب در این بحران مشخص شد، بیان کرد: نیروهای جهادی بسیجی، دینی و انقلابی و شیعی و اسلامی است که در بحران‌ها از خودگذشتگی می‌کنند شاگردان مکتب انقلاب‌اند.

حجت الاسلام وحدانی ‌فر نیاز امروز جامعه را حفظ وحدت دانست و گفت: تریبون نماز جمعه تریبون روشنگری، بصیرت و امیدآفرینی و وحدت و تریبون تشویق، ترغیب، همدلی و همفکری برای دفاع از ارزش‌ها و رسیدن به قله‌ ای برای ظهور است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: امروز مهمترین رسانه تاثیرگذار برای دفاع از اسلام تریبون نماز جمعه است و باید در اختیار جنگ اقتصادی و نظامی علیه دشمن قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم نماز جمعه در دهدشت در تراز انقلاب برگزار شود و به سمت مأمنی برای مستضعفان رود برای تحقق این امر دست یاری دراز می کنیم.

وحدانی ‌فر با بیان اینکه تلاش‌ها باید جهادی و شبانه‌ روز باشد تأکید کرد: امام جمعه ای نیستم در  دفتر بنشینم و منتطر گزارش کار فلان مسؤول باشم.

وی گفت : بسیجی وار در صحنه کار می‌کنیم همان طور که دشمن شبانه روز ندارد ما هم نباید داشته باشیم. همه جهادی پای کار باشیم تا کارهای مد نظر رهبری را عملی کنیم.

وحدانی‌فر با بیان اینکه رسانه‌ها از من در خصوص جریان سیاسی مورد حمایتم می‌پرسند، افزود: باید بگویم من یک طلبه‌ام فضل ما به مدرک و جناح نیست بلکه بر این است که انقلابی هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی