تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 مارس 2020 - 12:46
کد خبر : 14732

لازمه گذر از بحران کرونا و اثربخشی تمهیدات در گرو مشارکت‌های مردمی است

لازمه گذر از بحران کرونا و اثربخشی تمهیدات در گرو مشارکت‌های  مردمی است

به گزارش آفتاب دنا ، جلال پورانفرد گفت: سه نقاهتگاه با امکانات تخصصی و رفاهی کامل که با ابلاغ بیش از ۱۵۰ نیروی پرستار در این مراکز نقاهتی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران راه اندازی شده است.

آفتاب دنا : معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازمه گذر از بحران کرونا و اثربخشی تمهیدات در گرو مشارکت‌های مردم در اجرای برنامه های پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، جلال پورانفرد در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما مانند  سایر کشورهای دیگر درگیر بحران کرونا ویروس بوده، تمهیداتی برای کنترل این بیماری انجام شده است که لازمه نتیجه گرفتن این تمهیدات و اثربخشی آن در گرو مشارکت‌های  مردمی است

وی  از راه اندازی سه مرکز نقاهتگاه در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران خبر داد وگفت: سه نقاهتگاه با امکانات تخصصی و رفاهی کامل که با ابلاغ بیش از ۱۵۰ نیروی پرستار در این مراکز نقاهتی در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران راه اندازی شده است.

پوران‌فرد ابراز کرد: همکاران ما در بهداشت و درمان مانند یک سد در برابر این بیماری هستند که به صورت شبانه روزی مقاومت می‌کنند اگر این سد بشکند خیلی از تلاش‌های ما برای پیشگیری و کنترل این بیماری از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور پیشرفت قابل محسوسی دارد که بیانگر تلاش‌های صادقانه و شجاعانه  کادر عملیاتی و ستادی دانشگاه در این مدت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود:  طرح غربالگری از دیگر  تمهیدات انجام  شده بوده که این کار توسط شبکه‌های بهداشت صورت می‌گیرد، کنترل و شناسایی افرادی که احیانا آلوده شده‌اند.

پورانفرد یادآور شد: خوشبختانه در بحث غربالگری از اولین استان‌ هایی هستیم که تقریباً ۹۴ درصد از مشخصات افراد از طریق سامانه‌های ۴۰۳۰ ثبت که در بین ۱۲ بیمار جدید  شناسایی شده که از طریق همکاران بهداشت و درمان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مردم در خانه‌هایشان  بمانند و  با این دو هفته در خانه ماندن یاری گر ما در این بحران سخت و تاریخی باشند، تصریح کرد: طرح غربالگری مبادی ورودی شهر با دستور استاندار و  همکاری سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و هلال احمر  به همراه دانشگاه با شدت بیشتری کنترل می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی