تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 آوریل 2020 - 20:53
کد خبر : 15081

دعوت از رئیس جمهور برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد/روحانی در جریان آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت

دعوت از رئیس جمهور برای سفر به کهگیلویه و بویراحمد/روحانی در جریان آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت

آفتاب دنا : حسین کلانتریآخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان را به طور مستقیم با رئیس جمهور در میان گذاشت و از وی برای سفر به استان در ماه های بعد از شکست کرونا دعوت کرد.

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه وبویراحمد آخرین وضعیت کووید ۱۹ در استان را به طور مستقیم با رئیس جمهور در میان گذاشت و از وی برای سفر به استان در ماه های بعد از شکست کرونا دعوت کرد.

به گزارش آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد ، کلانتری در یک تماس ویدئو کنفرانس با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ضمن بیان وضعیت بیماری کرونا در استان، اقدامات انجام شده برای کنترل و مهار زنجیره این بیماری را مطرح کرد و گفت: خبرهای خوشی از اقدامات انجام شده در این استان برای سال جاری داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در بهمن ماه با اینکه به شدت درگیر کار با موضوع انتخابات بودیم، اما در روز ۱۳ بهمن اولین نشست شورای سلامت در استان با هدف پیش بینی و پیشگیری موضوع کرونا برگزار شد و با ۱۰ مصوبه اولین گام برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را آغاز کردیم.

وی بیان کرد: در این خصوص ابتدا نیازمندی ها را دسته بندی کردیم و اقدام به خط تولید مواد بهداشتی از جمله یک واحد تولید ژل و یک واحد تولید الکل در استان نموده و حتی برخی از این محصولات به استان های قم، فارس، همدان و تهران نیز ارسال شد.

کلانتری با اشاره به اینکه برای کنترل بهتر این بیماری استان را به سه منطقه تقسیم بندی کردیم، عنوان کرد: راه اندازی استودیو سلامت در مرکز صدا و سیمای استان و آگاهی بخشی و اقناع مردم استان  با اطلاع رسانی به صورت پیوسته توسط افراد متخصص و اهل فن از جمله دیگر اقدامات استان در این خصوص بود.

وی تصریح کرد: بیمارستان ۲۹۰ تختخوابی شهید جلیل یاسوج را که در دولت تدبیر و امید تکمیل شده بود، تجهیز و راه اندازی و برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: با پیش بینی مسائل نقاهتگاهی در سه منطقه استان ۲۸۵ تختخواب برای این منظور فراهم شد.

وی یادآور شد: در اولین اقدام اصناف برای جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ به طور خودجوش همکاری تنگاتنگ و خوبی داشتند بطوریکه  بازاریان جمعه بازار یاسوج با یک هزار مغازه اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند.

استاندار گفت: اگر تاکنون طبق بررسی هایی که انجام شده و بیان آمارها، استان جزو رتبه های اول و دوم کشور در کنترل بیماری کرونا بوده است نتیجه همکاری ستودنی مردم، عملکرد مراقبین بهداشتی، پزشکان، پرستاران، بهورزان، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، هلال احمر، صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان و منتخبین آنها در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات، همه دستگاه های اجرایی، شوراهای اسلامی و شهرداری ها، تشکل های مردم نهاد، بخش خصوصی و اصحاب رسانه بوده که همه و همه یک دل و یک صدا و با هم افزایی در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا تلاش کردند.

استاندار از مشارکت و تلاش سازنده، خوب و مستمر مردم استان برای کنترل شیوع بیماری کرونا در استان تقدیر کرد و گفت: حقیقتا مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اراده وتلاش جدی داشتند.

کلانتری در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات انجام شده در استان گفت: این طرح جامع، بسیار ارزشمند و موثر به نحوه مطلوبی با مشارکت و همکاری مردم عزیز استان موجب شد ترددها در ایام  نوروز بیش از ۶۰ درصد کاهش یابد و و روز سیزده به در شاهد کاهش ۷۸ درصدی تردد در استان بودیم.

استاندار با تقدیر از مردم استان در مشارکت و همکاری جدی آنها در پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا ،گفت: این استان به لحاط تعدادشهدا و حضور در جبهه ها در هشت سال دفاع مقدس نسبت به جمعیت دارای مقام اول کشور است و همواره رتبه نخست مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به دست می آورد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرایی شدن طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه،گفت: این طرح به بهداشتی شدن فضاهای کسب و کار، ابزار و وسایل آنها و به رعایت کامل مسائل بهداشتی و ایمنی فروشندگان، کارکنان و ارائه کنندگان خدمت و همچنین مشتریان و خدمات گیرندگان کمک می کند و برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش دیگری از سخنانش پیرامون فعالیت واحدهای اقتصادی بعد از ۲۳ فروردین ماه نیز گفت: فعالیت واحدهای تولیدی استان در تاریخ تعیین شده و با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی عملیاتی می شود و مردم را کاملا آگاه و همراه می دانیم و با اعتمادی که به دولت و برنامه های آن دارند قطعا این طرح با موفقیت کامل به اجرا در خواهد آمد.

حسین کلانتری خاطرنشان کرد: مردم فهیم و بزرگوار این استان و همچنین کسبه و بازاریان، صنعتگران و تولیدکنندگان در مراحل مختلف برنامه های کنترلی، پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به میدان آمده و همکاری کردند و در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند هم قطعا مشارکت جدی  خواهند داشت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بخش پایانی صحبت های خود با  حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: امسال برای مردم عزیز این استان خبرهای خوشی داریم.

حسین کلانتری افزود: ۲۲ پروژه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ماه های آینده  در کهگیلویه وبویراحمد، آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی افزود: این پروژه ها در بخش های مختلف آب، راه، پتروشیمی، صنعت و سایر حوزه ها هستند.

کلانتری از رئیس جمهور برای افتتاح این پروژه ها و سفر به کهگیلویه وبویراحمد دعوت کرد و گفت: حضور رئیس جمهور برای این استان قطعا خیر و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی