تاریخ انتشار : جمعه 13 مارس 2020 - 15:40
کد خبر : 14518

کرونا با اهدای خون منتقل نمی شود/ به همه گروه های خونی نیاز داریم

کرونا با اهدای خون منتقل نمی شود/ به همه گروه های خونی نیاز داریم

آفتاب دنا : رستم حسن زاده گفت: مردم انتقال خون را فراموش نکنند، سلامتی بیماران خاص زیادی در استان به این خون و فرآورده های آن وابسته است.

آفتاب دنا : مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم انتقال خون را فراموش نکنند، سلامتی بیماران خاص زیادی در استان به این خون و فرآورده های آن وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، رستم حسن زاده گفت: نیاز به خون یک نیاز همیشگی و دائمی است چرا که حوادث و بلایا تعطیلی نمی شناسند و در هر شرایطی ممکن است بلایی رخ دهد.

 وی افزود: محدوده زمانی نگهداری فراورده های خونی با هم متفاوت است، فرواده ای مثل پلاکت ۳ تا ۵ روز بیشتر عمر ندارد، بنابراین دلیلی که نیاز به خون همیشگی است این است که اولا محدوده زمانی نگهداری خون و فرآورده های ان متفاوت است و دوم اینکه بیماران زیادی در استان است که هفتگی و ماهانه به خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به این شرایطی که توسط بحث بیماری کرونا پیش آمده است و خروج از خانه ها ممنوع و در حال قرنطینه هستند، هر چند که کار پسندیده و خوبی است، اگر قصد خروج از خانه را دارند، اهدای خون را نیز فراموش نکنند.

سلامتی بیماران خاص به خون و فرآورده های آن وابسته است

حسن زاده عنوان کرد: سلامتی بیماران خاص زیادی در استان به این خون و فرآورده های آن وابسته است، از افرادی که سن بالای ۱۶ سال و زیر ۶۰ سال هستند و شرایط اهدای خون را هم دارند، از جمله اینکه سرماخوردگی ندارند، می خواهیم به سمت انتقال خون بیایند و خون اهدا کنند.

وی ادامه داد: شرایط بهداشتی و استاندارد برای اهدا کننده های خون فراهم است و هیچ خطری در ارتباط با آن ها وجود ندارد، کرونا یک بیماری تنفسی است و هیچ راه انتقالی از طریق خون وجود ندارد، همه موراد بهداشتی رعایت شده است.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جای هیچگونه نگرانی از نظر رعایت بهداشت وجود ندارد، گفت: فاصله بین تخت های ما بیش از ۲ متر است، فاطله فردی که پذیرش می کند با فردی که مراجعه کرده نیز ۲  متری است، صندلی های سالن روزانه به صورت ساعته استریل می شوند، در ورودی انتقال خون دمای بدن هر فرد چک می شود که اگر کسی دمای بدنش بالا باشد مانع ورودش به انتقال خون می شویم.

مردم می توانند از طریق سایت نوبت دهی انتقال خون استان، نوبت بزنند

حسن زاده عنوان کرد: افرادی که دچار سرماخوردگی هستند به انتقال خون مراجعه نکنند، در عین حال مردم می توانند از طریق سایت نوبت دهی انتقال خون استان، نوبت بزنند و بعد مستقیم وارد چرخه اهدا خون شوند، شرایطی ایجاد شده که هیچ خطری برای فرد اهدا کننده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بیماران تلاسمی، افراد دارای بیماری  نارسایی کلیه، بانوانی که زایمان می کنند، کودکان تازه متولد شده با زردی بالا، افرادی که دچار سانحه های رانندگی شدید شده اند و خون زیادی را از دست داده اند به خون نیاز دارند، در خواست من از مردم استان این است که در این روزهای تعطیل که داریم به فصل بهار نزدیک می شویم، شادی هایشان را با این نیازمندان تقسیم کنند.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ذخیره و ظرفیت هر پایگاه انتقال خون باید ۳ تا پنج روز باشد اکنون ظرفیت ذخیره ما کمتر از ۴ روز است، هر چند به نسبت استان های دیگر وضعیت بهتری داریم اما شرایط ما باید ایده آل باشد، ذخیره خون در استان کاهش پیدا کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی