تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مارس 2020 - 20:45
کد خبر : 14432

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۲۹۲۲ تن و جان باختگان به ۹۲ تن رسید/ کشف ۵۸۶ مورد جدید/ ویروس نوپدید کرونا “پری برای پرواز ندارد /تنها یک استان بی کروناست

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۲۹۲۲ تن و جان باختگان به ۹۲ تن رسید/ کشف ۵۸۶ مورد جدید/ ویروس نوپدید کرونا “پری برای پرواز ندارد /تنها یک استان بی کروناست

استان کهگیلویه وبویراحمد جز یک موردی که دانشجو بوده واز استان قم آمده بود به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بهبود یافت نیز تا کنون نیز موردی مشاهده نشده است.

آفتاب دنا : پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۹۹۲ تن افزایش یافت.

به گزارش «آفتاب دنا »؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ـ که بعد از غیبت دو روزه، عهده‌دار ارائه آمار روزانه شیوع ویروس کرونا در کشورمان شده بود ـ با تشکر از همراهی و همکاری اصحاب رسانه، بر ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس تاکید کرد و یادآور شد که گزارش‌های رسیده از استان‌های مختلف، حکایت از تلاش مردم در این راستا دارد.

وی با یادآوری این نکته که ویروس نوپدید کرونا “پری برای پرواز ندارد” و عامل انتقالش ما مردم هستیم، از همگان تقاضای عاجزانه کرد تا در هفته‌های آتی در منازل بمانند و مانع از شیوع این ویروس شوند و افزود: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۵۸۶ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

جهانپور در ادامه گفت: از بین مبتلایان جدید، ۲۵۳ مورد مربوط به استان تهران، ۳۵ مورد مربوط به استان گیلان، ۹ تن مربوط به استان مازندران، ۸ تن مربوط به استان سمنان، ۹ تن مربوط به استان گلستان، ۹ تن مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۴ تن مربوط کردستان، ۱۵ تن مربوط به کرمانشاه، ۷ تن مربوط به ایلام، ۵ مورد مربوط به استان لرستان، ۲۷ تن مربوط به استان خوزستان، ۱۴ مورد مربوط به فارس، ۶ مورد مربوط به زنجان، ۸ تن مربوط به مرکزی، ۲۵ تن مربوط به قزوین، ۱۹ تن مربوط به البرز، ۱۰۱ تن مربوط به قم، یک تن مربوط به چهارمحال و بختیاری، ۱۴ تن مربوط به کرمان، ۸ تن مربوط به سیستان و بلوچستان، ۸ تن مربوط به خراسان رضوی و یک تن مربوط به خراسان شمالی است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۹۲ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۵۵۲ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه از افزایش آزمایشگاه‌های تشخیصی در کشور به ۲۴ آزمایشگاه خبر داد و در خصوص برخی مطالب مطرح از جانب پزشکان یادآور شد: با افزایش آزمایشگاه‌ها در سطح کشور، فرایند بیماریابی و تعیین نتیجه تست‌ها تسریع شده، اما به رغم آن به دلیل اینکه فرایند تشخیصی در بیمارستان‌ها بالینی است و آنچه ما اعلام می‌کنیم، تنها نتایج آزمایش‌هایی است که نتیجه آن‌ها ابتلای قطعی افراد به کووید ۱۹ است، در حالی که ممکن است برخی افراد مبتلا شده و درمان هم شده باشند، اما به دلیل آنکه مورد تست قرار نگرفته اند، در آمار‌ها قرار نگرفته باشند.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های قبلی و تجمیع آن‌ها با گزارش امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا کنون سی استان کشورمان موارد قطعی ابتلا به ویروس شناسایی شده بود و تنها استان بوشهر است که موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در آن شناسایی نشده است .

استان کهگیلویه وبویراحمد جز یک موردی که دانشجو بوده واز استان قم آمده بود به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بهبود یافت نیز تا کنون نیز موردی مشاهده نشده است.

خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی گام مهمی در مبارزه با بیماری کروناست که مشارکت مردم در این باره می تواند در گذر از این بحران کمک شایانی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی