تاریخ انتشار : جمعه 10 آوریل 2020 - 13:32
کد خبر : 15136

مشق همدلی در مبارزه با کرونا

مشق همدلی در مبارزه با کرونا

آفتاب دنا – سید ابراهیم موسوی اصل // در سایه نامبارک ویروس کرونا، موج‌هایی از همدلی و همبستگی در سراسر کشور شکل گرفته و بار دیگر محکی شده است برای اثبات غیرت، مردانگی و انسانیت مردُمان این مرز و بوم. کووید۱۹ که از اواخر بهمن بطور جدی برای مردم کشورمان شناخته شد موج همدلی برای

آفتاب دنا – سید ابراهیم موسوی اصل // در سایه نامبارک ویروس کرونا، موج‌هایی از همدلی و همبستگی در سراسر کشور شکل گرفته و بار دیگر محکی شده است برای اثبات غیرت، مردانگی و انسانیت مردُمان این مرز و بوم.

کووید۱۹ که از اواخر بهمن بطور جدی برای مردم کشورمان شناخته شد موج همدلی برای مبارزه با این ویروس در دو جبهه اصلی سلامت و بهداشت دربین مردم ومسوولان استان کهگیلویه وبویراحمد ایجاد کرد واین اقدام ارزشمند هر روز دراین استان بیشتر می شود.

این ویروس منحوس با همه بدیهایش یک خوبی داشت و آن اینکه همه ما را به خود آورد که در برابر بحران های اینچنینی بیش از همیشه به خود متکی باشیم و نوای همدلی را پیشه کنیم که این نوای همدلی و خدمت این روزها بیش از هر زمان دیگری در هرمزگان به گوش می رسد.

امروز در کنار نیروهای بهداشت و درمان استان کهگیلویه وبویراحمد که جان برکف در خط مقدم جنگ با کرونا ایستادند، بسیاری دیگر، از گروه های مردمی گرفته تا سپاه و بسیج و دستگاه های خدمت رسان در جبهه پشتیبانی مشغول به خدمت هستند و صحنه هایی زیبا از وفاق و همدلی را به نمایش گذاشتند.

فعالیت گروه های خودجوش مردمی برای مشارکت در ضدعفونی محله ها و اماکن عمومی، افزایش تخت های بیمارستانی و بخش های ویژه بیماران کرونایی، حضور پررنگ نیروهای انتظامی، هلال احمر، بسیج و سپاه به منظور کنترل ورودی های شهرها و روستاها، تلاش واحدهای صنعتی برای تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی و نشست های پی درپی مسوولان برای هماهنگی بیشتر میان سازمان ها و نهادهای مسوول، بخشی از همدلی مردم و مسوولان برای کنترل این بیماری است.

بسیاری از اقشار مردم نیز با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی در کنار مسوولان و گروه های فعال، عزمشان را برای قطع زنجیره انتقال کرونا جزم کردند و با وجود مشکلات اقتصادی به مصوبات و قوانین وضع شده مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی احترام گذاشته و امیدوار به پایان حکمرانی هر چه زودتر این ویروس منحوس هستند.

اختاپوس کرونا که چتر سیاهش بر آسمان جای جای این  کره خاکی گشوده شده، گرچه همچنان بی رحمانه در حال جولان دادن است اما گویی توانش کمی در برابر موج همدلی و تلاش مردم و مسوولان برای رویارویی با آن رو به افول گذاشته و بارقه ای از امید را میان همگان به ارمغان آورده است.

در چهل و یک سال اخیر، صدها و حتی هزاران حادثه و اتفاق‌های مترقبه و غیرمترقبه برای ایران اسلامی رخ داد و مردم ایران در مصاف با همه وقایع صلابت و استواری خود را در غلبه بر هر شرائط فوق‌العاده حساس به اثبات رساندند که کرونا در مقابل آنها در سطح فرصتی برای پیروزی دیگر این ملت قرار دارد

روزمرگی‌ها و مشغله‌های زندگی دورهمی‌های اعضاء خانه را از ما ربوده‌  بود که این روزها کرونایی باعث شده  لحظات مفرح و شادی را در کنار اعضای خانواده بگذرانیم. این روزها می‌تواند جلوه‌کننده همدلی‌ها و نزدیک کردن دلها به همدیگر باشد .

ما با گرد هم آمدن اعضای خانواده در ساعات بیشتری، با هم بازی‌های فکری انجام می‌دهیم، فیلم می‌بینیم، کتاب می‌خوانیم و با هم دقایق بیشتری گفت‌و‌گو داریم.

بیایید نیمه پر لیوان را ببینیم ،کرونا لاجرم می‌رود اما این ما هستیم که می‌مانیم در واقع کرونا باعث شده دل‌های ما به هم نزدیک‌تر شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی