تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آوریل 2020 - 18:57
کد خبر : 15106

راه اندازی کاروان نسیم انتظاربا مولودی خوانی و نوای دلنشین یا مهدی در سطح شهرها و روستاها/برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود

راه اندازی کاروان نسیم انتظاربا مولودی خوانی و نوای دلنشین یا مهدی در سطح شهرها و روستاها/برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حجت السلام قاسم مومنی‌شاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: این کاروان‌ها در سطح شهرها و روستاها با مولودی خوانی و ذکر و نوای یا مهدی میلاد منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرند.

آفتاب دنا : معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حجت السلام قاسم مومنی‌شاد در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، به برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات بهداشتی مبنی بر عدم تجمع مردم و جلوگیری از شیوع کرونا، برنامه های امسال در قالب های دیگری اجرا می شود.

وی در تشریح طرح نسیم انتظار در بقاع متبرکه گفت: هر ساله نیمه شعبان در بقاع متبرکه برنامه‌های شادی اجرا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از اجتماع مردمی جهت حفظ سلامت آنها برنامه‌های میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه برگزار نمی‌شود.

راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار با هدف ترویج اندیشه مهدویت، ایجاد نشاط و طراوت معنوی

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین مناسبت سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغیه‌ای در خصوص برنامه‌های مهدوی از جمله راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار با هدف ترویج اندیشه مهدویت، ایجاد نشاط و طراوت معنوی در شرایط کنونی صادر کرده است.

مومنی‌شاد بیان کرد: در این برنامه که روز نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه و شاخص شامل امامزاده مختار، بی‌بی خاتونین مارگون، بقعه متبرکه امامزاده جعفر گچساران، امامزاده سید محمد باشت، امامزاده آقامیر کهگیلویه و امامزاده بی‌بی زهرا خاتون برگزار می‌شود با تزیین خودروها و مولودی خوانی نوای دلنشین یا مهدی به گوش و دل جان مردم می‌رسد.

کاروانهای مولودی خوانی و ذکر و نوای یا مهدی در سطح شهرها و روستاها

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کاروان‌ها در سطح شهرها و روستاها با مولودی خوانی و ذکر و نوای یا مهدی میلاد منجی عالم بشریت را جشن می‌گیرند.

مومنی‌شاد ادامه داد: در این برنامه علاوه بر اجرای مولودی‌خوانی تبرکات مهدوی شامل ماسک و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:

مومنی با بیان اینکه همزمان با نیمه شعبان دعا و سرود از امامزادگان و مساجد شاخص استان برای اجابت دعای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پخش خواهد شد خاطرنشان کرد :همچنین بدون هرگونه تجمعی سخنرانی در بقاع متبرکه برگزار و در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود همچنین از بلندگوهای مساجد دعا و مناجات نیز پخش خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه در این شرایط و برهه حساس برنامه‌های فرهنگی بقاع تعطیل نیستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی