تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آوریل 2020 - 23:04
کد خبر : 15189

شفاف سازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شیرازدرباره علت تاخیر جواب آزمایشات کرونا/ حجم بالای آزمایش درمقابل تعداد محدود آزمایشگاهها /بدهی علوم پزشکی یاسوج به آزمایشگاه شیراز صحت ندارد / یزدانپناه مرتب پیگیر آزمایشات ارسالی بود

شفاف سازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شیرازدرباره علت تاخیر جواب آزمایشات کرونا/ حجم بالای آزمایش درمقابل تعداد محدود آزمایشگاهها /بدهی علوم پزشکی یاسوج به آزمایشگاه شیراز صحت ندارد / یزدانپناه مرتب پیگیر آزمایشات ارسالی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: در روزهای ابتدایی که آزمایشات یاسوج به شیراز ارسال می شد عصرهمان روز نیز نتایج ارسال می شد چون حجم کاری وتعداد آزمایشات کمتر بود ولی اکنون به دلیل شرایط موجود این فرآیند بیشترطول می کشد.

آفتاب دنا : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن رد ادعای مالی برای تاخیر درجواب دهی آزمایشات یاسوج گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تا کنون کمک هایی رابه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ارائه داده و حتی برای بررسی وانجام آزمایشات کهگیلویه وبویراحمد خودم شخصا پیگیر انجام این کار بودم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، مهرزاد لطفی افزود: بعد از راه اندازی آزمایشگاه یاسوج اعلام کردیم که آزمایشات کهگیلویه وبویراحمد در آزمایشگاه یاسوج بررسی شود ولی نگفتیم که دیگر آزمایشی به شیراز فرستاده نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه آزمایشگاه این روزها با حجم بسیار زیادی از آزمایشات مواجه است چون درصد شیوع ویروس افزایش یافته تصریح کرد: باید کانونهای خطر شناسایی وتشخیص داده شوند آن هم در شرایطی که تعداد قابل توجهی آزمایش درمقابل تعداد محدودتری از آزمایشگاهها قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای ابتدایی که آزمایشات یاسوج به شیراز ارسال می شد عصرهمان روز نیز نتایج ارسال می شد چون حجم کاری وتعداد آزمایشات کمتر بود ولی اکنون به دلیل شرایط موجود این فرآیند بیشترطول می کشد.

لطفی درپایان تاکید کرد:سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طی این ایام مرتب پیگیر آزمایشات ارسالی بود وپیگیری های لازم را انجام داد.

دکتر پرویز یزدانپناه روز گذشته نیز شایعه مطرح شده که مسائل مالی را علت تاخیرآزمایشات عنوان کرده بودند رد کرد وگفت: در زمینه پرداخت هزینه آزمایشات هیچ گونه مشکلی وجود ندارد فقط حجم بالای کار در آزمایشگاه شیراز باعث طولانی شدن این فرآیند شده بود.

گفتنی است استان کهگیلویه وبویراحمد طی یک روز با افزایش ۵۰ نفری جهش تکان دهنده وقابل تاملی را درتعداد مبتلایان به کرونا تجربه کرد که به موازات انتشاراین آمار توسط دانشگاه علوم پزشکی گمانه زنی ها پیرامون این ماجرا شدت گرفت .آنچنان که برخی مدعی شدند بدهی دانشگاه یاسوج به یکی از آزمایشگاههای استان فارس وتعلل دانشگاه علوم پزشکی شیراز باعث شده تا نتایج آزمایشات هفته دوم فروردین دیر ارسال شود که با شفاف سازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شیراز این ابهام در فضای افکار عمومی پایان داده شد.

خود مراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان تنها راه قطع زنجیره کروناست که همه مردم باید توصیه های متخصصان را در این زمینه جدی بگیرند.

منبع : ابتکار جنوب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی