تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 مارس 2020 - 22:06
کد خبر : 14597

پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه در طرح آستان مهربانی/ اسکان مسافر در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است/پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو

پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه در طرح آستان مهربانی/ اسکان مسافر در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است/پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو

حجت‌السلام قاسم مومنی شاد با تبریک ماه رجب وعید نوروز گفت: با توجه به پویش همگانی در خانه بمانیم و تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم و از همه ظرفیت‌ بقاع متبرکه برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.

حجت‌السلام قاسم مومنی شاد با تبریک ماه رجب، عید نوروز و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) به محبان اهل بیت عصمت وطهارت گزارشی از برنامه های اداره کل اوقاف در شرایط فعلی کشور ارائه و از درایت رئیس محترم سازمان اوقاف و معاون فرهنگی اوقاف درتصمیمات متناسب با مقتضیات  شرایط زمانی تقدیر کرد.

تعطیلی همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه های این اداره کل درآغاز سال نو گفت: هرساله در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه با حضور روحانیون اعزامی از قم و در قالب ویژه برنامه‌های  معرفتی و استقبال از زائران برگزار می‌شد اما متاسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که در سراسر دنیا و کشور فراگیر شده همه برنامه‌های نوروزی بقاع متبرکه نیز به تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور تعطیل شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر همین اساس کلیه اماکن متبرکه و زائرسراهای بقاع متبرکه در سراسر استان تعطیل شده و کار ضدعفونی کردن بقاع متبرکه نیز به صورت روزانه در حال انجام است.

وی افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا نیز در هیچ بقعه متبرکه‌ای اسکان و پذیرش زائر نداریم.

مردم از طریق مجازی و در خانه بقاع را زیارت کنند

مومنی شاد، توزیع بسته‌های بهداشتی بین مجاورین بقاع متبرکه را در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: آذین‌بندی بقاع متبرکه در ایام نوروز و پخش سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی از بلندگوی بقاع متبرکه دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است‌.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در شرایط پیش آمده به دلیل بیماری کرونا درست است که جسم ما از ضریح مطهر بقاع متبرکه فاصله دارد ولی برنامه‌های روحانی خوبی برای زائران و مجاوران بقاع متبرکه پیش بینی شده است که مردم از طریق مجازی و در خانه نیز بقاع را زیارت کنند.

پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو

حجت‌السلام قاسم مومنی شاد ، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از بلندگوی بقاع متبرکه در نحستین روز از سال نو را یادآور شد و گفت: با هماهنگی به عمل آمده با صدا وسیما، زیارت مجازی بقاع متبرکه و برنامه‌هایی جهت شهادت امام موسی کاظم و عید مبعث  نیز تدارک دیده شده است.

توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح آستان مهربانی

وی یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه را طرح آستان مهربانی با هدف کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد ذکر کرد و گفت: از محل در آمد بقاع متبرکه، موقوفات محمد حسین طاهری و خیرین تا کنون ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح آستان مهربانی برای افراد نیازمند جوار بقاع متبرکه و حاشیه شهر و روستاها توزیع شده که در این ایام نیز ادامه خواهد داشت.

وی اینگونه اقدامات را در راستای پررنگ کردن بعد اجتماعی بقاع متبرکه و کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد عنوان کرد.

مومنی‌شاد گفت: با توجه به پویش همگانی در خانه بمانیم و تاکید ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از همه ظرفیت‌ها برای کمک به فقرا و نیازمندان استفاده می‌شود.

ارائه برنامه‌های عالمانه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در ابلاغ دستورالعمل‌های راهبردی به استانها‌ ستودنی است

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ، از تلاش‌های ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت فرهنگی این سازمان قدردانی کرد و گفت: از درایت و بینش حجت‌الاسلام خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف  و حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان در ارائه برنامه‌های عالمانه اوقاف و امور خیریه متناسب با مقتضیات زمان و ابلاغ دستورالعمل‌های راهبردی به استان‌ها کمال تقدیر و تشکر را داریم.

توزیع روزانه بین یک تا دو هزار ماسک بین اقشار ضعیف و کم درآمد

مومنی شاد، با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان در شرایط فعلی که نیاز مردم به ماسک به دلیل بیماری کرونا احساس می شود یک کارگاه تولیدی ماسک در امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج راه اندازی کرده است گفت: در این کارگاه تولیدی روزانه بین یک تا دو هزار ماسک تولید در حاشیه شهر و جوار بقاع متبرکه بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع می‌شود.

وی از احساس مسئولیت و دغدغه‌مندی رئیس محترم اوقاف و امور خیریه شهرستان بویراحمد و هیات امنای امام‌زاده عبدالله و امامزاده مختار شهر یاسوج که در راستای ایجاد این گارگاه تولیدی تلاش مضاعفی داشتند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

توزیع ۲هزار ماسک توسط انجمن یاوران وقف در شهرستان بهمئی

معاون فرهنگی واجتماعی اوقاف و امورخیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در شهرستان بهمئی نیز انجمن یاوران وقف در این شهرستان ۲ هزار ماسک بین اقشار ضعیف و کم‌درآمد این شهرستان توزیع شده است.

“حول حالنا الی احسن الحال” را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال مبتلایان زمزمه کنیم

مومنی شاد در پایان اظهار امیدواری کرد این روزهای حساس و پراضطراب به زودی سپری شود  و در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه و “حول حالنا الی احسن الحال” را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی