تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 ژوئن 2014 - 21:43
کد خبر : 1506

طرح تحول نظام سلامت خدمتی ماندگار و پرحلاوت از دولت یازدهم

طرح تحول نظام سلامت خدمتی ماندگار و پرحلاوت از دولت یازدهم

دکتر سید موسی خادمی گفت: طرح تحول نظام سلامت طرحی بنیادی، خدمتی ماندگار و پرحلاوت و ارمغان دولت اعتدالگرا به مردم است.

8659
نسیم دنا : استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح تحول نظام سلامت طرحی بنیادی، خدمتی ماندگار و پرحلاوت و ارمغان دولت اعتدالگرا به مردم است.
به گزارش نسیم دنا سیدموسی خادمی در خصوص اهمیت طرح تحول نظام سلامت، اصلاح سریع شاخص‌های بهداشتی حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سنگین درمانی، تامین دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و افزایش کیفیت خدمات سلامت را نیازمند ایجاد تحول و اجرای طرحی نو به عنوان نظام سلامت همگانی و ملی دانست.

خادمی، طرح نظام سلامت را طرح خدمت ماندگار و پرحلاوت دولت یازدهم برشمرد و گفت: کام محرومان از این طرح عادلانه بیش از سایر اقشارشیرین خواهد شد و رویکردی از خدمتی عینی ازعدالت محوری دولت اعتدالگرای تدبیر وامید است که بدون شعار و منت آن را اجرا یی کرد.

وی به پیامدهای اجتماعی و اقتصادی طرح تحول سلامت برای مردم مناطق کم برخوردار نظیر کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: دولت اعتبارات کلانی را در این بخش برای رفاه حال و کمک به درمان بیماران و افزایش شاخص سلامت اختصاص داده است.

استاندار حضور بیشتر بخش خصوصی در برنامه‌های حوزه سلامت از جمله مسئله پیشگیری را مهم دانست و تصریح کرد: با اینکه پیشگیری که سبب کاهش ابتلا به امراض و بیماری است، درصد کمی حدود ۲۰ درصد هزینه را دارد، اثر بخشی آن در جامعه بیشتر از مسئله درمان است که بیش از ۸۰ درصد هزینه این حوزه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه، رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلان سلامت، بر توجه به این مسئله تاکید داشتند، گفت: این امر سرعت بخشی و حمایت ‌طلبی گسترده‌ای را در اجرای موفق طرح نظام سلامت ایجاد کرد.

استاندار تصریح کرد: امروزه در حوزه درمان برای احداث بیمارستان ها، کارخانه ها و شرکت های دارو سازی و سایر امور مربوطه هزینه های کلانی می شود در حالی که پیشگیری با هزینه کمتر و اما با فرهنگ سازی عمومی و نهادینه کردن فعالیت های پیشگیرانه اثر گذاری بیشتری درکاهش امراض و انواع بیماری ها وافزایش سلامت و تندرستی جامعه دارد.

وی تاکید کرد: در تحقق اهداف طرح نظام سلامت باید شعار “پیشگیری بهتر از درمان است” که یک شعار تقریبا عمومی و کار ساز می باشد، مدام مورد تاکید قرار گیرد و در حوزه سلامت بیشتر به آن پرداخته شود.

خادمی یادآور شد: براساس آمار و اطلاعات پزشکی ازعواملی اصلی مرگ و میرسرطان ها و تومورها، سکته ها و تصادفات است که عوامل آنها کم تحرکی و ورزش نکردن، عدم تغذیه سالم و مفید وعدم رعایت قانون و مقررات می باشد که همه اقدامات پیشگیرانه دارند.

استاندار یادآور شد: هر چند درمان مهم است و داروهای شیمیایی نیز مضراتی در پی دارد، باید برای درمان از امکانات، ابزار و دانش روز برخوردار باشیم و از مراقبت های پزشکی هم غافل نمانیم.

به گفته وی، در حالی که بسیاری از بیماری ها ناشی از کم تحرکی، تغذیه وسوانح و حوادث است با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و آموزش های لازم می توان زمینه را برای اعمال پیشگیرانه در جامعه تقویت کرد و شاخص های سلامت را ارتقاء بخشید.

استانداربه توصیه و تاکیدات دین در بعد سلامت، تغذیه سالم، رعایت امور بهداشت عمومی، فردی و در اجتماع اشاره کرد و افزود: عمل به دستورات دین در خصوص مسائل بهداشتی بهترین عامل پیشگیرانه است.

وی اظهار امیدواری کرد: این طرح با ارائه بسته های خدمات درمانی به کاهش و پیشگیری از بیماری ها و تجیهزات تخصصی و فراهم کردن زیر ساخت های بهداشت و درمان در کنترل بیماری ها و درمان قطعا موثر خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی